Τα snorkel επιστρέφουν στο WRC στα αυτοκίνητα Rally1 εν όψει Ράλλυ Σαφάρι
Εικόνες από το παρελθόν όσον αφορά την όψη των αγωνιστικών αυτοκινήτων Rally1 αναμένεται να δούμε στο επερχόμενο Ράλλυ Σαφάρι, με τα χαρακτηριστικά snorkel να κάνουν εκ νέου την εμφάνισή τους.
Τα snorkel, τα οποία υιοθετήθηκαν από τις ομάδες του WRC σε προηγούμενες διοργανώσεις του Ράλλυ Σαφάρι, πριν από την επιστροφή του στο θεσμό το 2021, αποτελούν απαραίτητα βοηθήματα σε δύσκολα εδάφη, αποτρέποντας την είσοδο νερού και σκόνης στον κινητήρα.
Η συγκεκριμένη λύση έκανε εκ νέου την εμφάνισή της όταν το Ράλλυ Σαφάρι επέστρεψε στο WRC, αν και οι κανονισμοί απαγόρευαν στα αυτοκίνητα Rally1 να τα χρησιμοποιούν. Ωστόσο, η FIA προέβη σε τροποποιήσεις, επιτρέποντας από φέτος και στα αυτοκίνητα της «μεγάλης» κατηγορίας να φέρουν το συγκεκριμένο βοήθημα.
Για το 2023, το Ράλλυ Σαφάρι πραγματοποιείται σε νέα ημερομηνία, αντί για τον Ιούνιο, με τις βροχωπτώσεις στην Κένυα να αναμένονται έντονες. Γεγονός που καθιστά τα snorkel κάτι παραπάνω από χρήσιμα στις λασπωμένες επιφάνειες του αγώνα.
WRC: Τι είναι τα snorkel
Επί της ουσίας πρόκειται για ένα βοήθημα για την καλύτερη «αναπνοή» της μονάδας κίνησης που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τον κινητήρα από την είσοδο νερού ή σκόνης, που μπορεί να επηρεάσει την καύση. Ένα snorkel αποτελείται από μια σειρά σωλήνων που συνδέουν την αρχική εισαγωγή αέρα του κινητήρα με μια ανυψωμένη νέα εισαγωγή, που συνήθως τοποθετείται πάνω από το καπό ή πάνω από την οροφή.
Το snorkel αποτελείται από ένα πλαστικό μέρος, συνδεδεμένο με το φίλτρο αέρα, πάνω από το καπό, ένα εύκαμπτο μέρος και έναν πλαστικό άκαμπτο σωλήνα που συνδέεται με το σύστημα ramair (βλ. εισαγωγή), που συνήθως στηρίζεται πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου. Ο αέρας εισέρχεται μέσω του snorkel και εν συνεχεία κατευθύνεται στο φιλτροκούτι πριν εισέλθει στην πολλαπλή εισαγωγής του κινητήρα.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα της χρήσης snorkel είναι ότι παρέχει στον κινητήρα ψυχρότερο αέρα σε σχέση με την κλασσική εισαγωγή. Πιο ψυχρός αέρας σημαίνει πιο πυκνός, δηλαδή με υψηλότερη περιεκτικότητα σε οξυγόνο, κάτι που θεωρητικά μεταφράζεται σε περισσότερη ισχύ καθώς το μείγμα είναι πιο πλούσιο σε οξυγόνο.
Ωστόσο, το snorkel επηρεάζει αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, ειδικά στα γρήγορα κομμάτια των ειδικών διαδρομών. Κάτι σύνηθες σε αγώνες όπως το Ράλλυ Σαφάρι. Για το λόγο αυτό, στο παρελθόν, οι ομάδες συνήθιζαν να αποσυναρμολογούν το πάνω μέρος όταν τα αυτοκίνητα δεν επρόκειτο να συναντήσουν στο διάβα τους νερά, μειώνοντας έτσι τις αεροδυναμικές αντιστάσεις που δημιουργεί η όλη διάταξη.