Έρχεται έκδοση του Fiat 500e με κινητήρα εσωτερικής καύσης!
Ο κύκλος ζωής του θερμικού Fiat 500 στην Ευρώπη φτάνει στο τέλος του τον προσεχή κιόλας Ιούλιο. Και, ως δια μαγείας, η Fiat έχει βρει την απάντηση.
Όσο ανορθόδοξο κι αν ακούγεται σε πρώτη ανάγνωση, η Fiat είναι πλέον πολύ πιθανό να επιχειρήσει να «αθροίσει» μια έκδοση με βενζινοκινητήρα στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού 500e! Μπερδευτήκατε; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Στις αρχές αυτού του μήνα, η Fiat φαίνεται να ζήτησε από τους προμηθευτές της προσφορές για την αύξηση της παραγωγής του 500e στο εργοστάσιο Mirafiori σε 175.000 μονάδες ετησίως, έναντι των 77.260 που κατασκευάστηκαν εκεί το 2023. Από τα αυτοκίνητα αυτά, όπως ανέφερε σε σχετικό της δημοσίευμα για πρώτη φορά η Il Corriere della Sera και επιβεβαιώθηκε από προμηθευτές στην Automotive News Europe, περίπου τα 100.000 θα είναι βενζινοκίνητα.
Η κίνηση δημιουργίας μιας θερμικής έκδοσης ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί από την αρχή ως ηλεκτρικό καθοδηγείται στην περίπτωση της Fiat από έναν συνδυασμό παραγόντων.
Ο πρώτος είναι «εσωτερικός». Η Fiat, έχοντας ως στόχο να καταστεί μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη έως το 2030, αποφάσισε να μην αναβαθμίσει το τρέχον Fiat 500 προκειμένου να είναι «σύννομο» με τους νέους κανόνες ασφάλειας και κυβερνοασφάλειας της ΕΕ που θα τεθούν σε ισχύ τον προσεχή κιόλας Ιούλιο. Αντίθετα, αυτό θα πραγματοποιηθεί με το Panda, το οποίο θα μείνει στην παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2027.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι εξωγενής. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη επιβραδύνονται εξαιτίας ενός συνδυασμού δυσμενών παραγόντων, όπως τα υψηλότερα επιτόκια, η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος από τους πελάτες λόγω του υψηλού πληθωρισμού, αλλά και η περικοπές στα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία. Τα ιταλικά συνδικάτα ανησυχούν ότι το φρένο στη ζήτηση για το 500e στην Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει στη μείωση της παραγωγής του στο Mirafiori σε 40.000 με 50.000 μονάδες ετησίως, έναντι 100.000 που είχαν προγραμματιστεί για φέτος, παρόλο που το μοντέλο θα εξαχθεί και στις ΗΠΑ. Το 500e, που κυκλοφόρησε το 2000 ως «New 500», ξεκίνησε δυναμικά την καριέρα του, με την παραγωγή να φτάνει τις 77.500 μονάδες το 2022. Η Fiat ήλπιζε ότι η παραγωγή θα έφτανε τις 90.000 πέρυσι, αλλά μετά την πτώση της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η παραγωγή παρέμεινε σταθερή στις 77.260 μονάδες.
Η Fiat αντέδρασε στις υποτονικές πωλήσεις του 500e από την αρχή του τρέχοντος έτους, κόβοντας μία από τις δύο βάρδιες στο Mirafiori στα μέσα Φεβρουαρίου.
Το θερμικό Fiat 500 μετακομίζει στην Αλγερία
Η Fiat επρόκειτο να σταματήσει την παραγωγή του τρέχοντος βενζινοκίνητου «500» στην Πολωνία στα τέλη Απριλίου. Η παραγωγή του μοντέλου θα μεταφερόταν στο νέο εργοστάσιο της Fiat στο Tafraoui-Orano της Αλγερίας, το οποίο έχει δυναμική 90.000 μονάδων ετησίως. Επειδή δεν θα είναι συμβατό με τους νέου κανόνες ασφάλειας και κυβερνοασφάλειας της ΕΕ, θα πωλείται μόνο στη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Ωστόσο, προκειμένου να δημιουργήσει το απαραίτητο απόθεμα οχημάτων για την βραχυπρόθεσμη εξυπηρέτηση της αγοράς στην Ευρώπη, η Fiat αποφάσισε να παρατείνει την παραγωγή του Fiat 500 στην Πολωνία μέχρι τα τέλη Ιουνίου και έτσι να καθυστερήσει τη μεταφορά της παραγωγής του στην Αλγερία, όπως αναφέρουν σε διεθνή μέσα μη κατονομαζόμενοι προμηθευτές της ιταλικής εταιρείας.
Εφόσον η μεταφορά της παραγωγής του θερμικού Fiat 500 στην Αλγερία πάρει και επισήμως το πράσινο φως, θα χρειαστούν 18 έως 24 μήνες ώστε να «μετατραπεί» το 500e σε θερμικό (παρόλο που η πλατφόρμα του βασίζεται σε εκείνη της Alfa Romeo MiTo) ώστε να καλυφθεί το κενό που θα δημιουργηθεί στη γκάμα του μοντέλου.