BMW i16: Ο διάδοχος του i8 που δεν είδαμε ποτέ
Η BMW πάγωσε τα σχέδια αντικατάστασης του i8 το 2020 και αυτό το κουπέ με την ονομασία i16 δεν πήρε ποτέ τον δρόμο για τη γραμμή παραγωγής.
Παρέμενε επτασφράγιστο μυστικό για πάνω από τέσσερα χρόνια και τώρα ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της BMW, Domagoj Dukec, ήρθε να ρίξει φως στα σχέδια αντικατάστασης του υβριδικού i8 – που τελικά δεν πήραν ποτέ σάρκα και οστά.
Όπως αποκαλύπτει με σχετική του ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το εικονιζόμενο πρωτότυπο με την ονομασία i16 προορίζονταν ως η «επόμενη μέρα» του i8 αποτελώντας, μετά την Μ1 του 1978, το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της Μ.
«Ο κόσμος άλλαξε το 2020», έγραψε ο Domagoj Dukec, καθώς μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid «οι εργασίες για το project αυτό δυστυχώς έπρεπε να σταματήσουν».
Έκτοτε, το γερμανικό εργοστάσιο παρουσίασε την XM, ένα εντυπωσιακό SUV ως το δεύτερο αποκλειστικό μοντέλο Μ, που σίγουρα δεν είχε καμία σχέση με την πρόταση του Domagoj Dukec που αποκαλύπτεται σήμερα.
Επί της ουσίας, η i16 δεν ήταν παρά η εξέλιξη του πρωτοτύπου Vision M Next που αποκάλυψε η BMW το 2019. Ο Domagoj Dukec αναφέρει στη σχετική του ανάρτηση ότι η i16 «είχε τον σχεδιασμό ενός μελλοντικού κλασικού αυτοκινήτου» και σημείωσε την επιρροή της M1 που σχεδίασε ο Giorgetto Guigiaro στη σιλουέτα του νέου αυτοκινήτου που τελικά παραπέμφθηκε στις καλένδες.
Η i16 σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιεί παρόμοια δομή αμαξώματος με εκείνη του i8, αναμφίβολα σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος ανάπτυξης και έτσι να ενισχυθεί η βιωσιμότητά του ως αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν θα χρησιμοποιούσε το ίδιο plug-υβριδικό κινητήρα.
Το i8 ήταν το πρώτο μοντέλο της οικογένειας i και το πρώτο PHEV της BMW, συνδυάζοντας έναν 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ 356 ίππων. Μια μπαταρία στο τούνελ του συστήματος μετάδοσης προσέφερε αυτονομία όχι μεγαλύτερη από 50 χλμ. στις τελευταίες εκδόσεις του μοντέλου.
Το BMW i8 κατασκευάστηκε από το 2014 έως το 2020 και σταμάτησε να κυκλοφορεί ύστερα από την πώληση 20.500 αντιτύπων του σε παγκόσμιο επίπεδο σε εκδόσεις Coupe και Roadster για να ανοίξει ο δρόμος για τη νέα σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της BMW, συμπεριλαμβανομένων των iX3, i4 και iX.