Πρεμιέρα για το νέο Audi S3
Το Audi S3 έχει δεχθεί κάτι περισσότερο από μια αναβάθμιση: Η αυξημένη απόδοση, ο κατανεμητής ροπής και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εκρηκτικές επιδόσεις και ακόμη πιο απολαυστική δυναμική συμπεριφορά.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την ενισχυμένη δυναμική του εικόνα με εκφραστική σχεδίαση εμπρός, σπορ διαχύτη και σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις. Με 245 kW (333 PS) και 420 Nm ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Στο πλαίσιο της προϊοντικής ανανέωσης, ο 2.0 TFSI επιδεικνύει μία αύξηση ισχύος κατά 23 PS και μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Το S3 επιταχύνει από 0 έως τα 100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 2.100 έως τις 5.500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h.
Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν μία πιο σπορ ρύθμιση: με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο «προ-φορτισμένος» υπερσυμπιεστής του turbo διατηρεί σταθερές σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τη βαλβίδα γκαζιού, η οποία ανοίγει κατά τη λειτουργία overrun, αυτή η ρύθμιση βελτιώνει τις επιδόσεις. Το Stronic των 7 σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο, κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.
Μετά το RS3, ο κατανεμητής ροπής (torquesplitter) είναι τώρα διαθέσιμος και στο S3, αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torquesplitter χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε πίσω ημιαξόνιο για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του πίσω εξωτερικού και του πίσω εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής – ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select.
Το Audidriveselect προσφέρει έξι ξεχωριστές λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών – από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία dynamicplus, η οποία -όπως υποδηλώνει το όνομά της- εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής. Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) είναι αυτόματα ενεργό στη λειτουργία sport. Οι διακριτικές επεμβάσεις του ESC εξασφαλίζουν μια αυξημένη και ακόμη πιο απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε επιφάνειες με διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν επίσης ρυθμιστεί ειδικά για τη λειτουργία dynamicplus. Σε σύγκριση με τη λειτουργία dynamic, το ρελαντί του 2.0 TFSI έχει αυξηθεί κατά 200 σ.α.λ. στις 1.300 σ.α.λ. για να βελτιωθούν περαιτέρω οι επιδόσεις. Η απόκριση του γκαζιού είναι ακόμη πιο άμεση. Εκτός από τις πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, το κιβώτιο συμβάλλει επίσης στην αύξηση της δυναμικής οδήγησης με πιο αργές αλλαγές προς τα πάνω και πιο γρήγορες αλλαγές προς τα κάτω.
Τα ψαλίδια με τα πιο άκαμπτα έδρανα και τα νέα έδρανα άξονα που επιτρέπουν μεγαλύτερο αρνητικό κάμπερ των τροχών εξασφαλίζουν βελτιωμένη απόκριση του τιμονιού και αυξημένο πλευρικό έλεγχο, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη πρόσφυση και πιο δυναμικό κράτημα στις στροφές. Το βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά το S3 να στρίβει με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Ειδικά στη μεσαία επιλογή, το σύστημα διεύθυνσης, έχει μεγαλύτερη ακρίβεια γύρω από την ευθεία του, γεγονός που βελτιώνει και άλλο τον έλεγχο. Με τη sport ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετικήsport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης, η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για το torquesplitter και τις αντίστοιχες λειτουργίες Audidriveselect. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής (wheel-selectivetorquecontrol), η οποία φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, έχει επίσης εξελιχθεί περαιτέρω, όπως και η προοδευτικότητα της πρόσφυσης και της επιβράδυνσης. Συνολικά, η ειδική για το S3 ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα μία πιο δυναμική και απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.
Το Audi S3 εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 225/40. Προαιρετικά διατίθενται δύο ελαστικά performance διαστάσεων 235/35 για ζάντες 19 ιντσών, συμπεριλαμβανομένων ελαστικών performance με περαιτέρω βελτιστοποιημένη συμπεριφορά στο στεγνό οδόστρωμα και κατά το φρενάρισμα. Εντελώς νέα στη γκάμα είναι τα σπορ ελαστικά της Falken. Προσφέρουν αξιοσημείωτα υψηλή πρόσφυση σε συνδυασμό με ακρίβεια και σταθερότητα στην πίστα, ειδικά σε στεγνό οδόστρωμα. Επιπλέον, τα ελαστικά FalkenLabelD προσφέρουν εξαιρετικά ακριβή χειρισμό σε όλο το εύρος ταχυτήτων.
Η βελτιωμένη δυναμική οδήγηση συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις για τα φρένα. Για το λόγο αυτό, το νέο S3 διαθέτει μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους φρένων εμπρός, οι οποίοι είναι διάτρητοι. Έχουν διάμετρο 357 mm και πλάτος 34 mm, καθώς έχουν κατά 4 mm αυξημένο πάχος σε σχέση με πριν. Οι εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων είναι επίσης καινούργιες. Βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση της πέδησης, μαζί με τα μεγαλύτερα τακάκια και τη μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής των δίσκων, οι οποίοι έχουν σημαντικά υψηλότερη θερμική χωρητικότητα και συνεπώς και μεγαλύτερη ικανότητα πέδησης.
