Δοκιμάζουμε το VW Tiguan Allspace 2.0 TDI 150 PS 4Motion DSG

To VW Tiguan Allspace είναι ό,τι λέει η ονομασία του: ένα Tiguan με όλα τα θετικά χαρακτηριστικά του πενταθέσιου μοντέλου, αλλά με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και δύο επιπλέον καθίσματα.

Tο VW Tiguan Allspace αποδεικνύει ότι το μέγεθος μετράει – τουλάχιστον για τους αγοραστές επταθέσιων αυτοκινήτων. Επί της ουσίας, με αυτήν την έκδοση η VW εκμεταλλεύεται τη δημοτικότητά του «παραδοσιακού» μοντέλου, αλλά με δύο επιπλέον καθίσματα και ακόμη περισσότερο χώρο. Συνολικά έχουν προστεθεί 215 χιλιοστά μεταξύ των μπροστινών και πίσω τροχών του βασικού μοντέλου, ώστε το Tiguan Allspace να φιλοξενήσει επτά καθίσματα, αλλά και να αποκτήσει επιπλέον χώρο αποσκευών όταν η τρίτη σειρά είναι αναδιπλωμένη. Αυτό, το μεγαλύτερο Tiguan, διαθέτει επίσης ελαφρώς διαφορετική σχεδίαση εμπρός, όπως και ράγες οροφής στο βασικό εξοπλισμό.

Η γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ είναι παρόμοια με του πενταθέσιου μοντέλου, αλλά χωρίς κάποιες από τις χαμηλότερες σε ισχύ εκδόσεις. Στην Ελλάδα διατίθενται δύο εκδόσεις εξοπλισμού, η Life και η R-Line, που, πρακτικά περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα.

Αν και ήδη έχει γίνει γνωστό πως στην κατηγορία των επταθέσιων το γερμανικό εργοστάσιο θα πορευτεί στο άμεσο μέλλον με το επερχόμενο Tayron, επί του παρόντος το Tiguan Allspace βρίσκει απέναντί του το αδερφό Skoda Kodiaq αλλά και το Peugeot 5008, που αλλάζει μέσα στη χρονιά.

VW Tiguan Allspace: κινητήρες-αίσθηση

Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI του Tiguan Allspace διατίθεται με κίνηση στους δύο τροχούς (150 ίππου) ή με τετρακίνηση 4Motion, με 150 ή 200 ίππους. Η έκδοση των 150 ίππων (όπως η δική μας) είναι πιθανώς η ιδανική, προσφέροντας αρκετή δύναμη χαμηλά και ένα καλό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου. Από πλευράς βενζίνης, στη βάση βρίσκεται ο 1.5 TSI των 150 ίππων και πιο πάνω ο 2.0 TSI με 190 ή 245 ίππους. Στις βασικές εκδόσεις το κιβώτιο είναι χειροκίνητο εξάρι, ενώ όλες οι άλλες εκδόσεις διατίθενται μόνο με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων.

Εμείς οδηγούμε το 150άρι ντίζελ σε έκδοση Life, που σημαίνει ότι δεν έχουμε paddles πίσω από το τιμόνι και επομένως συχνά-πυκνά διαπιστώνουμε μια υστέρηση στην ταχύτητα αλλαγών του DSG, κυρίως στις εκκινήσεις από στάση και σε φάσεις απότομης επιτάχυνσης.

Από εκεί και πέρα όμως, το Tiguan Allspace έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ειδικότερα στην έκδοση Life με τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά (235/55) σε τροχούς 18 ιντσών, εξομαλύνει τις περισσότερες ατέλειες καλύτερα από το Skoda Kodiaq, εκμεταλλευόμενο και τη ρύθμιση της ανάρτησής του που διατηρεί το αμάξωμα διαρκώς σταθερό.

Δε χρειάζεται καν την έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, αφού και με την «απλή», παρά τον όγκο του, συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα συμβατικό hatchback. Το τιμόνι, παρ’ ότι ελαφρύ, είναι αρκούντως ακριβές και τελικά το μήκους 4.728 χλστ. αμάξωμα τοποθετείται πολύ εύκολα εκεί που θα ορίσει ο οδηγός, ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό.

