WRC: Πως βλέπει η Toyota τις αλλαγές στους κανονισμούς ενόψει 2025
Η Toyota λύνει τη σιωπή της και παίρνει θέση για τις σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς του WRC που θα τεθούν σε ισχύ το 2025.
Στα τέλη του περασμένου μήνα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού παρουσίασε τις προτάσεις-αποφάσεις του αναφορικά με τους αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC1.
Εν συντομία, προβλέπεται η «αφαίρεση» της plug-in υβριδικής μονάδας των 100 kW στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 ήδη από την αγωνιστική σεζόν του 2025, κίνηση που αναμένεται να περιορίσει το κόστος κάθε αυτοκινήτου κατά περίπου 150.000€. H «χαμένη» απόδοση, όπως αναφέρει η FIA, θα αντισταθμίζεται όχι μόνο από τη μείωση του συνολικού βάρους και τον μικρότερο περιοριστή αέρα του τούρμπο, αλλά και από αλλαγές στην αεροδυναμική.
Με την M-Sport Ford και την Hyundai Motorsport να έχουν ταχθεί θετικά, αλλά με αρκετές επιφυλάξεις για το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο εφαρμογής των νέων κανονισμών (διαβάστε περισσότερα εδώ), τώρα είναι η σειρά της Toyota να τοποθετηθεί επί του καυτού αυτού θέματος..
Όπως αναφέρει σε σχετική του ανάρτηση το motorsport.com, o Jari-Matti Latvala παραδέχτηκε ότι όλα όσα ανακοίνωσε η FIA ενόψει 2025 περιέχουν «μερικές πολύ μεγάλες εκπλήξεις». Γενικά, πάντως, ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT δηλώνει ικανοποιημένος για το γεγονός ότι τώρα υπάρχει μια σαφής κατεύθυνση για το μέλλον του WRC.
«Ανακοινώθηκαν πολλά πράγματα. Ας πούμε ότι υπήρξαν και μερικές πολύ μεγάλες εκπλήξεις, αλλά γενικά, υπάρχουν καλά πράγματα [στις ανακοινώσεις της FIA]. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι έχουμε τις σωστές δράσεις και ξέρουμε σε τι να στοχεύσουμε τώρα. Αυτό βοηθάει όλους στον προγραμματισμό και τους νέους κατασκευαστές που θέλουν να εξετάσουν τις πιθανότητες να έρθουν στο WRC.
«Αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που είναι πολύ επιθετικά και ελπίζω ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τη FIA και να βρούμε μια λύση.
«Για μένα, όσον αφορά το αθλητικό σκέλος, νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ καλά. Όπως το μικρότερο service park, τα remote service και τα λιγότερα άτομα στο service, τα οποία θα μειώσουν το κόστος. Κάτι που είναι πολύ καλό. Γενικά, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η εστίαση στη βιωσιμότητα, στα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, ακόμη και στο υδρογόνο, είναι το μέλλον.
«Η κατάργηση των υβριδικών συστημάτων νομίζω ότι σίγουρα θα εξοικονομήσει κόστος. Δεν είναι μόνο το hardware και το λογισμικό, αλλά και ό,τι χρειάζεται σε επίπεδο ασφάλειας, καθώς και η μεταφορά του σχετικού εξοπλισμό.
«Ταυτόχρονα όμως η αλλαγή του περιοριστή του τούρμπο, καθώς και εκείνες στην αεροδυναμική, όλα αυτά ταυτόχρονα, είναι λίγο υπερβολικά, γιατί αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσουμε να βελτιστοποιούμε την απόδοση του κινητήρα με βάση τον διαφορετικό περιοριστή. Και επίσης πρέπει να κάνουμε δοκιμές για τη νέα αεροδυναμική.
«Για μένα θα ήταν αρκετό να αφαιρέσουμε την υβριδική μονάδα καθώς έτσι οι ομάδες δεν θα χρειαζόταν να κάνουν τόσες δοκιμές. Έχουμε περιορισμούς στις δοκιμές, αλλά πλέον μπορούμε να κάνουμε προσομοιώσεις ώστε να προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε ό,τι είναι δυνατό».