Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+: Plug-in υβριδική με έως 612 ίππους
Η Mercedes-AMG αναγεννά την έκδοση Ε 53 που τώρα διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης με απόδοση που φτάνει έως και τους 612 ίππους.
Ο συνδυασμός του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 3,0 λίτρων της Mercedes-AMG και ενός μόνιμα διεγερμένου ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει στη νέα E 53 Hybrid 4Matic+ μέγιστη ισχύ 430 kW (585 ίπποι), η οποία μπορεί να σκαρφαλώσει στους 612 ίππους με τη λειτουργία «Race Start» που αποτελεί μέρος του πακέτου AMG Dynamic Plus, σε συνδυασμό με μέγιστη ροπή 750 Nm.
Όπως είναι φυσικά, αυτές οι τιμές εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις στο 4θυρο και estate αμάξωμα των Γερμανών από τη Στουτγάρδη, καθώς το τυπικό «0-100» ολοκληρώνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 χλμ./ώρα, ενώ την ίδια ώρα η κίνηση αμιγώς με την αρωγή ηλεκτρικής ενέργειας… επιτρέπεται έως τα 140 χλμ./ώρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 120 kW είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων AMG Speedshift 9G για εξοικονόμηση χώρου, αποδίδοντας ροπή 480 Nm. Η δε μπαταρία έχει μικτή χωρητικότητα 28,6 kWh (ωφέλιμη: 21,22 kWh) και είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος, κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Σύμφωνα με την Mercedes-AMG, με μια πλήρη φόρτιση, η ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει έως και τα 100 χλμ.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα των 400V υποστηρίζει φόρτιση για κάθε ανάγκη, με την E 53 Hybrid 4Matic+ να διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ ένας γρήγορος φορτιστής DC με ισχύ 60 kW διατίθεται προαιρετικά επιτρέποντας στη μπαταρία να φορτίζεται από 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά. Η ισχύς ανάκτησης ενέργειας φτάνει έως και τα 120 kW, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το εργοστάσιο.
Σε ότι αφορά το θερμικό σκέλος του συστήματος κίνησης η Mercedes-AMG ανανέωσε την εμπιστοσύνη της στον δοκιμασμένο, 3λιτρο και 6κύλινδρο εν σειρά turbo κινητήρα της, ο οποίος αποδίδει 330 kW (449 ίππους). Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση της E 53 της προκατόχου σειράς W213, η μέγιστη απόδοση της μονάδας είναι αναβαθμισμένη κατά 14 ίππους, χάρη σε έναν νέο twin-scroll υπερσυμπιεστή με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης (1,5 bar αντί για 1,1 bar).
Από εκεί και πέρα, το γνωστό πλαίσιο της Ε-Class έχει δεχθεί έξτρα «επεξεργασία» από τους μηχανικούς της AMG, με νέες ενισχύσεις στον εμπρός και πίσω άξονα για επιπλέον ακαμψία, ενώ αυξημένο κατά 11 χλστ. είναι και το εμπρός μετατρόχιο. Νέα είναι και η ανάρτηση, με αμορτισέρ διπλού θαλάμου και δυνατότητα προεπιλογής των ρυθμίσεων απόσβεσης (Comfort, Sport και Sport Plus). Βελτιστοποιήσεις έχει δεχτεί και το σύστημα πέδησης – με δίσκους 370 και 360 χλστ. εμπρός και πίσω – για να λειτουργεί αρμονικά με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Όπως είναι φανερό και από την ονομασία της, η νέα Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ είναι τετρακίνητη χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που κατανέμει την κινητήρια δύναμη μεταβλητά στον εμπρός και πίσω άξονα σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Το «παρών» δίνει και το γνωστό σύστημα τετραδιεύθυνσης της γερμανικής εταιρείας – εδώ, ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρέφονται κατά έως και 0,7 μοίρες είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός (έως 100 χλμ./ώρα) είτε προς την ίδια (πάνω από 100 χλμ.) σε γωνία έως 2,5 μοίρες.