Η Lancia επιστρέφει στα ράλλυ, αλλά πως;
Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες εβδομάδες για την επιστροφή της Lancia στους αγώνες ράλλυ. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι ο πήχης δεν θα ανέβει και τόσο ψηλά.
Πριν μια ακριβώς εβδομάδα η Lancia αποκάλυψε το νέο λογότυπο HF επιβεβαιώνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο την επιστροφή του εμβληματικού αυτού ονόματος (και logo) στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι με άρμα τη νέα Ypsilon.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψω το νέο λογότυπο HF, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Lancia Ypsilon HF, προτού χρησιμοποιηθεί στις μελλοντικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Μετά την παρουσίαση του νέου Lancia Ypsilon, του πρώτου αυτοκινήτου της ολοκαίνουργιας εποχής της εταιρείας, σήμερα κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στην πορεία προς την αναγέννηση», δήλωσε ο Luca Napolitano, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Lancia.
Αναφερόμενος δε στις ουκ ολίγες συζητήσεις και σενάρια που θέλουν την Lancia να επιστρέφει στους αγώνες ράλλυ, ο CEO της ιταλικής εταιρείας με το ηλεκτρικό πλέον μέλλον, δήλωσε λακωνικά:
«Θα επιστρέψουμε στα Ράλλυ; Δουλεύουμε επάνω σε αυτό».
Ωστόσο, οι συνειρμοί με το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της ιταλικής εταιρείας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και τους 10 στο σύνολο τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από το 1974 έως και το 1992, μάλλον φαντάζουν εκτός πραγματικότητας. Και αυτό καθώς η (ενδεχόμενη) επιστροφή της Lancia στο WRC δεν προβλέπεται να γίνει στη μεγάλη κατηγορία την οποία ορίζουν σήμερα τα αυτοκίνητα Rally1.
Πηγές από τον βρετανικό και ιταλικό Τύπο αναφέρουν ότι η πιο πιθανή επιλογή της Lancia προκειμένου να επιστρέψει στο WRC θα ήταν τα αυτοκίνητα Rally4. Οι ίδιες μάλιστα πηγές χαρακτηρίζουν την εκπόνηση ενός αγωνιστικού προγράμματος με σημείο αναφοράς ένας αυτοκίνητο – την Lancia Ypsilon για την περίσταση – της κατηγορίας WRC2 ως «απίθανη».
Θυμίζουμε ότι η Stellantis, μέλος της οποίας είναι και η Lancia, έχει ήδη δύο εκπροσώπους της στο θεσμό με αυτοκίνητα Rally4: το Peugeot 208 Rally4 και το Opel Corsa Rally4. Και τα δύο βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, χρησιμοποιώντας ουκ ολίγα κοινά μηχανικά μέρη.
Σε άλλες η δραστηριότητες και διεθνείς αγωνιστικούς θεσμούς, την φανέλα της Stellantis φορούν σήμερα η Peugeot, η οποία δίνει το «παρών» στο World Endurance Championship (WEC), καθώς και οι Maserati και DS Automobiles στην Formula E.