Ηλεκτρικό Lancia Ypsilon: Αποκάλυψη… ξανά!
Το νέο, ηλεκτρικό Lancia Ypsilon μας δείχνει εκ νέου τα… κάλλη του. Αλλά και αρκετές από τις λεπτομέρειες που συνθέτουν το τεχνολογικό του ποιον.
Μπορεί η επίσημη πρεμιέρα του να είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί στις 14 Φεβρουαρίου στο κοσμοπολίτικο Μιλάνο, εντούτοις η Lancia μας αποκαλύπτει εκ νέου σήμερα το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ypsilon στον επίσημο ιστότοπό της.
Το πολυαναμενόμενο για πολλούς μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lancia θα διατεθεί σε πρώτη φάση στην έκδοση Limited Edition Cassina, με μόλις 1.906 αντίτυπά του να παράγονται ως φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της ιταλικής μάρκας.
«Αντιπροσωπεύoντας τη μέγιστη έκφραση της σχεδίασης, της άνεσης και της ευεξίας σε μια Lancia», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ιταλικό εργοστάσιο, το νέο Lancia Ypsilon φέρει σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Pu-Ra HPE που παρουσιάστηκε την περασμένη άνοιξη.
Το προφίλ του αυτοκινήτου στο σύνολό του μοιάζει αρκετά με εκείνο του Peugeot e-208 (και του αντίστοιχου Opel Corsa), ενώ χαρακτηριστικές είναι οι ζάντες αλουμινίου σε σχήμα Y και οι «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών. Από εκεί και πέρα, τα φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος είναι πανομοιότυπα με εκείνα του πρωτοτύπου Pu+Ra HPE, με τους προβολείς LED να είναι τοποθετημένοι χαμηλά. Επίσης, το σήμα της Lancia κοσμεί την κολώνα C.
Στο πίσω μέρος, τα στρογγυλά φώτα αντλούν έμπνευση σε επίπεδο σχεδιασμού από την Stratos της δεκαετίας του 1970, όπως χαρακτηριστικά τονίζει το ιταλικό εργοστάσιο, Βρίσκονται δε δίπλα στο επανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia. Η γραμματοσειρά του αντλεί έμπνευση από μια από τις πλέον διάσημες ιταλικές βιομηχανίες που συνδέονται στενά με την ιστορία της μάρκας: τη μόδα. Με τη σειρά τους, τα γράμματα «Ypsilon» που κοσμούν το αυτοκίνητο αντλούν έμπνευση από τα εμβληματικά μοντέλα Fulvia, Flavia και Flaminia, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η ιταλική εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι η Lancia συνεργάστηκε με την ιταλική εταιρεία επίπλων Cassina για την κατασκευή της συγκεκριμένης έκδοσης του ηλεκτρικού Ypsilon, τόσο για τα εξωτερικά όσο και για τα εσωτερικά χρώματα και σχέδια που υιοθετεί. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι τα βελούδινα καθίσματα, το τραπεζάκι που προεξέχει από το ταμπλό, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα της στεφάνης που είναι διακοσμημένο με δέρμα, καθώς και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας Sound Air Light Augmentation (Sala) της Stellantis.
Η Lancia δεν έχει ακόμα αποκαλύψει επίσημα τις λεπτομέρειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης του ηλεκτρικού Ypsilon. Ωστόσο, σήμερα επισημαίνει ότι η μέγιστη αυτονομία που θα εξασφαλίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου που φιλοξενείται στα «σωθικά» του φτάνει έως και τα 403 χλμ.
Αυτό υποδηλώνει με τον πλέον σαφή τρόπο ότι ο συσσωρευτής ενέργειας που θα τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα που θα φιλοξενείται κάτω από το εμπρός καπό θα είναι πανομοιότυπος με εκείνον των αδελφών ηλεκτρικών σούπερ μίνι της Stellantis, έχοντας μικτή χωρητικότητα 56 kWh και ωφέλιμη 51 kWh.