To νέο Xiaomi SU7 δεν είναι κινητό – και κοστίζει μόλις 28.000€
Γνωστή παγκοσμίως για την προηγμένα της smartphone, η κινεζική Xiaomi έκανε μέσα σε τρία χρόνια αυτό που δεν κατάφερε ποτέ η Apple σε μια δεκαετία: να κατασκευάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
«Είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο, αλλά είναι ωραίο να το πετυχαίνεις», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ιδρυτής της Xiaomi, Lei Jun, κατά τη διάρκεια της επίσημης αποκάλυψης του SU7 στην Κίνα. Που, φυσικά, δεν είναι κινητό, αλλά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό τετράτροχο μοντέλο της εταιρείας.
Το SU7 -λέγε με Speed Ultra 7- είναι ένα μεγάλο και, γιατί όχι, καλλίγραμμο σεντάν με μήκος σχεδόν 5 μέτρα και πλάτος που αγγίζει τα 2 μέτρα. «Πατά» σε τροχούς 19 ιντσών, και προαιρετικά σε 21 ιντσών, ενώ είναι διαθέσιμο σε εννέα διαφορετικά χρώματα. Οπτικά, δεν θα ήταν άδικο αν λέγαμε ότι φέρνει αρκετά σε Porsche Taycan.
Θα διατίθεται από την Xiaomi, αρχικά στην αγορά της Κίνας, σε τρεις εκδόσεις: τις SU7, SU7 Pro και SU7 Max (σας θυμίζουν κάτι οι ονομασίες του;). Η πρώτη χρησιμοποιεί μια μπαταρία LFP της BYD με χωρητικότητα 73,6 kWh και στον μάλλον αισιόδοξο… κινεζικό WLTP (βλ. CLTC) προσφέρει αυτονομία έως και 700 χλμ. Την κίνηση εδώ προσφέρει ένας ηλεκτροκινητήρας με την ονομασία HyperEngine V6(!) και μέγιστη ισχύ 220 kW, δηλαδή 299 ίππους, σε συνδυασμό με μέγιστη ροπή 400 Nm.
Η ενδιάμεση έκδοση Pro τροφοδοτείται από την μπαταρία Shenxing της κινεζικής επίσης CATL με χωρητικότητα 94,3 kWh, που εκτοξεύει, κάτω από τις ίδιες προϋποθέσεις, την αυτονομία στα 830 χλμ. διαθέτοντας και αυτή μία ηλεκτρική μονάδα.
Το Xiaomi SU7 Max αντλεί ενέργεια από την μπαταρία Qilin της CATL με χωρητικότητα 101 kWh και ηλεκτρικό κύκλωμα σύστημα 800 V – όπως και η ενδιάμεση έκδοση Pro. Αυτό το Xiaomi προσφέρει αυτονομία 810 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που συνδυαστικά παράγουν μέγιστη ισχύ 673 ίππων, σε συνδυασμό με ροπή 838 Nm. Υπάρχουν φυσικά διάφορα προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας drift που μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς και απενεργοποιεί το traction control. Όταν δεν πηγαίνει στο πλάι, θα καλύψει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 2,78 δευτερόλεπτα.
Η Xiaomi είπε ότι είχε λάβει 50.000 παραγγελίες στα πρώτα 27 λεπτά της διάθεσης του νέου SU7 στην κινεζική αγορά. Την Παρασκευή δε, είπε ότι ο αριθμός έφτασε τις 88.898 σε λιγότερο από 24 ώρες.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)