Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο VW T-Cross 1.0 TSI των 116 ίππων
Με μία μικρή αλλά ουσιαστική ανανέωση, το VW T-Cross έρχεται να διατηρήσει τα κεκτημένα στην άκρως εμπορική κατηγορία των B-SUV.
Οι γερές βάσεις είναι κάτι πολύ σημαντικό και αυτό ισχύει και με το παραπάνω στην περίπτωση της γκάμας των SUV της VW. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, μπορεί στο κάτω άκρο αυτής της γκάμας να βρίσκεται το T-Cross, η σημασία του όμως είναι αντιστρόφως ανάλογη της θέσης του.
Μετά από μία άκρως επιτυχημένη τετραετή εμπορική πορεία, με μέσο όρο παραγωγής 300.000 μονάδων τον χρόνο, το T-Cross είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Volkswagen παγκοσμίως. Το αποτέλεσμα είναι μια κορυφαία θέση μεταξύ των compact SUV, καθώς περίπου 1,2 εκατομμύρια πελάτες έχουν ήδη επιλέξει αυτό το μικροκαμωμένο Volkswagen.
Θέλοντας να παραμείνει επίκαιρος, ο βενιαμίν των SUV της γερμανικής εταιρείας, περνάει στην επόμενη φάση της ζωής του, υιοθετώντας μερικές μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές που θα το διατηρήσουν στην πρώτη γραμμή του εντονότατου ανταγωνισμού.
Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η νέα σχεδίαση στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, με διαφορετικούς προβολείς και αλλαγή στην υπογραφή των φώτων ημέρας. Προαιρετικά προσφέρεται για πρώτη φορά στο T-Cross το εξελιγμένο σύστημα IQ.LIGHT LED matrix, ενώ εμπλουτίστηκε και η γκάμα των διαθέσιμων αποχρώσεων για το αμάξωμα.
Στο πίσω μέρος τα φώτα και πάλι μοιάζουν σαν να ενώνονται μεταξύ τους, ενώ το όνομα του μοντέλου αναφέρεται ολογράφως στην βάση της πίσω πόρτας. Οι τονισμένοι προφυλακτήρες και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στους θόλους των τροχών, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Στη βασική έκδοση Life, το ανανεωμένο T-Cross πατάει σε τροχούς 16 ιντσών, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις More και R-Line εξοπλίζονται με ζάντες 17 ιντσών.
Από το χειρουργικό κρεβάτι στο βάθρο: Forza Ferrari! | Speedzone EP48
Η ποιοτικότερη εικόνα του ανανεωμένου εσωτερικού στο T-Cross
Στο εσωτερικό, τον πρώτο λόγο έχει η βελτιωμένη ποιότητα υλικών , αφού πλέον μαλακά στην υφή πλαστικά καλύπτουν το ανώτερο τμήμα του ταμπλό. Αλλαγές όμως, έχουμε και στα υπόλοιπα υλικά της καμπίνας καθώς και στις επενδύσεις, ενώ στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις θα υπάρχουν ραφές στο ταμπλό, που αναβαθμίζουν περαιτέρω την εικόνα.
Εξίσου ευδιάκριτη είναι και η τεχνολογική αναβάθμιση του ανανεωμένου T-Cross καθώς τώρα στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών (από τον οποίο πάντως θα θέλαμε περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης των επιμέρους ενδείξεων).
Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στην εύκολη απενεργοποίηση του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης στην λωρίδα κυκλοφορίας (αρκούν τρία πατήματα στους διακόπτες του τιμονιού, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού), κάτι που δεν είναι πια αυτονόητο με όλον αυτόν τον καταιγισμό των στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Δίπλα και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει τοποθετημένη αυτόνομη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, με διαγώνιο 8 ιντσών. Πλέον το infotainment διαθέτει το πιο πρόσφατο λογισμικό, για καλύτερη λειτουργία, με ασύρματη διασύνδεση Apple Car Play Android Auto, όπου ακόμα και η χειροκίνητη εύρεση ενός σταθμού στο ραδιόφωνο δεν αποτελεί πρόβλημα.
Αν αναλογιστούμε ότι το T-Cross οριακά ξεπερνάει τα 4,1 μ. σε μήκος και τα 2,5 μ. σε μεταξόνιο, το χωροταξικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Με απόλυτα κριτήρια οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι αρκετά ικανοποιητικοί (ένας πέμπτος επιβάτης θα χρειαστεί να κάνει αρκετές παραχωρήσεις λόγω της στενής διαμόρφωσης στην μεσαία θέση, αλλά και το πολύ ογκώδες κεντρικό τούνελ της μετάδοσης), οι δυνατότητες αξιοποίησης είναι αυτές που εκπλήσσουν για τα δεδομένα των B-SUV.
Xάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα και την ανακλινόμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, το T-Cross μπορεί να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα μεγάλου μήκους (έως και 2.398 χλστ.), ενώ το διπλό δάπεδο του πόρτ μπαγκάζ δημιουργεί μία ενιαία επιφάνεια χωρίς ενοχλητικά σκαλοπάτια.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 385 – 455 λίτρα, χάρη στις πίσω θέσεις που μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα κατά 140 χλστ. και φτάνει στα 1.281 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα οποία πέφτουν σε αναλογία 60:40.
Σε αυτά προσθέστε και το γεγονός ότι πλέον το T-Cross έχει μεγαλύτερη δυνατότητα έλξης, καθώς η μπάρα πίσω έχει ενισχυθεί και μπορεί να σηκώσει 75 κιλά, μέσω του αφαιρούμενου κοτσαδόρου (έξτρα). Έτσι, μπορεί να μεταφέρει πιο βαριά αντικείμενα, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα.
Στις πρακτικές λεπτομέρειες της καμπίνας θα συμπεριλάβουμε τις μεγάλες θήκες στις πόρτες, τις τέσσερις συνολικά θύρες USB-C, αλλά και την στάνταρ βάση ασύρματης φόρτισης στην βάση της κονσόλας.
Η γνωστή «καρδιά»
Σε ότι αφορά την γκάμα των εκδόσεων, δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές. Η βασική έκδοση λοιπόν τροφοδοτείται από τον χιλιάρη των 95 ίππων, ενώ η ισχυρότερη εναλλακτική των 116 ίππων, συνοδεύεται από εξάρι κιβώτιο (ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων) και φρένα με δίσκους στους πίσω τροχούς. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.500αρης TSI των 150 ίππων ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.
Σε αυτήν την πρώτη επαφή με το ανανεωμένο T-Cross, είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση των 116 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αρκετά διαφορετικός από τον χιλιάρη TSI των 110 ίππων που χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το T-Roc και το Golf.
Ο τρικύλινδρος αυτός κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός, καθώς η μέγιστη τιμή των 200 Nm διατηρείται σταθερή στο φάσμα των 2.000 έως 3.500 σ.α.λ., έχει αρκετά καλή απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ, κάτι που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό, χωρίς μεγάλη προσπάθεια να διατηρεί την κατανάλωση γύρω στα 7 λτ./100 χλμ.
Παρά τα 1.270 κιλά της συγκεκριμένης έκδοσης, οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, καθώς για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 193 χλμ./ώρα. Σε μία εποχή πάντως που η πλειοψηφία του ανταγωνισμού τονώνει τα κινητήρια σύνολα με «ενέσεις» υβριδισμού, η VW συνεχίζει να απαρνείται την συγκεκριμένη πρακτική (μόνο τα mild hybrid eTSI υπάρχουν στο Golf)
Η ουσιαστικότερη πάντως βελτίωση που εντοπίσαμε στο ανανεωμένο VW T-Cross αφορά την ποιότητα κύλισης. Οι σχετικά ξερές αντιδράσεις του απερχόμενου μοντέλου ανήκουν στο παρελθόν, καθώς η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, είναι τώρα πια, πολύ καλύτερη, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το 60αρη προφίλ των ελαστικών στους 16ρηδες τροχούς.
Η ανάρτηση δεν έχει τόσο μαλακές ρυθμίσεις όσο θα περίμενε κανείς, συνεισφέροντας έτσι στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ εύχρηστο αποδείχθηκε το σύνολο κιβωτίου-συμπλέκτη σε αστική χρήση.
Η ενηλικίωση του βενιαμίν
Το ανανεωμένο T-Cross προβάλλει μία ισχυρή πρόταση σε αυτή την άκρως εμπορική κατηγορία, με βασικό ατού την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, τον σημαντικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό (τόσο τα στάνταρ, όσο και τα διάφορα έξτρα) που απέκτησε πλέον μία αντάξια εικόνα εσωτερικής ποιότητας, αλλά και μία απρόσμενη ευελιξία στην χωροταξική αξιοποίηση της καμπίνας.
VW T-Cross 1.0 TSI 116ps MT6
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/ 2.000-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.127×1.784×1.573 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.551 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 385-455-1.281 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.270 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 193 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,1 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 127 γρ./χλμ.
Από το χειρουργικό κρεβάτι στο βάθρο: Forza Ferrari! | Speedzone EP48