BMW Vision Neue Klasse X, δηλαδή η επόμενη iΧ3
Παρουσιάστηκε τo όραμα της BMW για το επόμενό της SAV, μόνο που δεν αφορά κάποιο μακρινό μέλλον. H επόμενη γενιά της iX3 θα μπει στην παραγωγή το 2025!
Η πρόσφατη παρουσίαση επί πορτογαλικού εδάφους αποδείχθηκε τελικά πολύ πλούσια σε μοντέλα και ειδήσεις για το BMW Group. Για πρώτη φορά η γερμανική εταιρεία διοργάνωσε μια εκδήλωση στην οποία τρεις μάρκες του ομίλου (BMW, Mini και BMW Motorrad) είχαν να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο για την ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, λοιπόν, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τις θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας BMW X2, του νέου Mini Countryman, αλλά και το νέο ηλεκτρικό δίτροχο της BMW Motorrad, το CE 02.
Η εταιρεία όμως δεν περιορίστηκε στον καταιγισμό όλων αυτών των νέων μοντέλων, αλλά μας έδωσε μία γερή δόση από την επόμενη γενιά που έρχεται. Σε μια αποκλειστική στατική παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το επόμενο BMW Vision Vehicle, τη Neue Klasse X. Όλα αυτά, μάλιστα, δεν αφορούν κάποιο απώτερο μέλλον, μιας και το νέο αυτό SUV θα αρχίσει να παράγεται το 2025.
Πρόκειται για την SUV παραλλαγή της νέας γενιάς μοντέλων Vision Vehicle, που ακολουθεί αυτό της Neue Klasse σεντάν εκδοχής, το οποίο εμφανίστηκε τη χρονιά που μας πέρασε. Με τα δύο αυτά μοντέλα η βαυαρική εταιρεία συνοψίζει το εύρος των μελλοντικών μοντέλων, που περιλαμβάνουν από τα σπορ σεντάν και όλα τα παράγωγά τους, μέχρι την οικογένεια των σύγχρονων SUV.
«Κατ’ αυτό τον τρόπο θέλουμε να τονίσουμε ότι η Neue Klasse δεν είναι απλώς ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή ένα συγκεκριμένο πρωτότυπο, αλλά κάτι πολύ ευρύτερο που επανακαθορίζει τη μάρκα BMW και την ίδια στιγμή θα είναι περισσότερο BMW από ποτέ», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.
Η Neue Klasse X εισάγει στην κατηγορία των SAV μια νέα φιλοσοφία σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, την κατασκευή, τη βιωσιμότητα και την τεχνολογία των επιμέρους συστημάτων. Η σχεδίασή της συνδυάζει μια ξεκάθαρη σχεδιαστική γλώσσα με μια φωτεινή και ευρύχωρη καμπίνα. Τα ειδικά εφέ φωτισμού και ήχου που εξασφαλίζει η επόμενη γενιά του BMW iDrive ενισχύουν τη διαισθητική ψηφιακή εμπειρία χρήστη
Οι καινοτομίες της Neue Klasse στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιοποίησης και της κυκλικότητας εμπλουτίζονται εδώ, προκειμένου να συμπεριλάβουν μια τέταρτη διάσταση.
Η οδηγική απόλαυση, που διαχρονικά αποτελεί τον αξιακό πυρήνα της BMW, εδώ περνά στο επόμενο επίπεδο, με νέα συστήματα ελέγχου του πλαισίου και την 6η γενιά τεχνολογίας κινητήρων eDrive, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για τη Neue Klasse. Η φιλοσοφία της στον τομέα της βιωσιμότητας εξασφαλίζει επίσης υπεύθυνη παραγωγή, λειτουργία, αποσυναρμολόγηση και ανακύκλωση.
Καινοτόμα συστήματα ελέγχου οδήγησης
Βασισμένα σε ένα καινούργιο πακέτο software που έχει εξελιχθεί από την ίδια την BMW, τα συστήματα αυτά αξιοποιούν δύο από τους επονομαζόμενους «Super Brains» ηλεκτρονικούς εγκεφάλους, που θα εξυψώσουν σε νέα επίπεδα την οδηγική εμπειρία της Neue Klasse.
Οι μελλοντικές BMW θα διαθέτουν τέσσερις τέτοιους σούπερ εγκεφάλους, έξυπνα δικτυωμένους, προκειμένου να κάνουν αυτό που παλιότερα ήταν αντικείμενο ξεχωριστών διεργασιών.
Ο πρώτος «εγκέφαλος» ενσωματώνει τα συστήματα ελέγχου των κινητήρων και της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος, με δυνατότητα δεκαπλάσιας υπολογιστικής ισχύος. Ο δεύτερος «εγκέφαλος» θα ασχολείται με τις λειτουργίες της αυτόνομης οδήγησης, η οποία θα περάσει πλέον στο επόμενο επίπεδο.
Με τη Neue Klasse X θα παρουσιαστεί και η έκτη γενιά των συστημάτων κίνησης BMW eDrive. Σε αυτά περιλαμβάνονται, εκτός από τις νέες μονάδες κίνησης, και οι καινούργιες μπαταρίες, που αποτελούνται από κυλινδρικά στοιχεία, αντικαθιστώντας τα μέχρι σήμερα πρισματικά στοιχεία.
