Pininfarina Enigma GT: Ένα όραμα με βάση το υδρογόνο
Το Enigma GT αποτελεί το όραμα της Pininfarina, όσον αφορά το σχεδιασμό και την τεχνολογία, αφήνοντας υποσχέσεις για μια έκδοση παραγωγής στο μέλλον.
Ο σχεδιαστικός οίκος από την Ιταλία Pininfarina αποκάλυψε ένα πρωτότυπο 2+2 θέσεων, με επαναστατική τεχνολογία, που έχει ως βάση το υδρογόνο. Κέντρισε τα βλέμματα, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2024, αποτελώντας μια σπουδή, που έχει ως στόχο να παντρέψει την ομορφιά με την τεχνολογία, χωρίς τους περιορισμούς που θέτει μια κατασκευή παραγωγής.
Κάτω από τις κομψές και αεροδυναμικές γραμμές αυτού του σπορ μοντέλου υπάρχει ένας κινητήρας υδρογόνου που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ ένας ηλεκτρικός στέλνει δύναμη στον εμπρός άξονα. Έτσι η δύναμη αυτού του εντυπωσιακού πρωτότυπου περνάει στο δρόμο μέσω των τεσσάρων τροχών, αφήνοντας υποσχέσεις για διασκεδαστική οδική συμπεριφορά.
Το μοντέλο αυτό προέκυψε για τον εορτασμό των 95 ετών του οίκου Pininfarina, που συμπληρώνει την επόμενη χρονιά και μας ετοιμάζει ακόμα περισσότερες εκπλήξεις, τις οποίες για την ώρα δεν αποκαλύπτει.
Το μήκους 4.580 χλστ. GT έχει διάταξη στο εσωτερικό του 2+2 θέσεων και με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.880 χλστ. υπόσχεται μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του. Μια «κάψουλα» καλύπτει το εσωτερικό και ανοίγει ολόκληρη προς τα πάνω και προς τα εμπρός, με το μεγάλο κρύσταλλο να είναι χαρακτηριστικό της σχεδίασης.
Για την κατασκευή έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα, με το βάρος του Enigma GT να είναι 1.690 κιλά. Έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική, με ενεργά βοηθήματα στο εμπρός μέρος, αλλά και στο πίσω, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd 0,24.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, το κινητήριο σύνολο που αποτελείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο V6 2,5 λίτρων με καύσιμο το υδρογόνο, αποδίδει 442 ίππους και κινεί τους πίσω τροχούς, όπως προαναφέραμε, ενώ για τον εμπρός άξονα φροντίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που προσθέτει 272 ίππους.
Ο συνδυασμός ενός δοχείου καυσίμου υδρογόνου 9 κιλών και μιας μπαταρίας 10 kWh δίνει στο Enigma μια αυτονομία της τάξης των 700 χιλιομέτρων. Όσον αφορά τις επιδόσεις, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Το εσωτερικό του Enigma GT έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει «μια εμπειρία που μοιάζει με πτήση», σύμφωνα με την Pininfarina. Το ταμπλό αντλεί έμπνευση από την αεροναυπηγική, ενώ για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται βιώσιμα υλικά. Στοιχεία του συστήματος κίνησης υδρογόνου είναι ορατά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τόσο για εξοικονόμηση βάρους, όσο και για επίδειξη της τεχνολογίας.