Ford Explorer: Υβριδικό και πολυτάλαντο
Επιβλητικό ντιζάιν, προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας, άπλετοι χώροι για 7 επιβάτες και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, σε συνδυασμό με μία plug-in υβριδική μονάδα κίνησης με 457 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 42 χλμ. Αυτό είναι το νέο Ford Explorer.
H Ford έρχεται με το νέο Explorer να πραγματοποιήσει ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV μοντέλων – και μάλιστα στο ανώτατο για την περίσταση σκαλοπάτι της – μετά τα μικρότερα Puma και Kuga.
Το νέο Ford Explorer είναι ένα 7θεσίο όχημα ελευθέρου χρόνου με σεβαστές εξωτερικές διαστάσεις, αρκετές δόσεις πολυτέλειας στο εσωτερικό, «πλούσια» συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης και μία έκδοση όσον αφορά την κινητήρια μονάδα. Που για την περίσταση είναι υβριδική, και μάλιστα επαναφορτιζόμενη.
Το νέο Ford Explorer, που αισίως περνά σήμερα στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, διατίθεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και στη χώρα μας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού του: την σπορ ST-Line, η οποία είναι εμπνευσμένη από τη γκάμα της Ford Performance και την πολυτελή Platinum.
Ισχύς και οικονομία
Και οι δύο εκδόσεις του νέου Ford Explorer αξιοποιούν τη δυναμική μιας plug-in υβριδικής μονάδας κίνησης, με ισχύ 457 ίππων και ροπή 825 Nm, που συνδυάζει τον 3λιτρο V6 EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου.
Η τελευταία έχει χωρητικότητα 13,6 kWh και μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό, μεταξύ της πόρτας και του θόλου του τροχού. Επιπλέον, η μπαταρία γεμίζει αυτόματα και εν κινήσει, μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής φόρτισης, ανακτώντας την κινητική ενέργεια που χάνεται στο φρενάρισμα.
Το νέο Ford Explorer μπορεί να ταξιδεύει αμιγώς με την αρωγή ρεύματος και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, την ώρα που οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας, χρησιμοποιώντας τα προγράμματα EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge.
Η ηλεκτρική αυτονομία του νέου Explorer ανέρχεται στα 42 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP καταναλώνοντας κατά μέσο όρο μόλις 3,1 λιτ./100 χλμ. – οι δε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ορίζονται με βάση τη νέα, αυστηρότερη ευρωπαϊκή νόρμα στα 71 gr/χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας σε παροχή 230 Volt ανέρχεται σε 5 ώρες και 50 λεπτά, ενώ σε συμβατό σταθμό του δικτύου FordPass ή σε επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά της ώρας.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Επί παντός εδάφους
Με την υποστήριξη 7 διαφορετικών προφίλ οδήγησης και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 10 σχέσεων, η τεχνολογία τετρακίνησης της Ford (Intelligent All-Wheel drive) έρχεται να βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις σε διάφορα σενάρια και συνθήκες. Από την οδήγηση μέσα στην πόλη, έως και στις αποδράσεις σε off-road διαδρομές. Η μονάδα ελέγχου του Terrain Management System αναλύει κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου δεδομένα από δεκάδες αισθητήρες που ελέγχουν παραμέτρους, όπως η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, η περιστροφή του αμαξώματος γύρω από τον κάθετο άξονα (yaw), η θερμοκρασία περιβάλλοντος, η ολίσθηση του τροχού και η κατάσταση ρυμούλκησης.
Την ίδια στιγμή, ένα νέο κιβώτιο μεταφοράς μιας σχέσης με ηλεκτρομηχανικό μετατροπέα ροπής μπορεί να προσαρμόζει ομαλά την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών μέσα σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου, για καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Το σύστημα περιλαμβάνει τα προφίλ Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco, και Deep Snow και Sand. Να σημειωθεί πως κάθε Drive Mode έχει τη δική του γραφική απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”. Την ίδια στιγμή, το Hill Descent Control έρχεται να συνεισφέρει σημαντικά σε «δύσκολα» εδάφη συμβάλλοντας στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε κατωφέρειες σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Προηγμένο και πλήρως διασυνδεδεμένο εσωτερικό
Το ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Ford Explorer διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι για παράδειγμα η κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών με προσανατολισμό πορτρέτου και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν στο μέγιστο βαθμό το ταξίδι, χάρη στην ευέλικτη διάταξη των καθισμάτων και του χώρου αποσκευών (έως και 2.274 λίτρα στη 2θεσια διάταξη), επωφελούμενοι συγχρόνως της παρουσίας πρακτικών καινοτομιών, όπως η εύκολη πρόσβαση (είσοδος/έξοδος) στην τρίτη σειρά καθισμάτων που πραγματοποιείται με τη χρήση ενός μόνο χεριού.
Η τεχνολογία μόντεμ FordPass Connect είναι στάνταρ στο νέο Ford Explorer, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν από μακριά πληθώρα χαρακτηριστικών των οχημάτων από οποιαδήποτε τοποθεσία με σήμα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιώντας την εφαρμογή FordPass για κινητά. Ανάμεσα στις λειτουργίες αυτές είναι το κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών, η απομακρυσμένη εκκίνηση κινητήρα, ο εντοπισμού της θέσης του οχήματος κ.α. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής μπορεί κανείς να ελέγξει στοιχεία και παραμέτρους που αφορούν την κατάστασης του οχήματος όπως η στάθμη καυσίμου, η κατάστασης του συναγερμού, η πίεση των ελαστικών, η διάρκειας ζωής του λαδιού και άλλα.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:
Για μέγιστη ασφάλεια
Το νέο Ford Explorer διαθέτει μια πολύ πλούσια σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης που είναι ενσωματωμένα στο βασικό εξοπλισμό, όπως τα Ford Co-Pilot 360° Assist συμπεριλαμβανομένου του Collision Mitigation System, Lane Keeping aid/centering, Intelligent Adaptive Cruise Control, Speed Sign Recognition, BLIS με Cross-Traffic Alert κ.α.
Εκτός από τα παραπάνω στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Ford Explorer διακρίνεται για τα κορυφαία επιτεύγματα του στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας έχοντας αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές που πραγματοποίησε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP.