Επιστρέφουν τα φυσικά πλήκτρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων
Με ποινή στην αξιολόγηση ασφάλειας απειλούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αν δεν αλλάξουν τα εντελώς ψηφιακά εσωτερικά των μοντέλων τους, προσθέτοντας ξανά φυσικά πλήκτρα.
Οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε μια άτυπη μάχη που αφορά την τεχνολογία των εσωτερικών. Οι μεγάλες οθόνες επικρατούν και όσο πιο πολλές τόσο καλύτερα, φαίνεται να είναι και όλα αυτά σε βάρος των φυσικών πλήκτρων, που όλο και πιο συχνά, σε νέα μοντέλα, βλέπουμε να απουσιάζουν από το εσωτερικό τους.
Σίγουρα κερδίζουν τις εντυπώσεις, αλλά από την άλλη επηρεάζουν την εργονομία. Κάτι στο οποίο εστιάζει μια νέα εξέλιξη που ήρθε στην επικαιρότητα και αφορά την ασφάλεια και κατά πόσο αυτή επηρεάζεται από τις πολλές και δύσχρηστες αρκετές φορές, ψηφιακές οθόνες.
Έτσι, ο Euro NCAP αναμένεται να βάλει στην εξίσωση της αξιολόγησης ασφάλειας των αυτοκινήτων και τις οθόνες. Εδώ διαφαίνεται η επιστροφή των φυσικών πλήκτρων, καθώς αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να κερδίσουν το μέγιστο ή καλύτερα δεν θέλουν να χάσουν βαθμούς από την αξιολόγηση, τότε θα πρέπει να έχουν κάποια φυσικά πλήκτρα τα οποία θα καθιστούν πιο εύκολη τη χρήση των οθονών.
Οι νέοι αυτοί κανόνες αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2026. Μάλιστα, αναμένεται να υποβαθμιστούν οι βαθμολογίες πρόσφατα δοκιμασμένων μοντέλων τα οποία δεν διαθέτουν πλήκτρα, μοχλούς ή επιλογείς για συγκεκριμένες λειτουργίες όπως: φλας, αλάρμ, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης.
Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP Matthew Avery εξηγεί γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση, για να τιμωρούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν τους οδηγούς να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις οθόνες:
«Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα όλου του κλάδου, καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων μεταφέρουν τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να τραβούν τα μάτια τους από το δρόμο, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που θα πραγματοποιηθούν το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο και προωθώντας έτσι την ασφαλέστερη οδήγηση».