Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 40 ευρώ/μήνα: Πως η Γαλλία χρηματοδοτεί τα χαμηλά εισοδήματα για την απόκτηση EV
Το κρατικό επιδοτούμενο πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης» της Γαλλίας προσφέρει σημαντικά κίνητρα στον τομέα του κόστους προκειμένου πολίτες της με χαμηλά εισοδήματα να μπορούν να οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ας δούμε ποια μοντέλα περιλαμβάνει και πως λειτουργεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Με το πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης» και τιμές για την απόκτησή τους από 40 ευρώ το μήνα, χωρίς προκαταβολή, η κυβέρνηση του προέδρου Emmanuel Macron προσπαθεί να βάλει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στα γαλλικά νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα.
H Stellantis πρόκειται να επωφεληθεί περισσότερο από το πρόγραμμα, διαθέτοντας τα 9 από τα 15 επιλέξιμα μοντέλα – σε αυτά περιλαμβάνεται το Fiat 500e και το επερχόμενο Citroen e-C3. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι ιθύνιντές της, έχει ήδη λάβει 20.000 παραγγελίες, που αποτελούν το 80% των αυτοκινήτων που η κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει φέτος.
Το πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης» χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το κράτος με 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η επιτυχία του προγράμματος ώθεισε το Υπουργείο Οικολογικής Μετάβασης να «προσθέσει» τουλάχιστον 5.000 επιπλέον αυτοκίνητα.
«Το πρόγραμμα επιτρέπει στα νοικοκυριά για τα οποία η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι δυσκολότερη, με σταθερή τιμή πολύ κάτω από την αγοραία αξία», αναφέρει η Stellantis.
Γαλλία: Πως λειτουργεί το πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης»
Τα πρώτα από τα 25.000 EVs που εντάσσονται στο πρόγραμμα παραδόθηκαν στις 22 Ιανουαρίου σε εκδήλωση στο Παρίσι, με τον υπουργό Οικολογικής Μετάβασης, Christophe Bechu, να παραδίδει τα κλειδιά σε εγκαταστάσεις της Stellantis.
«Μπροστά στην επιτυχία αυτού του πρώτου κύματος παραγγελιών των 20.000 οχημάτων, η Stellantis έχει ήδη δεσμευτεί να συνεχίσει να υποστηρίζει τη γαλλική κυβέρνηση για να φέρει την κοινωνική μίσθωση σε περισσότερους πελάτες», δήλωσε εκπρόσωπος της Stellantis.
Το φθηνότερο αυτοκίνητο του προγράμματος είναι το Renault Twingo, με 40 ευρώ το μήνα. Το Fiat 500e διατίθεται με 49 ευρώ το μήνα, ενώ το Peugeot e-2008 να είναι το πιο ακριβό, ξεκινώντας από 149 ευρώ το μήνα.
Η συμμετοχή των κατασκευαστών στο πρόγραμμα είναι προαιρετική.
Σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος μίσθωσης, οι ενδιαφέρομένοι πρέπει να έχουν ως «εισόδημα αναφοράς» ανά άτομο τα 15.400 ευρώ ή περίπου 39.600 ευρώ για ένα νοικοκυριό με δύο γονείς και ένα παιδί. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να μετακινούνται σε μια διαδρομή μήκους τουλάχιστον 15 χιλιομέτρων από τον χώρο εργασίας τους και να διανύουν συνολικά περίπου 8.000 χιλιόμετρα ανά έτος.
Οι μισθώσεις έχουν διάρκεια 3 χρόνια, με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά, μετά την οποία τα αυτοκίνητα πρέπει να επιστραφούν στον κατασκευαστή ή να αγοραστούν από τους χρήστες. Οι αγοραστές πληρώνουν πρόσθετη χρέωση εάν διανύσουν περισσότερα από 12.000 χλμ. ανά έτος.
Τα επιλέξιμα μοντέλα που εντάσσονται στο πρόγραμμα πρέπει να κοστίζουν λιγότερο από 47.000 ευρώ, να ζυγίζουν 2.400 κιλά ή λιγότερο και να περάσουν από έλεγχο περιβαλλοντικών επιπτώσεων που λαμβάνει υπόψη τις εκπομπές ρύπων κατά την παραγωγή – αποκλείοντας έτσι πολλά από τα EVs που κατασκευάζονται στην Κίνα. Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν και ελαφρώς μεταχειρισμένα EV.
Η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδοτεί την προκαταβολή και επιδοτεί τις μισθώσεις, με ποσό έως και 13.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Όμως ο κατασκευαστής διατηρεί την κυριότητα των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της μίσθωσης.
Τα μοντέλα του Stellantis είναι τα Fiat 500e, Fiat 600e, Citroen e-C3, Citroen e-C4, Opel Corsa, Opel Mokka, Peugeot e-208, Peugeot e-2008 και Jeep Avenger.
Η Renault έχει τέσσερα μοντέλα, τα Zoe, Twingo, Kangoo και Megane E-Tech. Το Dacia Spring που κατασκευάζεται στην Κίνα δεν εντάσσεται στο πρόγραμμα
Τα υπόλοιπα μοντέλα είναι το Nissan Leaf και το Hyundai Kona EV.