Hennessey Venom F5: Το hypercar που θέλει να σπάσει το φράγμα των 500 χλμ./ώρα
Η Hennessey ολοκλήρωσε την πρώτη φάση εξέλιξης της Venom F5 των 1.817 ίππων που σύντομα θα επιχειρήσει να σπάσει το φράγμα των 500 χλμ./ώρα.
Η πρώτη φάση της εξέλιξης της Hennessey Venom F5 ξεκίνησε τον Φεβρουάριο με τους ιθύνοντες της αμερικανικής εταιρείας να επικεντρώνονται αρχικά στη μηχανολογική βελτιστοποίηση του οχήματος, τη ρύθμιση του κινητήρα και τους συστήματος διεύθυνσης, αλλά και την επαλήθευση των αεροδυναμικών επιτευγμάτων της σε πραγματικές συνθήκες.
Σε πρώτη φάση, η Hennessey πραγματοποίησε δοκιμές στις δικές της εγκαταστάσεις στο Sealy του Τέξας, ενώ στη συνέχεια η εξέλιξη μεταφέρθηκε στον αεροδιάδρομο μήκους 3,5 χλμ. μιας πρώην βάσης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, στο Αρκάνσας. Παρά το γεγονός ότι η ισχύς του κινητήρα περιορίστηκε για την περίσταση στους μόλις 900 ίππους – 50% χαμηλότερα σε σχέση με την τελική των 1.817 ίππων – η Venom F5 κατάφερε με το καλημέρα να σπάσει το φράγμα των 320 χλμ./ώρα.
Ο John Heinricy, επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης της Hennessey Performance, δήλωσε:
«Για περισσότερα από 40 χρόνια εξελίσσω οχήματα υψηλής απόδοσης, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με την Venom F5. Προχωράμε αποφασιστικά ώστε να ετοιμάσουμε ένα υπερ-αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης που θα έχει υπέροχο χειρισμό.
«Η επόμενη φάση της εξέλιξης θα είναι επικεντρωμένη στα χαρακτηριστικά οδήγησης του αυτοκινήτου. Θα χωρίσουμε τη διαδικασία σε δοκιμές σε πίστα και σε δρόμους».
Όπως ανακοινώθηκε, η Hennessey θα δοκιμάσει τη νέα Venοm F5 στη Laguna Seca, καθώς και στο Circuit of The Americas (COTA), που απέχουν λιγότερο από 160 χλμ. από τις εγκαταστάσεις της Hennessey Performance.
Ο John Hennessey, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε:
«Με σχεδόν όλα τα αντίτυπα της Venom F5 να έχουν ήδη πωληθεί, είμαστε επικεντρωμένοι στο να ετοιμάσουμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στους πελάτες μας που ανταγωνίζεται τα καλύτερα hypercars του κόσμου».
Το «θηρίο»
Η Venom F5, η οποία δανείζεται μέρος της ονομασίας της από την ανώτατη κλίμακα του τυφώνα Fujita, θα κατασκευαστεί στο Τέξας των ΗΠΑ σε μόλις 24 συλλεκτικά αντίτυπα με κάθε ένα από αυτά να αποτιμάται, χωρίς φόρους και δασμούς, στα 2,1 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με τον John Hennessey, η Venom F5 θα είναι σε θέση να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 3 και 5 δλ. αντίστοιχα.
Ο άνθρωπος που αποτέλεσε το κλειδί για την εξέλιξη της Venom F5 είναι ο John Heinricy, ο οποίος μετακόμισε στην Hennessey ύστερα από 38 χρόνια προσφοράς στην GM. Ο αμερικανός έχει στο ενεργητικό του περισσότερους από 240 αγώνες σε διάφορες διοργανώσεις ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των 34 συμμετοχών του ως οδηγός στις 24 Ώρες του Μαν. Μάλιστα, σύμφωνα με την Hennessey, ο αμερικανός έχει «γράψει» περισσότερους από 1.000 γύρους στο «μεγάλο» Nurburgring.
Την κίνηση στην Venom F5 προσφέρει ένας cross-plane κινητήρας με χωρητικότητα 6,6 λίτρων και 8 κυλίνδρους σε διάταξη V και περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, ο οποίος ζυγίζει μόλις 280 κιλά και αποδίδει 1.817 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή 1.617 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Με δεδομένο ότι το βάρος του αμαξώματος (χωρίς υγρά) περιορίζεται στα 1.360 κιλά, η Venom F5 εξασφαλίζει μια αναλογία ίππων ανά κιλό της τάξης του 1,34 (ή διαφορετικά, 1.212 ίππων ανά τόνο) και ειδική ισχύ 244 ίππων ανά λίτρο.
Ο κινητήρας διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με την Hennessey, ένα χαρακτηριστικό ήχο και «αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου». Κάθε κινητήρας είναι κατασκευασμένος στο χέρι με εξαρτήματα από υψηλής ποιότητας μέταλλα όπως αλουμίνιο, τιτάνιο και Inconel, τα οποία συναντά κανείς στο στροφαλοφόρο άξονα, στα έμβολα, στις βαλβίδες κοκ. Ένας μοναδικός σχεδιασμός στην πολλαπλή εισαγωγής έδωσε στους μηχανικούς την δυνατότητα να εγκαταστήσουν έναν ενδιάμεσο ψύκτη μεταξύ της κεφαλής και των κυλινδροκεφαλών, επιτρέποντας τη μείωση των θερμοκρασιών προτού ο συμπιεσμένος αέρας εισέλθει στο θάλαμο καύσης.
Η Hennessey αναφέρει ότι ο κινητήρας “Fury”, όπως χαρακτηριστικά τον αποκαλούν οι δημιουργοί του, χρησιμοποιεί ένα συνθετικό λάδι (10W60) της Pennzoil για να προσφέρει τη βέλτιστη απόδοση έως και τις 8.500 σ.α.λ. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνουν δύο ψηφιακά εκτυπωμένα turbo των 76 χλστ. από τιτάνιο και αλουμίνιο, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το σύστημα εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι και Incorel, το οποίο έχει επεξεργαστεί με Cerakote για την προστασία του κινητήρα από υπερβολική θερμότητα.
Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με έναν συμπλέκτη και 7 σχέσεις της εταιρείας CIMA. Η διάταξη των σχέσεων εξασφαλίζει με 1η, 2η, 3η, 4η, 5η και 6η σχέση μια θεωρητική ταχύτητα στον κόφτη της τάξης των 115, 172, 237, 307,383, 460 και… 534 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Hennessey, η θηριώδης ισχύς και ροπή του κινητήρα περνά στους πίσω τροχούς με διαστάσεις 345/30 R20 μέσω μπλοκέ διαφορικού που συνεργάζεται με ένα ειδικά ρυθμισμένων σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας.
Η Venom F5 χρησιμοποιεί ένα μονοκόκ από carbon το οποίο ζυγίζει μόλις 86 κιλά και βρίσκεται ενσωματωμένο στο πίσω υποπλαίσιο. Όλα τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου μήκους 4.666 χλστ. (το πλάτος του είναι 1.960 χλστ.) είναι φτιαγμένα από το ίδιο υλικό, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον τομέα της αεροδυναμικής, παρά την απουσία ενεργών βοηθημάτων – σύμφωνα με την Hennessey, η Venom GT έχει να επιδείξει έναν διόλου ευκαταφρόνητο συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει την τιμή 0,39.
Ανοίγοντας της butterfly πόρτες της Venom GT ο οδηγός βρίσκεται… αντιμέτωπος με ένα αγωνιστικών περγαμηνών κόκπιτ, στο οποίο πρωτοστατούν το carbon πηδάλιο που παραπέμπει σε μαχητικό αεροσκάφος, η οθόνη των 7 ιντσών πάνω από αυτό και τα καθίσματα από ανθρακονήματα. Το «παρών», πέραν τις «9άρας» οθόνης του συστήματος infotainment της Alpine, δίνει μία ακόμα με διαγώνιο μόλις 1.3 ιντσών, στην οποία απεικονίζονται οι «θέσεις» του περιστροφικού διακόπτη του κιβωτίου ταχυτήτων (Ν, D, R), που φυσικά προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles.