WRC – Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Καλή χρονιά!
«Mόντε» από αύριο Πέμπτη, και είναι γεγονός πως δεν αντέχουν σε προβλέψεις ούτε ο αγώνας ούτε η αγωνιστική χρονιά.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2024 ξεκινάει, παραδοσιακά άλλωστε, με την πλέον λαμπερή διοργάνωσή του. Με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, από αύριο Πέμπτη 25 Ιανουαρίου μέχρι και την Κυριακή 28 Ιανουαρίου. Η ευθύνη της τηλεοπτικής κάλυψης από την CosmoteTV, και αυτά είναι από τα καλά νέα.
Πρεμιέρα
Ο πρώτος από τους 13 αγώνες του WRC, το Μόντε, μια ιδιαίτερη αναμέτρηση, όπως και η Σουηδία μεθαύριο, δε θα μας δώσουν στοιχεία για το πώς θα εξελιχθεί συνολικά η χρονιά. Ούτε ενδείξεις για ένα πρωτάθλημα που θεωρητικά διεκδικούν Toyota και Hyundai με τους Έβανς, Νεβίλ και Τάνακ, χωρίς να υποτιμούμε τους Οζιέ και Ροβάνπερα της Toyota, που μπορούν να επικρατήσουν, ακόμα και με περιορισμένο πρόγραμμα.
Στο Rally1
Λίγοι, μόλις οκτώ, αλλά εξαιρετικοί, για αυτό και ο συναγωνισμός προβλέπεται έντονος, τουλάχιστον ανάμεσα σε τέσσερις συνδυασμούς, με τον Νορβηγό Μίκελσεν να επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία, διψασμένος για τη διάκριση. Η βασική απουσία από τη λίστα συμμετοχών είναι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος επιστρέφει στη Σουηδία τον επόμενο μήνα. Να υπενθυμίσουμε ότι τρία Toyota Yaris WRC1 οδηγούν ο εννέα φορές νικητής του Μόντε Σεμπαστιάν Οζιέ και οι Έλφιν Έβανς και Τακαμότο Κατσούτα, με πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα.
Η Hyundai απαντάει με τρία i20 N-WRC1, με τον Τιερί Νεβίλ, νικητή το 2020, να συνδυάζεται με τον πρωταθλητή WRC 2019 Οτ Τάνακ, και τον περσινό πρωταθλητή WRC2, Αντρέας Μίκελσεν.
Η M-Sport ολοκληρώνει τις συμμετοχές στην κατηγορία με δύο Ford Puma, για τους Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μανστέρ. Νέα χρώματα, επικοινωνία στα γαλλικά για την ομάδα με το πλέον όμορφο αυτοκίνητο στα «pits», αλλά από εκεί και πέρα τι; Γεγονός πως ο Μίκελσεν απέρριψε την πρότασή τους.
WRC2
Σε αντίθεση με τα λίγα Rally1 και ενώ η αμφισβήτησή τους καλά κρατεί, είναι 21 τα αυτοκίνητα Rally2 που θα διεκδικήσουν βαθμούς WRC2 αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η Toyota κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στην κατηγορία, με τους Στεφάν Λεφέβρ, Μπριάν Μπουφιέ και Γιαν Σολάνς με ιδιωτικά GR Yaris Rally2.
Η απάντηση της Citroen με αναβαθμισμένο το C3 της DG Sport Competition έχει oνοματεπώνυμο Γιοχάν Ροσέλ -νικητής πέρσι στο Μόντε- και Νικολάι Γκριάζιν– δεύτερος στο Πρωτάθλημα το 2023!
Στα Skoda Fabia, o Ισπανός Πέπε Λόπεζ και ο Βρετανός Κρις Ίνγκραμ, ενώ ο Νικολά Σιαμάν -νικητής του WRC-2 στο περσινό Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης- οδηγεί Hyundai i20 N.
Από τους ικανούς για τη διάκριση στην κατηγορία, ο Σάμι Παγιάρι (Printsport Toyota) και ο Όλιβερ Σόλμπεργκ (Toksport Skoda) δεν έχουν επιλέξει το Μόντε ως έναν από τους αγώνες όπου θα βαθμολογηθούν στο θεσμό.
Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, στο φετινό Μόντε με WRC2 θα εκπροσωπηθούν έξι κατασκευαστές: Toyota, Skoda, Citroen, Hyundai, Ford και Volkswagen.
WRC3
Τρεις οι συμμετοχές με Rally3 που θα διεκδικήσουν βαθμούς στο WRC-3. Ο Jan Cerny και ο Carlo Covi με Ford Fiesta, και ο Ghjuvanni Rossi με ένα Renault Clio.
Η διαδρομή
Μόντε Κάρλο με διαφοροποιήσεις ουσίας, συνδεδεμένες με τα 320 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, σε τέσσερις ημέρες αγώνα. Η βάση και το SP μετακινούνται από το Μόντε Κάρλο στην Γκαπ, περίπου 150 χλμ. βορειοδυτικά του Μονακό.
Την Πέμπτη, αύριο κιόλας, μετά την πανηγυρική εκκίνηση το απόγευμα στην Πλατεία του Καζινό, τα πληρώματα κατευθύνονται στα βουνά. Για δύο νυχτερινές ε.δ., με την Thoard / Saint-Geniez των 20 χλμ. (εκδοχή της διάσημης Sisteron), να εκκινεί ουσιαστικά το WRC-2024.
Την Παρασκευή τα πληρώματα θα κατευθυνθούν ανατολικά από την Γκαπ για τρεις ε.δ., γνωστές από το 2020 και το 2021. Το μεσημέρι σέρβις και θα ακολουθήσει ο δεύτερος κύκλος των ίδιων ε.δ. Για κάθε σκέλος, υπολογίστε 50 χλμ. ε.δ.
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη μέρα του ράλλυ, με συνολικά 120 χλμ. ε.δ. Στα δυτικά της Γκαπ, αυτές οι ε.δ. από τη δεκαετία του 1990, που ακολουθούν το ίδιο μοτίβο με τις 3×2 ε.δ., αναμένονται με ενδιαφέρον για οδηγούς, ομάδες και θεατές.
Την Κυριακή από νωρίς στα άρματα με αφετηρία στις 7.00 για την επανάληψη δυο ειδικών διαδρομών της Παρασκευής και στη συνέχεια, επιτέλους, στο δρόμο για το Μονακό. Οι δύο τελευταίες ε.δ. είναι γνωστές σε όλους, με τη διάσημη Col de Turini να αποτελεί το Powerstage και να συμπληρώνει τα 60 χλμ. της Κυριακής.