Σε συνδυασμό με μια ισχυρότερη αρχιτεκτονική 800V, προσφέρουν 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, βελτιώνοντας έτσι τις ταχύτητες φόρτισης κατά 30%. Αυτό σημαίνει ότι για ένα ταξίδι 300 χιλιομέτρων η διαδικασία φόρτισης θα ολοκληρώνεται σε 10 λεπτά. Επίσης, οι νέες μπαταρίες προσφέρουν έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία.
Σε αυτό συμβάλλει και η βελτιωμένη αεροδυναμική, με τον σχετικό συντελεστή να έχει μειωθεί κατά 20% σε σύγκριση με ένα παρόμοιων διαστάσεων μοντέλο από την υπάρχουσα γκάμα. Νέας σχεδίασης ελαστικά και ένα καινούργιο σύστημα πέδησης ειδικά εξελιγμένο για ηλεκτρική χρήση βελτιώνουν την αποδοτικότητα της Neue Klasse X έως και κατά 25%.
Η σχεδίαση της BMW Neue Klasse X
Με βάση το παραδοσιακό σχήμα δύο όγκων και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των μοντέλων «Χ» της BMW, ουσιαστικά έχει δημιουργηθεί μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για τη Neue Klasse X, ανοίγοντας νέες προοπτικές για μια μοναδικά ευρύχωρη καμπίνα.
Το μεγάλο μεταξόνιο, οι μικροί πρόβολοι, τα μεγάλα παράθυρα με τις λεπτές κολόνες και την πανοραμική ηλιοροφή προσθέτουν άφθονο φως σε ένα ευρύχωρο εσωτερικό, κατασκευασμένο από υφάσματα σε ζεστούς χρωματισμούς.
Στη νέα αυτή ταυτότητα ξεχωρίζουν η κάθετη στοίχιση των μονάδων LED στους προβολείς, καθώς και τα μικρά (σε σχέση με τις τεράστιες υλοποιήσεις στα υπάρχοντα μοντέλα) «νεφρά» στο κέντρο που τονίζονται από φωτιζόμενο περίγραμμα. Σε συνδυασμό, οι προβολείς και η μάσκα νεφρών δημιουργούν ένα εφέ φωτισμού που ενεργοποιείται καθώς ο οδηγός πλησιάζει το όχημα και συνεχίζει μπαίνοντας στο εσωτερικό. Στο πίσω μέρος τα φώτα εκτείνονται μέχρι το κέντρο, δίνοντας μια οικεία εικόνα σχήματος «L», με τις μεταβλητής έντασης φωτισμού μονάδες να δίνουν μια αίσθηση βάθους.
Στο πίσω τμήμα των πλευρικών παραθύρων, το χαρακτηριστικό για τη μάρκα Hofmeister kink δεν οριοθετείται από στοιχεία χρωμίου, αλλά σχηματίζεται από ένα ανακλαστικό στοιχείο που σχηματίζει μια διαφανή ή ανακλαστική επιφάνεια, ανάλογα με τη γωνία θέασης.
Στο εσωτερικό της BMW Neue Klasse X
Μια νέα λογική δεσπόζει στο ταμπλό της Neue Klasse X, όπου ξεχωρίζουν το νέο HYPERSONX τιμόνι με τα κάθετα μπράτσα, η κεντρική οθόνη, καθώς και η νέα Panoramic vision. Η τελευταία είναι ουσιαστικά μια μακρόστενη οθόνη που βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό, καλύπτοντας όλο το πλάτος του. Στα μοντέλα παραγωγής της Neue Klasse, θα συμπληρώνεται από το βελτιωμένο BMW 3D Head–Up Display.
Στην BMW Vision Neue Klasse X, η κεντρική οθόνη είναι κομψά ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων, παρέχοντας και στους δύο εμπρός επιβάτες βέλτιστη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του infotainment. Τα χρώματα που εμφανίζονται δεν μεταφέρονται μόνο στον κρυφό, ατμοσφαιρικό φωτισμό, αλλά και στις υφασμάτινες επιφάνειες του πίνακα οργάνων μέσω οπίσθιου φωτισμού.
Η προσωποποιημένη ηχητική εμπειρία παρουσιάζεται για πρώτη φορά με το νέο HYPERSONX τιμόνι, ανοίγοντας νέες προοπτικές -καθώς με αυτή την ψηφιακή λειτουργία οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το αγαπημένο τους ηχητικό κομμάτι σε κάθε ταξίδι-, συμβάλλοντας έτσι σε μια ολιστική εμπειρία χρήσης.
Ένα καινούργιο υλικό που προέρχεται από φυτά και ορυκτά, απαλλαγμένο από παράγωγα του πετρελαίου, θα χρησιμοποιηθεί στην επένδυση του κάτω μέρος των θυρών και της κεντρικής κονσόλας, ενώ δευτερογενή ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται ήδη σε ποσοστό της τάξεως του 30%.
Οι επιλογές των υλικών και οι μέθοδοι κατασκευής επιτρέπουν την ευκολότερη αποσυναρμολόγηση και τη βελτίωση της ανακυκλωσιμότητας. Άλλωστε, η Neue Klasse X κληροδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην παραγωγική ιστορία της BMW, καθώς, όταν θα ξεκινήσει η παραγωγή της το 2025 στο πρώτο i-Factory στο Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία, αυτό θα είναι το πρώτο εργοστάσιο της BMW στον κόσμο που θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ενέργεια που δεν θα προέρχεται από ορυκτά καύσιμα._Σ.Τ.