Οδηγούμε στην Πορτογαλία το ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4
Μπορεί η σπορ έκδοση John Cooper Works του νέου MINI Countryman να ήταν το ορεκτικό της παρουσίασης στο εξωτερικό, το κυρίως μενού όμως πλέον περιλαμβάνει και μία εξίσου δυνατή, τετρακίνητη, ηλεκτρική έκδοση.
Η πρόσφατη παρουσίαση επί πορτογαλικού εδάφους, τελικά αποδείχθηκε πολύ πλούσια σε μοντέλα και ειδήσεις για το BMW γκρουπ. Για πρώτη φορά ή γερμανική εταιρεία διοργάνωσε μια εκδήλωση στην οποία τρεις μάρκες του ομίλου (BMW, MΙΝΙ και BMW Motorrad) είχαν να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο για την ευρωπαϊκή αγορά.
Έτσι λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τις θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας BMW X2, του νέου Mini Countryman, αλλά και το νέο ηλεκτρικό δίτροχο της BMW Motorrad, το CE 02.
Η εταιρεία όμως δεν περιορίστηκε στον καταιγισμό όλων αυτών των νέων μοντέλων, αλλά μας έδωσε μία γερή δόση από την μελλοντική γενιά που έρχεται. Σε μία αποκλειστική στατική παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το επόμενο BMW Vision Vehicle, τη Neue Klasse X, την SUV παραλλαγή της νέας γενιάς μοντέλων, που ακολουθεί αυτό της Neue Klasse σεντάν εκδοχής το οποίο εμφανίστηκε την χρονιά που μας πέρασε και συνοδεύεται από μια νέα φιλοσοφία σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, την κατασκευή και τα επιμέρους συστήματα.
Το τρίτο κεφάλαιο της ιστορίας του ΜΙΝΙ Countryman
Το νέο Countryman αισίως περνά τώρα στην τρίτη κατά σειρά γενιά του, όπου ουσιαστικά το αυτοκίνητο μοιράζεται μηχανικά μέρη με τις ομογάλακτες BMW X1 και Χ2. Μιας και πλέον έχει μεγαλώσει τόσο πολύ που μπαίνει στην κατηγορία C, το χάσμα που δημιουργείται σε σχέση με το νέο MINI Cooper (το οποίο θα κυκλοφορήσει σε 3θυρες, 5θυρες και κάμπριο εκδόσεις), θα κληθεί να καλύψει το πολυαναμενόμενο crossover, Aceman.
Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο MINI Countryman, είναι οι μεγαλύτερες διαστάσεις, η νέα εμφάνιση, το εντυπωσιακό εσωτερικό και φυσικά η γκάμα των εκδόσεων, κυρίως σε ότι έχει να κάνει το αμιγώς ηλεκτρικό κομμάτι της.
Η γκάμα του νέου Countryman χωρίζεται πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (το δικίνητο Ε των 204 ίππων και το τετρακίνητο SE All4 των 313 ίππων) και στα θερμικά. Τα τελευταία αποτελούνται από ένα ντίζελ 163 ίππων και τα βενζινοκίνητα: C (1.5 με 170 ίππους), S All4 (2.0 με 218 ίππους) και JCW All4 (2.0 με 300 ίππους).
Από αυτή την «300αρα» κορυφή ξεκίνησαν οι πρώτες εντυπώσεις μας επί πορτογαλλικού εδάφους και μετά το σπορ βενζινοκίνητο John Cooper Works, σειρά είχε η αντίστοιχη τετρακίνητη ηλεκτρική παραλλαγή SE All4.
Βγαίνοντας λοιπόν από το «θερμικό» μπάκετ του Works και φορώντας το «ηλεκτρικό» κάθισμα του SE ALL4, δεν νιώθεις ότι χρειάζεται να κάνεις κάποια θυσία. Η δύναμη είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (313 ίπποι και 494 Nm ροπής), ενώ η άμεσα διαθέσιμη ροπή μπορεί να αντισταθμίσει το μεγάλο βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόννους.
Το αποτέλεσμα είναι μία επιτάχυνση 5,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Το βάρος δεν επηρεάζει ούτε την σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά, χάρις στην μικρότερη απόσταση από το έδαφος (171 χλστ.), αλλά και την εξαιρετική κατανομή που εξασφαλίζει η χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο τον νέου ηλεκτρικού MINI Countryman.
Μπορεί να μην υπάρχουν εδώ τα μηχανικά διαφορικά του αδελφού John Cooper Works, η τετρακίνητη συνεργασία όμως των δύο ηλεκτρικών μοτέρ (190 ίππων έκαστο), εξασφαλίζει την απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες του κορυφαίου ηλεκτρικού MINI, σε συνδυασμό και με την πληθώρα των νέων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας φροντίζει μία μπαταρία μικτής χωρητικότητας 66,5 kWh, με τις δυνατότητες αναπλήρωσης να εξυπηρετούνται από τον AC φορτιστή των 7,4 kW.
