Συγκρίνουμε: Hyundai i20 1.0Τ 100 PS – Opel Corsa 1.2T 100 PS

Δύο παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας των σουπερμίνι, Hyundai i20 1.0Τ 100 ps και Opel Corsa 1.2T 100 ps, και προσφάτως ανανεωμένες, καταθέτουν την επιχειρηματολογία τους σε μια αντιπαράθεση για απαιτητικό ακροατήριο.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Το Hyundai i20 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008, με τη δεύτερη γενιά του να εμφανίζεται το 2014 και το μοντέλο που φιλοξενείται στις επόμενες σελίδες να αποτελεί ουσιαστικά την ανανεωμένη εκδοχή της τρίτης γενιάς, που γνωρίζουμε από το 2020. Απέναντί του ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και σημαντικά μοντέλα στην ιστορία όχι μόνο της Opel, αλλά γενικότερα της κατηγορίας Β, αφού γεννήθηκε το 1982. Ο λόγος για το Corsa, στην έκτη πλέον γενιά του και με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα! Πρόκειται για μια πολύ δύσκολη αναμέτρηση, πολλώ δε μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με τις απόλυτα εμπορικές προτάσεις στην γκάμα και των δύο, όπως το i20 1.0T και το Corsa 1.2T, αμφότερα με απόδοση 100 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Hyundai i20 – Opel Corsa: Αναγνωρίσιμες αλλά ενδιαφέρουσες σιλουέτες

Με σαφώς αναγνωρίσιμο σχεδιασμό, και τα δύο μοντέλα έχουν ανανεωθεί πρόσφατα με έναν μάλλον διακριτικό τρόπο, που δεν αλλοιώνει την προσωπικότητά τους. Στο Hyundai i20, το σχήμα του εμπρός προφυλακτήρα καθώς και η μάσκα έχουν επαναπροσδιοριστεί, ενώ την ίδια ώρα στο πίσω μέρος πινελιές ανανέωσης συναντάμε στον προφυλακτήρα καθώς και στα φωτιστικά σώματα. Στην γκάμα προστέθηκαν επίσης νέας σχεδίασης ζάντες 16 και 17 ιντσών, οκτώ νέοι χρωματισμοί, ενώ προαιρετικά υπάρχει διχρωμία με την οροφή. Στην εμφάνιση του νέου Corsa, με την πρώτη ματιά παρατηρείς ότι οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, με το νέο Opel Vizor (το είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka) να ενσωματώνεται τώρα και στη μάσκα του σουπερμίνι. Το σήμα κατατεθέν της εταιρείας, ο κεραυνός ή Opel Blitz όπως τον αναφέρουν χαρακτηριστικά, τραβάει το βλέμμα και συνοδεύεται με τις νέου σχήματος εισαγωγές. Τα φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED είναι αναβαθμισμένα και αποτελούνται από δεκατέσσερις μονάδες, ενώ πλέον, στο πίσω μέρος, το όνομα του μοντέλου κυριαρχεί στο κέντρο της πέμπτης πόρτας.

Όσον αφορά τις διαστάσεις των δύο αντιπάλων, το i20 έχει μήκος 4.040 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.450 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του είναι στα 2.580 χλστ. Ενώ λοιπόν το ανανεωμένο Corsa είναι οριακά μεγαλύτερο στο μήκος με 4.060 χλστ., υπολείπεται λίγο στο πλάτος (1.765 χλστ.) και στο ύψος (1.435 χλστ.), αλλά και στο μεταξόνιο, με 2.545 χλστ. Σημείο σημαντικό στη μεταξύ τους διαμάχη, αφού αυτή η διαφορά παίζει το ρόλο της στη δημιουργία του εξαιρετικά ευρύχωρου εσωτερικού που προσφέρει το Hyundai, και κορυφαίου στην κατηγορία, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές τους, που στην περίπτωση του i20 αντιστοιχούν σε 352 λίτρα και στο Corsa σε 309 λίτρα, και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε 1.165 λίτρα και σε 1.081 λίτρα, αντίστοιχα.

Στην καμπίνα του «φρεσκαρισμένου» i20 στον βασικό εξοπλισμό προσφέρεται με οθόνη LCD 4,2 ιντσών, USB type-C, eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται στο δίκτυο 4G και ενημερώσεις χαρτών Over-the-Air. Από εκεί και πέρα, προαιρετικά διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη των 10,25 ιντσών, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, όπως επίσης με την πιο πρόσφατη ενημέρωση της τηλεματικής Bluelink.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Στο εσωτερικό του νέου Corsa παρατηρείς τα νέα διαθέσιμα μοτίβα αλλά και το νέας σχεδίασης τιμόνι. Η οθόνη του infotainment είναι 10 ιντσών (7άρα στη βασική έκδοση), με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του smartphone με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ τα αναλογικά όργανα που συναντάμε στη βάση της γκάμας, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, μετατρέπονται σε ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Η γνωστή –turbo– συνταγή