Ως προς την επαφή των τεσσάρων τροχών με το δρόμο, τα τετρακίνητα μοντέλα 4Motion (όπως το δικό μας) πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και σε ολισθηρές συνθήκες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα αποφύγουν κάποια γλιστρήματα σε ολισθηρές επιφάνειες. Ωστόσω, τα 4Motion διαθέτουν έναν επιλογέα δίπλα στον επιλογέα, για την επιλογή διαφορετικών λειτουργιών ανάλογα με το έδαφος και για την ενεργοποίηση του hill descent control.

Σε κάθε περίπτωση, η συμπεριφορά του Allspace είναι πολύ πιο κοντά σε αυτό που θα ζητήσει κανείς για άνετες μεγάλες διαδρομές και όχι για πιο σπορτίφ προσέγγιση, όπως για παράδειγμα σε μία BMW X1. Αυτό αποδεικνύεται και από μια σχετική απροθυμία του ντίζελ στην πίεση, την οποία «βγάζει» με έναν αισθητό θόρυβο.

VW Tiguan Allspace: η διαφορετικότητα

Το να βρει κανείς την ιδανική θέση οδήγησης στο Tiguan Allspace είναι εύκολο, με άφθονη ρύθμιση του καθίσματος και του τιμονιού, καλά τοποθετημένα πεντάλ και μια βολική βάση για το πόδι του συμπλέκτη. Δεν κάθεστε τόσο ψηλά όσο στο Volvo XC40, αλλά και πάλι η επόπτευση του δρόμου είναι εξαιρετική. Η ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη για τα μπροστινά καθίσματα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Για κάποιον με εμπειρία σε αυτοκίνητα της VW η εικόνα στο ταμπλό του Allspace είναι οικεία. Παραμένει εκνευριστικό το ότι έχουν καταργηθεί οι φυσικοί διακόπτες και τη θέση τους έχουν πάρει ευαίσθητα στην αφή πλήκτρα, γεγονός που κάνει ακόμα και την αλλαγή της ρύθμισης της θερμοκρασίας δύσκολη εν κινήσει.

Από εκεί και πέρα, ίσως και λίγο λόγω έξτρα μήκους, η ορατότητα προς τα πίσω είναι κάπως περιορισμένη, λόγω των ογκωδών κολόνων C. Πάντως, οι ελιγμοί κατά το παρκάρισμα είναι εύκολοι, τόσο λόγω του τετραγωνισμένου σχήματος του αμαξώματος, όσο και χάρη στη στάνταρντ κάμερα οπισθοπορείας.

Σε επίπεδο χώρων, όπου και η ειδοποιός διαφορά του Allspace από το απλό Tiguan, η άνεση εμπρός είναι στοιχείο γνωστό ασχέτως έκδοσης. Ο χώρος ακόμα και για τους πιο ψηλούς οδηγούς είναι άφθονος, όπως και οι διαθέσιμες θέσεις για μικροαντικείμενα. Μεταξύ αυτών και η θήκη κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο η οποία είναι και ψυχόμενη. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν συρτάρια κάτω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού.

Περνώντας στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, θα φιλοξενήσει μεν τρεις ενήλικες, με τον μεσαίο ωστόσο πιθανόν να αισθανθεί λίγο στριμωγμένος ως προς το πλάτος. Το ζητούμενο, κοινώς η τρίτη σειρά καθισμάτων, αφορά δύο επιπλέον καθίσματα, στην πραγματικότητα κατάλληλα για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες που είναι προετοιμασμένοι να στριμωχτούν σε σύντομες διαδρομές. Το Tiguan Allspace κατά βάση θα πρέπει να θεωρείται ως ένα πενταθέσιο SUV με δύο επιπλέον καθίσματα για περιστασιακή χρήση.

Ως προς το χώρο αποσκευών, είναι μεγαλύτερους από του απλού Tiguan κατά 270 λίτρα (760 λίτρα με την τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη) χάρη στα επιπλέον 40 εκατοστά στο μήκος του Allspace, εντούτοις δεν υπερέχει εκείνου των Kodiaq και 5008.

Το σημαντικότερο επίτευγμα του Allspace είναι πως παρά τον έξτρα όγκο και το αυξημένο βάρος του συγκριτικά με το πενταθέσιο μοντέλο, έχει καταφέρει να διατηρήσει στο ακέραιο την ομοιογένεια που χαρακτηρίζει κάθε Tiguan. Ο όποιος περιορισμός προκύπτει αναφορικά με το διαθέσιμο χώρο στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι κοινό θέμα σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποτελέσει λόγο σκέψης για την απόκτησή του.

VW Tiguan Allspace