Προ των πυλών η νέα BMW X3

Μπορεί η BMW να εστιάζει ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτρική κινητικότητα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι Βαυαροί εγκαταλείπουν τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η επερχόμενη νέα Χ3.

Η BMW ολοκληρώνει την εξέλιξη της νέας X3, η οποία υποβάλλεται αυτή την περίοδο στις τελικές δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιμέρους συστημάτων της, πριν τα επίσημα αποκαλυπτήριά της.

Η νέα Χ3, η οποία θα είναι διαθέσιμη με συμβατικούς αλλά ακόμα πιο εξελιγμένους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, καθώς και με αναβαθμισμένα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, βασίζεται στην γνωστή μέχρι τώρα πλατφόρμα CLAR.

BMW X3

Η έξυπνη και ελαφριά κατασκευή, καθώς και τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,27 αναμένεται να συμβάλουν στην αναβαθμισμένη δυναμική συμπεριφορά και αποδοτικότητα της νέας BMW X3.

Όπως ανακοίνωσε η BMW, σε σύγκριση με την προκάτοχό της, η νέα X3, η οποία αναμένεται να αποκαλυφθεί επίσημα σε λίγες εβδομάδες από σήμερα, έχει επίσης φαρδύτερο μετατρόχιο και μειωμένη τάση ανύψωσης στον πίσω άξονα. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η ακαμψία του αμαξώματος, ενώ στοχευμένες βελτιώσεις στην κινηματική και την ελαστοκινηματική και των δύο αξόνων, σε συνδυασμό με την αύξηση του κάστερ των εμπρός τροχών κατά 19%, εξασφαλίζουν αισθητά βελτιωμένη κατευθυντική ευστάθεια.

BMW X3

Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού να έχει γίνει πιο άμεσος, ενώ οι εκτενώς τροποποιημένες αντιστρεπτικές δοκοί βελτιώνουν τη δυναμική στις στροφές χωρίς να διακυβεύεται η οδηγική άνεση.

Η νέα X3 θα διαθέτει προαιρετικά το Adaptive Chassis της BMW, στην «καρδιά» του οποίου βρίσκονται τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Επιπλέον, η νέα έκδοση του SAV διαθέτει στάνταρ την τελευταία έκδοση του BMW Lateral Dynamics Management, το οποίο διασφαλίζει τον ακριβή έλεγχο της απαιτούμενης ροπής που ασκείται στο τιμόνι, τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών μέσω ενεργοποιητή και την κατανομή της ροπής κατά τον κατακόρυφο άξονα του Performance Control, που προσαρμόζεται ανά πάσα στιγμή στην οδηγική κατάσταση.

BMW X3

Το νέο Sports Activity Coupe των Βαυαρών θα διαθέτει το πιο πρόσφατο BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 9, συμπεριλαμβανομένου του BMW iDrive Controller, προσφέροντας μια σημαντικά διευρυμένη επιλογή συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με προεξέχοντα το Active Lane Change Assistant και το Parking Manoeuvre Assistant, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τους ελιγμούς μέσω ενός smartphone ενώ βρίσκεται έξω από το όχημα.

BMW X3

Με μήκος 4.755 χλστ. και πλάτος 1.920 χλστ., η νέα X3 έχει μακρύτερα και φαρδύτερη κατά 42 και 23 χλστ. αντίστοιχα. Το ύψος της όμως έχει μειωθεί από τα 1.676 στα 1.660 χλστ., ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2.865 χλστ. Σε ότι αφορά τον χώρο φόρτωσης, η… ενίσχυση φτάνει τα 20 λίτρα, με συνολικά διαθέσιμη χωρητικότητα 570 λίτρων – που μπορεί να αυξηθείς στα 1.700 λίτρα με την ολική αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

BMW X3

Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, η BMW θα διαθέτει αρχικά τη νέα Χ3 σε τέσσερις παραλλαγές, όλες με ήπια υβριδική τεχνολογία, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και τετρακίνηση στο βασικό εξοπλισμό: η πρώτη θα είναι η 4κύλινδρη και βενζινοκίνητη xDrive20, η δεύτερη η πετρελαιοκίνητη και επίσης 4κύλινδρη xDrive20d, η τρίτη η plug-in υβριδική xDrive30e plug-in υβριδικό, ενώ η κορυφαία θα είναι η 6κύλινδρη M50 xDrive.

BMW X3

Ακούστε στο πιο κάτω επεισόδιο πως ο Senna κέρδισε την πιο δραματική κούρσα | Speedzone Podcast EP49