Δύο νέες παραλλαγές για τις ηλεκτρικές BMW i5 και iX2 και νέα έκδοση για την ΧΜ
Η BMW εμπλουτίζει τη γκάμα των ηλεκτρικών i5 και iX2, ενώ μια νέα έκδοση αθροίζει και η θηριώδης XM.
Μια τρίτη έκδοση θα προστεθεί από τον προσεχή κιόλας Μάρτιο στη γκάμα της ηλεκτρικής i5. Η νέα παραλλαγή με την διακριτική ονομασία xDrive40 διαθέτει δύο ηλεκτρικές μονάδες κίνησης, μια στον εμπρός άξονα και μία πίσω, οι οποίες αποδίδουν συνδυαστικά 290 kW, δηλαδή 394 ίππους και μέγιστη ροπή 590 Nm. Με την υποστήριξη αυτού του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, η i5 xDrive40 Sedan επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ., έχοντας τεική ταχύτητα να περιορίζεται στα 215 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία προσφέρει ωφέλιμη χωρητικότητα 81,2 kWh επιτρέποντας φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ 11 kW στάνταρ και 22 kW προαιρετικά. Σε συνεχές ρεύμα, το ηλεκτρικό κύκλωμα υποστηρίζει φόρτιση έως και 205 kW. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία της νέας i5 xDrive40 μπορεί να αυξηθεί κατά 156 χιλιόμετρα με φόρτιση 10 λεπτών. Η μέγιστη αυτονομία της έκδοσης υπολογίζεται στον κύκλο WLTP στα 463-538 χλμ.
Μια νέα entry-level έκδοση της αμιγώς ηλεκτρικής iX2 θα ξεκινήσει να πωλείται από την προσεχή άνοιξη. Η BMW iX2 eDrive20 παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα, αποδίδοντας 150 kW/204 ίππους. Αυτή η μονάδα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ. και αυτονομία 439-478 χλμ.
Η μπαταρία υψηλής τάσης της νέας iX2 eDrive20 έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 64,78 kWh και μπορεί να φορτιστεί στάνταρ με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 11 kW και έως 22 kW προαιρετικά. Η φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή με ισχύ έως 130 kW. Σε 10 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η νέα iX2 eDrive20 ανακτά ενέργεια που είναι αρκετή για να αυξήσει την αυτονομία της κατά 120 χλμ.
Από τη μεριά της, η νέα BMW XM 50e -και αυτή αναμένεται πριν το πέρας του πρώτου τριμήνου του έτους- τροφοδοτείται από ένα σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνονται, μαζί με τα ηλεκτρονικά ισχύος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Αυτός ο συνδυασμός εξασφαλίζει συνολική ισχύ 350 kW/476 ίππους (με συνεισφορά του κινητήρα εσωτερικής καύσης έως 230 kW/313 ίππους και του ηλεκτροκινητήρα έως 145 kW/197 ίππους) και μέγιστη ροπή συστήματος 700 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης έως 450 Nm και ηλεκτροκινητήρας έως 280 Nm).
Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης των 3,0 λίτρων της BMW που χρησιμοποιεί η νέα XM 50e οφείλει τις βελτιωμένες επιδόσεις, μεταξύ άλλων, στη λειτουργία με βάση των θερμοδυναμικό κύκλο Miller, στον διπλό ψεκασμό, στην πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και στον μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων VANOS, ο οποίος λειτουργεί πλέον ηλεκτρικά. Ο ηλεκτροκινητήρας διαθέτει ένα σύστημα pre-gearing – πατέντα της BMW – που επιτρέπει την αύξηση της ωφέλιμης ροπής στην είσοδο του κιβωτίου στα 450 Nm.