Σίγουρα πάντως υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην ηχητική υπογραφή των δύο αυτών 300αριων εκδόσεων του νέου MINI Countryman. Μπορεί και στα δύο, ο ήχος να είναι τεχνητά αναπαραγόμενος μέσω των ηχείων, το ένα όμως θυμίζει κάτι από αγωνιστικό με τα χαρακτηριστικά του σκασίματα (JCW), ενώ το άλλο (SE) παραπέμπει σε μία μίξη Star Trek και Back to the Future.
Το αισθητικό αποτύπωμα του νέου MINI Countryman
Οι σχεδιαστές αποφάσισαν (και πάλι) υπέρ μιας απέριττης εμφάνισης με τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του MINI, όπως ο οπτικός διαχωρισμός του αμαξώματος σε τρία μέρη και η μεγάλη επιφάνεια των παραθύρων περιμετρικά του, που ξεχωρίζει από την οροφή.
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός από ιδιαίτερα χαρακτηριστικό και απόλυτα αντιπροσωπευτικό της μάρκας, είναι και αρκετά αεροδυναμικό, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει περιοριστεί στο 0,26.
Το σήμα κατατεθέν πάντως του νέου μοντέλου, είναι οι προβολείς με τα χαρακτηριστικά περιμετρικά πολυγωνικά φώτα ημέρας, που ακολουθούν το αντίστοιχο γραμμικό μοτίβο της μάσκας. Εκτός από τα φώτα όμως, ένα ακόμα αναγνωρίσιμο στοιχείο της νέας γενιάς έχει να κάνει με τις κολώνες C, οι οποίες δεν ακουμπούν στην βάση των παραθύρων, αλλά μοιάζουν σαν να αποτελούν προέκταση της οροφής.
Πλέον, η σχεδίαση εστιάζει πολύ περισσότερο στο χρώμα του αμαξώματος με έμφαση στην κομψότητα και καθόλου σε παραδοσιακά στοιχεία όπως το χρώμιο, που δεν υπάρχει πια σε σημεία όπως τα πλαίσια των παραθύρων και των προβολέων. Αντίθετα μπορεί κανείς να βρει ανακυκλωμένα υλικά στις επενδύσεις του εσωτερικού ή το αλουμίνιο στις ζάντες των τροχών.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο MINI Countryman είναι 13 εκατοστά πιο μακρύ και 8 εκατοστά πιο ψηλό από τον προκάτοχό του. Με μήκος 4.447 χλστ., πλάτος 1.843 χλστ. και ύψος 1.645 χλστ., το MINI Countryman έχει ξεφύγει από τα δεδομένα των Β SUV προκατόχων του (όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2010, ήταν το πρώτο ΜΙΝΙ που έσπασε το φράγμα των 4 μ.) , ακουμπώντας έτσι την κατηγορία C στην οποία άλλωστε βρίσκεται και η αδελφή BMW X1 των 4,5 μέτρων.
Στο εσωτερικό πάντως δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για παρεξηγήσεις. Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για την νέα γενιά του Countryman, χάρις στην κεντρική οθόνη αλλά και τις επιλογές υλικών και χρωμάτων στις επενδύσεις.
Σε αυτή την νέα λιτή σχεδιαστική προσέγγιση του MINI Countryman, δεν υπάρχει πλέον ξεχωριστός πίνακας οργάνων για τον οδηγό (ο υποψήφιος αγοραστής εάν το επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει το προαιρετικό head up display) μιας και όλο το κέντρο ελέγχου βρίσκεται πλέον στην εντυπωσιακή στρογγυλή οθόνη OLED υψηλής ανάλυσης.
Η διάμετρος αυτής της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 χλστ και η λογική λειτουργίας της, θυμίζει τα γνωστά πρότυπα των smartphones.
Χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, για ευκολότερο χειρισμό.
Κάτω από την οθόνη βρίσκεται μία μπάρα διακοπτών από την οποία μπορεί κανείς να ελέγξει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και τα νέα MINI Experience Modes, που μεταβάλουν το θέμα που απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη.
Αυτή η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών εξασφαλίζει ότι οι διάφορες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω πέντε διαφορετικών διακοπτών, επιτρέποντας την άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου).
Μπορεί η μπαταρία να κλέβει λίγο από τον χώρο στο δάπεδο, το νέο Countryman όμως βγαίνει συνολικά κερδισμένο σε χωροταξικό επίπεδο, χάρις και στην αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 χλστ..
Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν άνετα στο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα έχει μειωθεί ελαφρώς σε σχέση με την θερμική έκδοση, φθάνοντας στα 460 λίτρα (από 505 λίτρα του JCW).
MINI Countryman SE ALL4
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 190 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 247 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 197 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 247 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 313 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 494 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 66,5/64,6 kWh (gross/net) >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα μονού συνδέσμου >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.445x1.843x1.635 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 171 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460-1.450 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.075 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLTP): 16,8 kWh/100 χλμ. >ΜΕΣΗ AYTONOMIA (WLTP): 432 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 10 ώρες (7,4 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 28 λεπτά (130 kW)