Νέο Peugeot Ε-5008 με αυτονομία έως 660 χλμ.
Η Peugeot αποκαλύπτει το ηλεκτρικό E-5008, το οποίο είναι 7θέσιο και θα διατίθεται με τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία έως και 660 χλμ.
Η Peugeot συνεχίζει την ηλεκτρική της επέλαση αποκαλύπτοντας σήμερα το νέο E-5008, ένα 7θέσιο SUV με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης. Ωστόσο, όπως δήλωσε το γαλλικό εργοστάσιο, το νέο «5008» θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2024 και σε plug-in υβριδική έκδοση με απόδοση 195 ίππους, καθώς και σε μια βενζινοκίνητη παραλλαγή, με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V, η οποία θα αποδίδει 136 ίππους.
Το νέο Peugeot Ε-5008 βασίζεται στην νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και έχει μεταξόνιο 2,9 μ., συνολικό μήκος 4,79 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,69 μ. Θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στη μονάδα της Peugeot που βρίσκεται στο Sochaux και θα είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες που κατασκευάζονται στο gigafactory που έχει ως έδρα του την πόλη Douvrin. Οι τελευταίες θα καλύπτονται με εγγύηση έως και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
Εξωτερικά, το νέο E-5008 διατηρεί τη γνώριμη σχεδιαστική ταυτότητα των πιο πρόσφατων SUV μοντέλων της Peugeot με μεγάλους τροχούς 19 και 20 ιντσών, πλήρη απουσία χρωμιωμένων στοιχείων και φωτιστικά σώματα Pixel LED εμπρός. Στο εσωτερικό κυρίαρχο στοιχείο είναι το νέο Panoramic i-Cockpit με το χαρακτηριστικό ψηφιακό πάνελ των 21 ιντσών – η βασική ωστόσο έκδοση εξοπλίζεται με δύο «10άρες» οθόνες – τα περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το χαρακτηριστικό i-Toggle στο ταμπλό.
Σε ότι αφορά τους χώρους, διαθέσιμες είναι τρεις σειρές καθισμάτων. Σε αυτή τη διάταξη, ο χώρος αποσκευών είναι 259 λίτρα, τιμή που στην 5θεσια διαμόρφωση φτάνει στα 748 λίτρα. Με την πλήρη αναδίπλωση των δύο πίσω σειρών, το νέο Peugeot E-5008 μετατρέπεται εύκολα σε βαν μοντέλο εξασφαλίζοντας χώρο για τη μεταφορά αντικειμένων και αποσκευών με χωρητικότητα έως και 1.815 λίτρα.
Σε ότι αφορά τα κινητήρια σύνολα, η Peugeot προσφέρει μια ευρεία γκάμα εκδόσεων, συμπεριλαμβανομένων των Dual Motor ΑWD και Long Range, με αυτονομία από 500 έως και 660 χλμ. με μια φόρτιση. Αυτή η σειρά σύγχρονων κινητήρων μόνιμου μαγνήτη προσφέρει περισσότερη ισχύ και καλύτερη απόδοση σε σχέση με προγενέστερα ηλεκτρικά σύνολα. Οι εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς προσφέρουν ισχύ 157 kW και ροπή 345 Nm ή εναλλακτικά 170 kW με την ίδια μέγιστη ροπή. Η έκδοση με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και παρέχει συνολική ισχύ 237 kW (157 kW μπροστά και 80 kW πίσω). Ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 345 Nm ροπής και ο πίσω 170 Nm.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V χημικής σύνθεσης NMC (νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) βρίσκεται κάτω από το δάπεδο και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η Peugeot προσφέρει δύο παραλλαγές της, με χωρητικότητα 73 και 98 kWh (σ.σ.: η πρώτη συνδυάζεται με τα E-5008 210 Single Motor και E-5008 320 Dual Motor AWD και η δεύτερη με το Ε-5008 230 Long Range Single Motor), οι οποίες υποστηρίζουν στάνταρ φόρτιση ΑC 11 kW ή προαιρετικά 22 kW, ενώ σε παροχή ταχείας φόρτισης DC η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 160 kW. Εδώ, η αναπλήρωση με ενέργεια από το 20% στο 80% ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά, ενώ μόλις 10 λεπτά στην… πρίζα αρκούν για την κάλυψη 100 χλμ.
Από το μεριά του, το νέο Peugeot E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 διαθέτει ένα 48βολτο mild hybrid σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων νέας γενιάς με απόδοση 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές και μείωση έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμου. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 5008 Hybrid 136 e-DCS6 μπορεί να λειτουργεί έως και το 50% του χρόνου σε 100% ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Την ίδια στιγμή, το νέο Peugeot 5008 επεκτείνει τη γκάμα των κινητήρων του με την εισαγωγή μιας έκδοσης Plug-In Hybrid (195 e-DCS7), η οποία συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 92 kW με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με μέγιστη ισχύ 150 ίππων, καθώς και μια μπαταρία με άγνωστη προς το παρόν χωρητικότητα που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 80 χλμ.