Βαρύτερες ποινές για απερίσκεπτη οδήγηση με ισχύ σε όλες τις χώρες της ΕΕ
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει σκοπό να βάλει τέλος στην ατιμωρησία που επικρατεί όσον αφορά την απερίσκεπτη οδήγηση και τις επικίνδυνες παραβάσεις, θέλοντας οι ποινές να έχουν ισχύ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο στη χώρα που έγινε η παράβαση.
Μια πρόταση που θέλουν να περάσουν οι Ευρωβουλευτές, αφορά την αυστηροποίηση των ποινών για σοβαρές οδικές παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να οδηγούν σε στέρηση της άδειας οδήγησης, που να αφορά όμως όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο αυτήν όπου βεβαιώθηκε η παράβαση.
Σε αυτή τη φάση, εάν ένας οδηγός λάβει ποινή μετά από τροχαίο αδίκημα σε διαφορετική χώρα της ΕΕ, από εκείνη που του χορήγησε την άδεια, στις περισσότερες περιπτώσεις οι κυρώσεις θα ισχύουν μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε το αδίκημα, χωρίς να αφορούν περιορισμούς στην υπόλοιπη ΕΕ.
Έτσι, προκειμένου να ισχύει η ποινή σε όλες τις χώρες, οι νέοι θα επιβάλουν να διαβιβάζεται άμεσα και εντός 10 ημερών, η απόφαση στη χώρα που εξέδωσε την άδεια οδήγησης σε αυτόν που έκανε την παράβαση.
Επιπλέον, οι Ευρωβουλευτές θα ήθελαν την επέκταση του καταλόγου των σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.
Πιο συγκεκριμένα, οι Ευρωβουλευτές προτείνουν να προστεθεί η οδήγηση χωρίς έγκυρη άδεια στον κατάλογο με τα σοβαρά αδικήματα. Επίσης, η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα πάνω του ορίου ταχύτητας, θα πρέπει να συνεπάγεται στέρηση της άδειας οδήγησης. Επίσης, επιθυμούν να καθοριστούν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε κίνηση μέσα στην πόλη και η υπέρβαση αυτού κατά 30 χλμ./ώρα να οδηγεί σε απώλεια της άδειας οδήγησης.
Ο εισηγητής Petar Vitanov δήλωσε: «Είμαι βέβαιος ότι η οδηγία αυτή όχι μόνο θα βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά θα συμβάλει επίσης στην καλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με την πιο υπεύθυνη οδήγηση και την προθυμία να ακολουθούν τους κανόνες και να αποδέχονται τις συνέπειες της παράβασής τους, ανεξάρτητα από το πού στην ΕΕ οδηγούμε».
Η πρώτη έγκριση έχει δοθεί και μένει να περάσει από το Συμβούλιο του νέου Κοινοβουλίου που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024 και θα είναι αυτό που θα συνεχίσει τις εργασίες πάνω σε αυτό το νόμο.
Στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου της ΕΕ, με απώτερο σκοπό την επίτευξη ή την προσέγγιση του μηδενικού αριθμού νεκρών στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.