Γαλλία – Το 60% των εταιρειών δεν φθάνουν στον στόχο τους για την ηλεκτροκίνηση

Έξι στις δέκα γαλλικές εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων δεν επιτυγχάνουν τον στόχο ηλεκτροκίνησης που έχει τεθεί στο νόμο της Γαλλίας για την κινητικότητα.

Έξι στις δέκα γαλλικές εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων δεν επιτυγχάνουν τον στόχο ηλεκτροκίνησης που έχει τεθεί στο νόμο της Γαλλίας για την κινητικότητα, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Μια προτεινόμενη τροποποίηση θα μπορούσε να διορθώσει την κατάσταση και να αποτελέσει παράδειγμα για την υπόλοιπη Ευρώπη, αναφέρει η ομάδα υπεράσπισης της καθαρής κινητικότητας. Ο νόμος για την κινητικότητα (ή LOM, συντομογραφία του Loi d’Orientation des Mobilités) απαιτεί από ορισμένες γαλλικές εταιρείες να συμπεριλάβουν στις παραγγελίες τους μια ελάχιστη ποσόστωση οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων. Τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, η ποσόστωση αυτή ήταν 10%, αλλά θα αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου. Η LOM ισχύει μόνο για τις (περίπου 3.500) γαλλικές εταιρείες με στόλο άνω των 100 οχημάτων. Αυτό είναι μόλις το 0,1% όλων των εταιρειών στη Γαλλία, αλλά αυτές παραγγέλνουν το 60% όλων των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών.

Γαλλία

Η ανάλυση της T&E διαπιστώνει ότι το 60% των εταιρειών που υπόκεινται στο νόμο δεν πληρούν την ποσόστωση ηλεκτροκίνησης του 2023, μια μικρή μόνο βελτίωση σε σχέση με το 2022, όταν το 66% των επηρεαζόμενων εταιρειών δεν συμμορφώθηκε. Ορισμένες εταιρείες καταφέρνουν να συμπεριλάβουν μεγάλο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις παραγγελίες οχημάτων τους. Η T&E αναφέρει ως παραδείγματα τις εταιρείες EDF (40%) και La Poste (46%). Ωστόσο, πολλοί μεγάλοι όμιλοι εξακολουθούν να μην επιτυγχάνουν τους στόχους που ορίζει ο νόμος. Η T&E ξεχωρίζει την Carrefour και την Air Liquide (και οι δύο 1%).

Το συνολικό ποσοστό των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που θα ταξινομηθούν το 2023 από τις εταιρείες που υπόκεινται στο νόμο ανέρχεται στο 8%, το οποίο είναι σχεδόν τρεις φορές χαμηλότερο από το ποσοστό των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που αποκτούν τα νοικοκυριά (22%). Ο μέσος όρος της αγοράς είναι 16%, ενώ το ποσοστό για όλες τις εταιρείες (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν υπόκεινται στον LOM) είναι 11%.

Τα πράγματα θα μπορούσαν να βελτιωθούν με ένα νέο νόμο που προτάθηκε στο γαλλικό κοινοβούλιο από τον εκπρόσωπο Damien Adam. Εάν περάσει, η εντολή θα εξαιρεί τα υβριδικά (PHEV) και θα περιλαμβάνει μόνο τα πλήρως ηλεκτρικά (BEV), ενώ ο νόμος θα συνοδεύεται από υψηλά πρόστιμα και άλλες ποινές για τη μη συμμόρφωση. Αναλύοντας τις πιθανές επιπτώσεις αυτού του προτεινόμενου νόμου σε μια δεκαετία (2025-2035), η T&E υπολόγισε ότι θα μείωνε τις εκπομπές κατά 57 εκατ. τόνους CO2. Αυτό ισοδυναμεί με τις εκπομπές δυόμισι ετών αεροπορικής κυκλοφορίας στη Γαλλία.

Γαλλία

Επίσης, εάν οι γαλλικές εταιρείες συνεχίσουν την πίστη τους στα γαλλικά αυτοκίνητα, θα ενισχύσει τη ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των Renault, Peugeot, Citroën και DS κατά συνολικά 1,7 εκατ. μονάδες, εκ των οποίων οι 550.000 θα παραχθούν στη Γαλλία. Και τέλος, ο νόμος θα οδηγούσε σε μια πρόσθετη εισροή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων ως το 2035, δηλαδή 20 φορές τον αριθμό των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωλούνταν το 2023.

Η T&E επισημαίνει ότι η Γαλλία δεν είναι η μόνη στην Ευρώπη που ο εταιρικός τομέας υστερεί σε σχέση με την ιδιωτική αγορά, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση της κινητικότητας. Ομοίως, η ΕΕ θα πρέπει να λάβει υπόψη της την πρόταση του κ. Adam και να συμπεριλάβει σε έναν επερχόμενο κανονισμό για τον στόλο αυστηρούς και δεσμευτικούς στόχους για την ηλεκτροκίνηση των μεγάλων στόλων και των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, αναφέρει ο οργανισμός.