Οδηγούμε τα ανανεωμένα Jeep Renegade και Compass
Η Jeep «επικαιροποιεί» τα Renegade και Compass προικίζοντάς τα με περισσότερες τεχνολογίες και καλούδια. Τα οδηγούμε στην Ιταλία και ευπειθώς αναφέρουμε.
Μπορεί στη γηραιά ήπειρο η γκάμα της Jeep να «περιστρέφεται» πλέον ολοένα και περισσότερο γύρω από νέο Avenger (και μάλλον όχι άδικα, θα προσθέταμε), εντούτοις τα γνωστά και μη εξαιρετέα Renegade και Compass παραμένουν δύο εξίσου σημαντικοί στυλοβάτες για την αμερικάνικη εταιρεία. Και αυτό είναι κάτι που συνεχίζει να αποτυπώνεται και στις πωλήσεις τους, και μάλιστα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, όπου η Jeep συνεχίζει να ανεβαίνει.
Σήμερα, ταυτόχρονα σχεδόν με την πρεμιέρα του νέου Jeep e-Hybrid, η αμερικάνικη εταιρεία με την παγκόσμια απήχηση και την ολοένα και πιο ισχυρή ευρωπαϊκή αύρα στην προϊοντική της ατζέντα προχωρά στο «φρεσκάρισμα» των δύο αυτών μοντέλων σε μια προφανή προσπάθεια να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία τους στις κατά τόπου αγορές. Μολαταύτα, μην περιμένετε σαρωτικές αλλαγές που θα φέρνουν τα πάνω-κάτω, αλλά για διορθωτικές κινήσεις σε λεπτομέρειες που έρχονται να ενισχύσουν το τεχνολογικό και ψηφιακό κυρίως ποιον τους.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)
Πιο συγκεκριμένα, για το Jeep Renegade MY24, το οποίο είναι διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού, η εταιρεία εισάγει μεταξύ άλλων έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, νέο infotainment με οθόνη 10,1 ιντσών και ταχύτερη έως και πέντε φορές δυνατότητα επεξεργασίας, συμβατότητα με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και στοιχεία όπως ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το νέας σχεδίασης τιμόνι, οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και η κάμερα οπισθοπορείας.
Διαθέσιμο αποκλειστικά με το σύστημα κίνησης Plug-in Hybrid 4xe, το επίπεδο εξοπλισμού Overland συνδυάζει τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα με την πρακτικότητα. Εδώ, οι 17άρες ζάντες είναι «ντυμένες» με ελαστικά M+S, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ο ειδικός για την περίσταση εμπρός προφυλακτήρας έρχονται να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Στην καμπίνα, η πλάτη του πίσω καθίσματος που χωρίζεται σε αναλογία 40/20/40 δίνει το κάτι παραπάνω σε πρακτικότητα, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων αφαιρούνται για να πλένονται.
Την κορυφή της γκάμας οριοθετεί παραδοσιακά η έκδοση Trailhawk που έχει 20,1 εκ. απόσταση από το έδαφος, όντας παράλληλα «θωρακισμένη» από προστατευτικές ποδιές για την εμπρός ανάρτηση, το ρεζερβουάρ βενζίνης και τη μετάδοση. Επιπλέον το σύστημα Selec-Terrain που προσαρμόζει το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες διαθέτει και την επιλογή Rock, ενώ υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης για ασφάλεια στις δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές.
Το «μικρό» μοντέλο της Jeep είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικά κινητήρια συστήματα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το ένα είναι το «48V e-Hybrid» των 130 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με μπαταρία 0,8 kWh, ενώ το δεύτερο είναι το «Plug-in Hybrid 4xe» που παντρεύει τον θερμικό 1.500άρη κινητήρα turbo για τους εμπρός τροχούς και τον ηλεκτρικό για τους πίσω, έχοντας μέγιστη συνδυαστική ισχύ 190 ή 240 ίππους. Την απαραίτητη ενέργεια παρέχει μια μπαταρία με χωρητικότητα 11,3 kWh. Σύμφωνα με τη Jeep και τα δύο υβριδικά συστήματα έχουν βελτιωμένη διαχείριση ενέργειας, κάτι που σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά ενεργειακής κλάσης Α+ πριμοδοτεί ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.
Για το Jeep Compass MY24 οι αλλαγές κινούνται στο ίδιο… μήκος κύματος, αν και πιο περιορισμένες σε έκταση. Εν προκειμένω, το χαρτοφυλάκιο του premium μοντέλου της Jeep διαθέτει τώρα χαρακτηριστικά και στοιχεία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ενώ διαθέτει πάνω από 80 στάνταρ χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων των Drowsy Driver Detection, Full-Speed Forward Collision Warning with Active Braking και Pedestrian/Cyclist Automatic Emergency Braking. Επιπρόσθετα, το Compass MY24 έρχεται στην αγορά πραγματοποιώντας το ντεμπούτο των νέων ελαστικών κατηγορίας A+ με διάμετρο ζάντας στις 18 ή 19 ίντσες, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών εκπομπές CO2 έως και 3%.
Στο δρόμο και με δεδομένο ότι οι αλλαγές στα δύο μοντέλα δεν επηρεάζουν τον τρόπο που «πατούν» στην άσφαλτο, τα πράγματα παραμένουν ως είχαν. Το μεν Renegade παραμένει ένα ευχάριστο και φιλικό στην οδήγηση μικρό SUV, χάρη και στα νέα υβριδικά σύνολα που «επικαιροποιούν» το ευ οδηγείν του μικρού B-SUV, το δε Compass, με τη σειρά του, εξακολουθεί να προτάσσει την άνεση και μια ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας ποιότητα κύλισης ως βασικούς άσσους στο μανίκι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)