Το νέο Audi S3 έχει αποκτήσει μια ακόμη πιο δυναμική και πιο ελκυστική εμφάνιση. Η εξαγωνική, χωρίς πλαίσιο, μάσκα Singleframe είναι αισθητά πιο επίπεδη και φαρδιά. Σχεδιαστικά στοιχεία όπως είναι τα L-wings τονίζουν την μεγάλη μάσκα που μαζί με τις μεγάλες, πλευρικές εισαγωγές αέρα, αναδεικνύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ένα εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ, με δύο κάθετα στοιχεία εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάνουν το S3 να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό.
Ο νέος προφυλακτήρας κάνει επίσης και το πίσω μέρος να δείχνει πιο δυναμικό από ποτέ. Η σχεδίαση της μάσκας Singleframe με τα διακριτικά L-wings αντικατοπτρίζεται στην γυαλιστερή μαύρη πίσω «ποδιά» πάνω από τον διαχύτη. Χωρίζεται σε δύο μέρη για να προσδώσει ειδική σχεδίαση S που δείχνει ιδιαίτερα σπορ όταν συνδυάζεται με τους κάθετους πλευρικούς ανακλαστήρες που αποτελούν σχεδιαστικό χαρακτηριστικό των μοντέλων RS. Η δυναμική εμφάνιση ολοκληρώνεται από τις διπλές απολήξεις, ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων S. Το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης Performance, το οποίο αποδίδει έναν πιο αγωνιστικό ήχο, διαθέτει απολήξεις τιτανίου.
Η προοδευτική σχεδίαση του αμαξώματος τονίζεται περαιτέρω από νέα μεταλλικά χρώματα, όπως το DistrictGreen, το AscariBlue και το ProgressiveRed. Για πρώτη φορά, το DaytonaGray διατίθεται επίσης σε ματ φινίρισμα. Για να ταιριάζει με το πιο εντυπωσιακό αμάξωμα, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές – από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ακρίβεια στη λεπτομέρεια και τονίζουν την προηγμένη τεχνολογία του αυτοκινήτου.
Το στάνταρ πακέτο εσωτερικού φωτισμού Ambientplus στο S3 προσθέτει στυλ στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, στις πόρτες και στο χώρο των ποδιών. Η κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος. Ένα εντυπωσιακό νέο σχεδιαστικό στοιχείο αφορά τις εμπρός πόρτες και συγκεκριμένα το υφασμάτινο πάνελ τους που διαμορφώθηκε με λέιζερ 300 φορές. Τα πέντε τμήματά του έχουν κρυφό φωτισμό στο πάνελ της πόρτας. Τα διαφορετικά μεγέθη των στοιχείων δημιουργούν μια δυναμική φωτεινή δέσμη, η οποία είναι επίσης εμφανής κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου αναδεικνύοντας το φωτιζόμενο υφασμάτινο πάνελ ως μια μοναδική σχεδιαστική εμπειρία.
Το εσωτερικό των S3 διαθέτει σκούρα χρώματα με μερικές ασημένιες πινελιές. Η μαύρη επένδυση οροφής, τα αλουμινένια πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ με ένθετα αλουμινίου με το λογότυπο S και οι εσωτερικές επενδύσεις σε στυλ αλουμινίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα υποβραχιόνια με τεχνητό δέρμα και ο διζωνικός κλιματισμός είναι στάνταρ. Το flat-bottomsport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων διαθέτει νέα επιχρωμιωμένα paddles. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Εκτός από τις μικροΐνες Dinamica, διατίθεται μία νέα τεχνητή επένδυση για τα διακοσμητικά ένθετα, καθώς και λεπτομέρειες από αλουμίνιο και ανθρακονήματα.
Το S3 είναι ψηφιακά διασυνδεδεμένο χάρη στις πολυάριθμες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τις ondemand λειτουργίες και το appstore. Διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό Audivirtualcockpit 10,25”, οθόνη αφής 10,1, ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB+ και επαγωγική φόρτιση smartphone. Πέρα από τις δύο εμπρός θύρες φόρτισης USB-C στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και δύο επιπλέον θύρες για τους πίσω επιβάτες.
Άλλα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα πλοήγησης MMIplus, μαζί με το πλήρες σύνολο συνδεσιμότητας και την πρόσβαση στο Audiappstore, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου. Οι επιλεγμένες εφαρμογές εγκαθίστανται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του S3 – χωρίς αυτός να χρειάζεται κάποια παρέμβαση του χρήστη μέσω του smartphone. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλοεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω φωνητικών εντολών. Οι ondemand λειτουργίες εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Ακόμη και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μπορούν συνολικά να προστεθούν online πέντε μεμονωμένες λειτουργίες infotainment και άνεσης μέσω της εφαρμογής myAudi.
Οι δικές σας αγαπημένες κούρσες και άλλη μια νίκη του Max | Speedzone Podcast EP49