Αυτός είναι ο όμιλος με έδρα στην Ευρώπη με τα υψηλότερα κέρδη

Το 2023 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον όμιλο καθώς τα καθαρά του κέρδη ξεπέρασαν τα 18 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Stellantis βρέθηκε στην κορυφή όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών με έδρα την Ευρώπη το 2023 όσον αφορά το ύψος των λειτουργικών κερδών, τα οποία ξεπέρασαν τα 24 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν σε πάνω από 18 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Carlos Tavares δήλωσε ότι η επιτυχημένη έως τώρα στρατηγική που συνοψίζεται στη φράση «value over volume»  δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ αόριστον.

Stellantis - Carlos Tavares

Προς το παρόν, η Stellantis είναι επίσης η πιο κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αν και οι ιαπωνικές μάρκες δεν έχουν ακόμη δημοσιεύσει τα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2023, που έληξε στις 31 Μαρτίου. Η Toyota θα μπορούσε να ξεπεράσει την Stellantis με βάση τα αποτελέσματα του 2022, όταν είχε καθαρά κέρδη 17,7 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 16,8 δισεκατομμύρια ευρώ για την Stellantis.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το BMW Group ήταν o Νο. 1 όμιλος σε καθαρά κέρδη το 2022 με 18,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά, με βάση τα έως τώρα δημοσιοποιημένα στοιχεία καθαρής κερδοφορίας, πίσω από την Stellantis (18,63 δισ. ευρώ), βρίσκονται το VW Group (17,9 δισ. ευρώ), η Mercedes (14,5 δισ. ευρώ), η Tesla (13,87 δισ. ευρώ) και το BMW Group (12,17 δισ. ευρώ).

Stellantis - Fiat - Jeep - Factory

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Automotive News Europe, oι έξι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συνολικά καθαρά κέρδη 66,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, καταγράφοντας μια πολύ μικρή αύξηση σε σχέση με τα 66,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Τα τελευταία 10 χρόνια, οι έξι ευρωπαϊκοί όμιλοι κατέγραψαν σωρευτικά καθαρά κέρδη που φτάνουν τα 428 δισεκατομμύρια ευβρώ. Μολαταύτα, το 44% του ποσού αυτού «παρήχθη» τα τελευταία τρία χρόνια, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε η αυτοκινητοβιομηχανία με τις γνωστές ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, το υψηλό κόστος  ενέργειας και τις αυξημένες τιμές των πρώτων υλών.

Stellantis

Η επιτυχημένη συνταγή κερδοφορίας του Carlos Tavares

Η επιτυχημένη στρατηγική του Carlos Tavares για μεγιστοποίηση του κέρδους ανά αυτοκίνητο συνδυάζεται με ταυτόχρονη μείωση του κόστους στο σύνολο του ομίλου. Ένα σημαντικό μέρος αυτού  επιτευχθεί μέσω περικοπών σε θέσεις εργασίας, οι οποίες αποτελούσαν μέρος των συνεργειών που ανακοινώθηκαν στη συγχώνευση.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Stellantis, στο τέλος του 2023 η Stellantis είχε 250.942 υπαλλήλους παγκοσμίως, αριθμός μειωμένος κατά 48.733, ή 16%, σε σχέση με τους 299.675 εργαζομένους που είχαν η Fiat Chrysler Automobiles και η PSA λίγο πριν από τη συγχώνευση.

Carlos Tavares - Stellantis