BYD εναντίον Tesla: Ποιος ήταν ο νικητής στο πρώτο τρίμηνο;
Σκληρή αλλά τελικά ξεκάθαρη ως προς το αποτέλεσμα ήταν η αντιπαράθεση ανάμεσα στις Tesla και BYD για την ανάδειξη της δημοφιλέστερης σε πωλήσεις «ηλεκτρικής εταιρείας» στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Οι παγκόσμιες παραδόσεις νέων οχημάτων της Tesla το πρώτο τρίμηνο του 2024 μειώθηκαν κατά 8,5% σε σχέση με τα επίπεδα της ίδιας περιόδου του 2023 φτάνοντας στις 386.810 μονάδες, καθώς η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε έντονο ανταγωνισμό. Και όχι μόνο, μιας και το δικό της ρόλο διαδραμάτισε και η κάμψη στο ρυθμό ανόδου των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλές από τις μεγάλες αγορές της υφηλίου.
Η εταιρεία του Elon Musk, ωστόσο, φωτογραφίζει άλλους λόγους που οδήγησαν στη μικρή, πλήν όμως αισθητή αυτή κάμψη: «Η μείωση οφείλεται εν μέρει στην πρώιμη φάση της παραγωγής του νέου Model 3 στο εργοστάσιό στο Fremont, στις διακοπές λειτουργίας των εργοστασίων που προέκυψαν από τις συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και στην εμπρηστική επίθεση στο Gigafactory του Βερολίνου», δήλωσε ο Tesla ανακοινώνοντας τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η τελευταία φορά που οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν ήταν το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η πανδημία ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να διακόψει την παραγωγή.
Από τη μεριά της, η κινεζική BYD πάλεψε μέχρις εσχάτων για την πρωτιά στα ηλεκτρικά το πρώτο τρίμηνο, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να «προσπεράσει» την μεγάλη της αντίπαλο. Συγκεκριμένα, η BYD διέθεσε ανά τον κόσμο 300.114 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα την περίοδο «Ιανουάριος-Μάρτιος 2024», επίδοση αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2023.
Συνολικά, τα οχήματα της BYD που πωλήθηκαν το Q1 2024 και… μπαίνουν στην πρίζα (βλ. BEV και PHEV) ανήλθαν σε 626.263.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)