Έρχεται η νέα, ηλεκτρική Lancia Ypsilon HF – Σχεδόν βέβαιη και η επιστροφή στους αγώνες ράλλυ
Η επιστροφή της εμβληματικής ονομασίας HF είναι πλέον γεγονός. Με τη διαφορά ότι πλέον θα «φοριέται» στην σπορ έκδοση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της ιταλικής εταιρείας: το νέο Ypsilon HF. Εξίσου βέβαιο πλέον πρέπει να θεωρείται και το comeback της Lancia στους αγώνες ράλλυ.
Η επιστροφή της εμβληματικής ονομασίας HF είναι πλέον γεγονός. Με τη διαφορά ότι πλέον θα «φοριέται» στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lancia. Που για την περίσταση δεν είναι άλλο από το νέο Ypsilon.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψω το νέο λογότυπο HF, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Lancia Ypsilon HF, προτού χρησιμοποιηθεί στις μελλοντικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Μετά την παρουσίαση του νέου Lancia Ypsilon, του πρώτου αυτοκινήτου της ολοκαίνουργιας εποχής της εταιρείας, σήμερα κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στην πορεία προς την αναγέννηση», δήλωσε ο Luca Napolitano, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Lancia.
Και προσέθεσε: «Θα επιστρέψουμε στα Ράλλυ; Δουλεύουμε επάνω σε αυτό».
Υπεύθυνο για το σχεδιασμό του νέου λογοτύπου HF είναι το Lancia Centro Stile, με τα σχετικά χρώματά του -λευκό, κόκκινο και μαύρο- να χρησιμοποιούνται εκ νέου, χωρίς την προσθήκη γραφικών στοιχείων.
Όπως ανακοίνωσαν οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας, τα χρώματα αυτά είναι «τα ίδια με εκείνα στην Fulvia Coupe του 1966», ενώ η κλίση των γραμμάτων είναι αυτή του αντίστοιχου logo της Lancia Delta της δεκαετίας του 1990.
Η νέα Lancia Ypsilon HF
Όπως επιβεβαίωσε σήμερα η ιταλική εταιρεία, η νέα Lancia Ypsilon HF θα παρουσιαστεί μέσα στο 2025 και θα έχει χαμηλωμένη ανάρτηση και μεγαλύτερα μετατρόχια σε σχέση με το «απλό» μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες. «Θα είναι 100% ηλεκτρική με κινητήρα 240 ίππων και επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα» σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στις σημερινές, επίσημες ανακοινώσεις της.
Η ιστορία του λογοτύπου HF
Το λογότυπο HF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν μια ομάδα ιδιοκτητών, παθιασμένων με τα μοντέλα της Lancia, ίδρυσε το κλαμπ «Lancia Hi-Fi» (Hi-Fi σημαίνει High-Fidelity), στο οποίο μπορούσαν να ενταχτούν όλοι όσοι είχαν αφγοράσει τουλάχιστον έξι ολοκαίνουργια αυτοκίνητα της Lancia. Τα αρχικά HF εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε ορισμένα σπορ μοντέλα της Lancia, όπως η Flaminia Pinin Farina Coupe, η Flaminia Sport Zagato και η Flavia Coupe.
Λίγα χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 1963, μαζί με οδηγούς αγώνων και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της Lancia, ο Cesare Fiorio ίδρυσε την HF Lancia Racing Team. Το λογότυπο που επιλέχθηκε για την αγωνιστική ομάδα αποτελούνταν από τα κεφαλαία άσπρα γράμματα HF, σε μαύρο για την περίσταση φόντο, με τέσσερις κόκκινους ελέφαντες να «τρέχουν» ως μασκότ και τις λευκού χρώματος λέξεις SQUADRA CORSE, σε κόκκινο φόντο, από κάτω.
Η θρυλική Fulvia Coupe HF του ’66 ήταν το πρώτο μοντέλο που έφερε τα αρχικά HF, ακολουθούμενη από την Stratos HF από το 1974 έως το 1978, την Delta Turbo το 1983 και τέλος τις Delta 4WD, Delta Integrale και Delta HF Integrale Evolution.
Η… προέλευση του συμβόλου του μικρού ελέφαντα
Μεταξύ θρύλου και πραγματικότητας, λέγεται ότι ήδη από το 1953 το ελεφαντάκι επιλέχθηκε ως γούρι από τον Gianni Lancia, γιο του Vincenzo Lancia και διευθύνοντα συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1949 έως το 1955. Το σύμβολο του καλπάζοντος ελέφαντα, που αρχικά απεικονίζονταν σε μπλε και εν συνεχεία σε κόκκινο χρώμα, φαίνεται να προέρχεται από την μυθολογία της Ανατολής, ως σύμβολο καλής τύχης και νίκης, αρκεί να αναπαρίσταται με τον κορμό προτεταμένο προς τα εμπρός.
Νέο αίμα στη Ferrari και «αναταράξεις» στη Mercedes | Speedzone Podcast EP47
Νέο SpeedZone podcast (ζέσταμα πριν από το Grand Prix της Αυστραλίας)