Το ηλεκτρικό Volvo EX30

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό EX30 είναι όχι μόνο το μικρότερο σε μέγεθος SUV στην ιστορία της Volvo, αλλά συνάμα το αυτοκίνητο με το χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο σύνολο της ήδη πολυσχιδούς γκάμας του Σουηδού κατασκευαστή.

Οπτικά, το ΕΧ30 είναι ξεκάθαρα Volvo. Αλλά συγχρόνως και ένας τυπικός, από πλευράς μεγέθους, εκπρόσωπος στην αρένα των B-SUV. Χωρίς να αντιγράφει με τη στιλιστική του προσέγγιση το μεγάλο EX90, διαθέτει το δικό του χαρακτήρα με την ιδιάζουσα γραμμή του προφίλ του να ακολουθεί μια ανοδική πορεία προκειμένου να συναντήσει τη μεγάλη πίσω κολώνα του αμαξώματος. Η διχρωμία του τελευταίου, το χαμηλό καπό, η κλειστή μάσκα, οι μεγάλοι τροχοί των 19 ή 20 ιντσών και τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τη σχεδιαστική προσέγγιση, γνωστή ως «σφυρί του Θορ», σφραγίζουν μαζί με εκείνα στο πίσω μέρος τη μινιμαλιστική σχεδίαση του αυτοκινήτου δημιουργώντας ένα σύνολο αεροδυναμικά αποδοτικό (Cd: 0,28) που δείχνει στο μάτι μεγαλύτερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το μήκος του δεν υπερβαίνει τα μόλις 4,233 μ. και το μεταξόνιο τα 2,65 μ.

Η προσέγγιση στο σκανδιναβικής έμπνευσης και εκτέλεσης εσωτερικό του νέου EX30 είναι παρόμοια. Η κάπως… παχνιδιάρικη αλλά πάντοτε απέριττη και δίχως στιλιστικές φλυαρίες καμπίνα συνδυάζεται κατά την πάγια τακτική των Σουηδών με τεχνολογίες αιχμής.

Volvo EX30 greece

Για την κίνηση του EΧ30 η Volvo επέλεξε ό,τι καλύτερο έχει να προτάξει σήμερα το πλούσιο τεχνολογικό της ράφι για τη διάθεση του νέου «μίνι» ΒEV της σε δύο εκδόσεις (Standard και Extended Range) με έναν ηλεκτροκινητήρα η καθεμιά, που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, αλλά και σε μια ακόμα τετρακίνητη παραλλαγή (Extended Range) που τροφοδοτείται από δύο για την περίσταση ηλεκτρικές μονάδες.

Volvo EX30

Στις «μονοκινητήριες» εκδόσεις το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει και στις δύο περιπτώσεις 272 ίππους (200 kW) και 343 Nm, ενώ στη μοναδική Twin Motor Performance, η οποία συνθέτει εν ολίγοις την «τύπου GTi» εκδοχή του σουηδικού B-SUV, η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 428 ίππους (315 kW) και η ροπή στα 543 Nm, εξασφαλίζοντας για την περίσταση επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δλ. Οι διαφορές ανάμεσα στη μοναδική «Standard Range» και τις δύο «Extended Range» εκδόσεις δεν έγκεινται μόνο στη χωρητικότητα της μπαταρίας (μικτή: 51 και 69 kWh, ωφέλιμη: 49 και 64 kWh), στην αυτονομία που εξασφαλίζουν (344 και 475 χλμ. για τα EX30 Single Motor και 450 χλμ. για το EX30 Twin Motor) και στη μέγιστη ισχύ φόρτισης που μπορεί να υποστηρίξει η καθεμιά (134 και 153 kW), αλλά και στη χημεία τους, με τον μικρότερο σε ενεργειακό δυναμικό συσσωρευτή ενέργειας να υιοθετεί την τεχνολογία φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP) και τον μεγαλύτερο την ακριβότερη και πιο αποδοτική νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC).

VOLVO EX30