Καλύτερη αεροδυναμική και μεγαλύτερη αυτονομία με το Active Air Skirt των Hyundai
Η προσοχή του Hyundai Motor Group στον τομέα της αεροδυναμικής είναι πρόδηλη σε πολλά μοντέλα του, όπως το Ioniq 6. Τώρα, μια νέα ανακάλυψη του ομίλου έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική απόδοση και κατ’ επέκταση την αυτονομία των EV του.
Στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων η εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση έχει καταστεί κάτι παραπάνω από σημαντική, καθιστώντας τη σχέση των οχημάτων με την έννοια της αεροδυναμικής ακόμα πιο σημαντική.
Άλλωστε, η αεροδυναμική απόδοση εν τω συνόλων της έχει σημαντικό αντίκτυπο όχι μόνο στην αυτονομία, αλλά τόσο στη σταθερότητα του οχήματος κατά την οδήγηση, όσο και στον θόρυβο που φτάνει στα αυτιά των επιβατών.
Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές λαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα για να μειώσουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με τις Hyundai και Kia, οι οποίες παρουσίασαν πρόσφατα την τεχνολογία Active Air Skirt (AAS) που ελαχιστοποιεί την αεροδυναμική αντίσταση που δημιουργείται κατά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την αυτονομία των ηλεκτρικών τους οχημάτων.
Active Air Skirt: Επί της ουσίας
Το AAS είναι μια τεχνολογία που διαχειρίζεται τη ροή του αέρα που εισέρχεται από το κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα και ελέγχει αποτελεσματικά τις αναταράξεις που δημιουργούνται γύρω από τους τροχούς του οχήματος «μπαίνοντας στο παιχνίδι» ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος.
Το AAS εγκαθίσταται μεταξύ του εμπρός προφυλακτήρα και των εμπρός τροχών του οχήματος. Το σύστημα ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα όταν η αεροδυναμική αντίσταση γίνεται μεγαλύτερη από την αντίσταση κύλισης – το AAS απενεργοποιείται ξανά στα 70 χλμ./ώρα.
«Ο λόγος για τη διαφορά στις ταχύτητες ενεργοποίησης και απενεργοποίησης του συστήματος είναι η αποτροπή της συχνής λειτουργίας του σε συγκεκριμένα εύρη ταχυτήτων», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δύο εταιρείες.
Επίσης, ο λόγος που το AAS καλύπτει μόνο το εμπρός μέρος των ελαστικών χωρίς να καλύπτει πλήρως το εμπρός μέρος σχετίζεται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας E-GMP του Hyundai Motor Group, στο οποίο «πατούν» σήμερα τα νέας… κοπής EV των δύο εταιρειών, όπως είναι επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος.
Στην πράξη, έχοντας εγκαταστήσει το σύστημα Active Air Skirt στο Genesis GV60, οι δύο εταιρείες κατάφεραν να μειώσουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) κατά 0,008, βελτιώνοντας την αντίσταση κατά 2,8%. Από αυτό και μόνο, η μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 6 χλμ., σύμφωνα με το Hyundai Motor Group.
Ύστερα από περαιτέρω δοκιμές ανθεκτικότητας και απόδοσης, οι Hyundai και Kia ανακοίνωσαν ότι το Active Air Skirt θα μπει σε μαζική παραγωγή και θα ενσωματωθεί και σε άλλα EV τους.