Και οι δύο «μονομάχοι» για την κίνησή τους χρησιμοποιούν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, που μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματα κιβώτια, όπως το 7DCT της Hyundai και το EAT8 της Hyundai. Όπως όμως προαναφέραμε, τα αυτοκίνητα της δοκιμής διαθέτουν χειροκίνητα μηχανικά κιβώτια των 6 σχέσεων, που αποτελούν ακόμα και σήμερα κυρίαρχη εμπορικά επιλογή, εξαιτίας και του πιο οικονομικού κόστους απόκτησης.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Στα χέρια μας, λοιπόν, το Hyundai i20 με τον βενζινοκινητήρα των 998 κ.εκ., χωρίς το 48βολτο mild-hybrid σύστημα, απόδοσης 100 ίππων στις 4.500 με 6.000 σ.α.λ., και το Opel Corsa των 1.199 κ.εκ., με απόδοση επίσης 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Εδώ αξίζει να θυμίσουμε ότι το μοντέλο της Opel είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις στην κατηγορία που προσφέρει τόσο πλήρη γκάμα (παρ’ ότι πλέον απουσιάζει μια πετρελαιοκίνητη έκδοση), στη βάση της οποίας συναντάμε τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδο 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 75 ίππων. Ακολουθούν οι υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις των 100 και των 130 ίππων, ενώ τη σειρά συμπληρώνουν οι δύο ηλεκτρικές παραλλαγές με 136 και 156 ίππους.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Στην πόλη και αλλού

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε στη συγκριτική αυτή δοκιμή περιλάμβανε οδήγηση εντός και εκτός πόλης, αλλά και σε κάποιους άλλους δρόμους σε ώρα χωρίς κίνηση και με ενεργοποιημένο το αντίστοιχο πρόγραμμα Sport. Το i20 σε αυτήν τη γενιά, άρα και στη facelift εκδοχή του, υιοθετεί λίγο πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτησή του, που σε συνδυασμό με το καλό σύστημα διεύθυνσης του χαρίζουν ακρίβεια και αμεσότητα στο στρίψιμο, με την απόσβεση όμως να μη φιλτράρει ιδανικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, κάτι που γίνεται περισσότερο αντιληπτό στους πίσω επιβάτες.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Το 1.000άρι Hyundai, σε αμάξωμα 1.065 κιλών, δείχνει ζωντανό χάρη στην καλή κλιμάκωση του παραδοσιακού μηχανικού κιβωτίου των 6 σχέσεων, με το «0-100» να έρχεται σε 10,4 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Τα αποδοτικό φάσμα του TGDI κινητήρα του κυμαίνεται από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., όπου εμφανίζει σταθερά τη μέγιστη ροπή των 172 Nm.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Στο δρόμο, το Hyundai i20 ξεδιπλώνει μια ασφαλή οδική συμπεριφορά, με μοναδική ένσταση τις ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις άφθονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Το 1.200άρι Opel τώρα των 1.175 κιλών, εφοδιασμένο επίσης με το μηχανικό 6άρι, το οποίο υπολείπεται λίγο της αίσθησης στο κούμπωμα των σχέσεων, έχει ένα αναμενόμενο πλεονέκτημα στον τομέα των επιδόσεων, εξαιτίας και των επιπλέον 201 κ.εκ. αλλά και της ροπής των 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., με την επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ. και την τελική στα 194 χλμ./ώρα, με αυξημένη όμως συγκριτικά τη μέση κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Οδηγώντας το στις ίδιες διαδρομές, αντιλαμβάνεσαι ότι το σύνολο είναι προσανατολισμένο στην άνεση της καθημερινότητας, λειτουργώντας εξ ολοκλήρου ως ένα αγχολυτικό σουπερμίνι. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ιδανικό για μέσα στην πόλη, αρκετά όμως ελαφρύ όταν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα μαζί του, ενώ υπολείπεται και σε αμεσότητα και πληροφορίες σε σχέση με εκείνο του i20. Ολοκληρώνοντας τα οδηγικά συμπεράσματα, άξια αναφοράς είναι τα φρένα και των δύο μοντέλων μας, από τα οποία δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω σε κάθε συνθήκη.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Το Opel Corsa σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (σε αυτό παίζει το ρόλο του και το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι), ενώ διαθέτει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, οι οποίες περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές.

Έχουμε νικητή

Ανάμεσα στα δύο αυτά σύνολα, που χωρίς δισταγμό θα επιλέγαμε για προσωπικά αυτοκίνητα, το Hyundai i20 μας κέρδισε με την ολοκληρωμένη προσωπικότητά του, από την πρώτη κιόλας στιγμή που μπήκαμε στο καλά εξοπλισμένο (ακόμα και στις βασικές εκδόσεις) εσωτερικό του και βολευτήκαμε καλύτερα στη θέση οδήγησης, χωρίς καν να πρόκειται για «Ν» έκδοση. Αν και υπολείπεται σε κυβισμό του αντιπάλου του, νιώσαμε ότι μπορούμε να «πατήσουμε» καλύτερα πάνω στo εξαιρετικό του πλαίσιο και στη δεμένη ανάρτησή του και να το κατευθύνουμε πιο άμεσα με το σωστό τιμόνι.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

Όσον αφορά τον μεγάλο του αντίπαλο, το Opel Corsa, σε αυτήν του τη γενιά, χωρίς αμφιβολία, βρίσκεται στα καλύτερά του. Εντούτοις, στην αντιπαράθεση των συγκεκριμένων εκδόσεων (θυμίζουμε το εξαιρετικό αυτόματο EAT8 που προσφέρει, ή την έκδοση των 130 ίππων, που ενδέχεται να άλλαζαν τα δεδομένα), το προβάδισμα ανήκει στο μοντέλο της Hyundai._ Μ. Σαλ.

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Hyundai i20 1.0T 100 PS

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500-6.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040x1.775x1.450 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 352-1.165 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,4 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 117-127 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ στην Κύπρο: Από 19.400 ευρώ (αυτόματο 7 σχέσεων)

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Opel Corsa 1.2T 100 PS

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.060x1.765x1.435 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 3091.081 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 194 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,8 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 114-116 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: - 

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps

 

Hyundai i20 1.0Τ 100 ps – Opel Corsa 1.2T 100 ps