Ferrari: Όταν οι μέτοχοι έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν

Όχι, τα χαμόγελα δεν αφορούν την μεταγραφή Hamilton στους «κόκκινους» από το 2025, αλλά πρωτίστως τις επιδόσεις του cavallino rampante στις επιμέρους αγορές και τα κέρδη που αυτές προσέφεραν απλόχερα στους μετόχους τους.

Δεν είναι λίγο πράγμα η κεφαλαιοποίησή μιας «μικρής» σε μέγεθος εταιρείας να αγγίζει τα 70 δισεκατομμύρια ευρώ. Πολλώ δε μάλλον, όταν, για παράδειγμα, η αντίστοιχη της Stellantis δεν ξεπερνά σήμερα τα 69 δισεκατομμύρια ευρώ.

Και φυσικά, αναφερόμαστε στη Ferrari και τους μετόχους της, οι οποίοι έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν από τις επιδόσεις ρεκόρ –εμπορικές και οικονομικές- που κατέγραψε το cavallino rampante την χρονιά που πέρασε.

Ferrari

Διαβάστε επίσης: Γιατί ο Hamilton υπέγραψε με τη Ferrari 

Σε πρώτη φάση, άξια αναφοράς ήταν τα έσοδα της ιταλικής εταιρείας από το Μαρανέλο που ανήλθαν το 2023 σε κάτι λιγότερο από 6 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 17,2% σε σχέση με εκείνα 12 μήνες νωρίτερα.

Από αυτά, τα 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, ενώ από χορηγίες και έσοδα από την Formula 1 λίγο περισσότερα από 572 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, από την πώληση κινητήρων στην Maserati μπήκαν στα ταμεία επιπλέον 130 εκατομμύρια.

Από εκεί και πέρα, ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η κερδοφορία. Υπολογίστε ότι προ φόρων και δασμών, από το… ταμείο της Ferrari περίσσεψαν όχι λιγότερα από 1,617 δισεκατομμύρια ευρώ. Και με «όλα πληρωμένα», 1,257 δισεκατομμύρια ευρώ. Επίσης, οι ελεύθερες ταμειακές ροές των Ιταλών έφτασαν τα 932 εκατομμύρια.

Ferrari

Ferrari: Όλο και υψηλότερες πωλήσεις

Πριν λίγα χρόνια όλοι μιλούσαν για το αν η παραγωγή της Ferrari «έπρεπε» να ξεπεράσει το άτυπο φράγμα των 10.000 μονάδων σε ετήσια και αν η υπέρβασή του «θα μείωνε την αποκλειστικότητα των μοντέλων της». Πλέον, το ερώτημα αυτό έχει μπει για τα καλά στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητιστικής ιστορίας, καθώς το 2023 η Ferrari κατάφερε να αυξήσει για μια ακόμα χρονιά την εμπορική της επιρροή (και παραγωγή) διαθέτοντας 13.633 οχήματα ανά τον κόσμο – 442 περισσότερα σε σχέση με το 2022.

Σε αυτά περιλαμβάνονται 11 μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και 4 υβριδικά. Και, διόλου τυχαία, από τα 13.633 το 44% είναι υβριδικά.

Ferrari

Tags: