Πρεμιέρα για το νέο VW Golf – τώρα και με ChatGPT!

Η VW αποκαλύπτει σήμερα το νέο Golf, το οποίο κρύβει πολύ περισσότερες αλλαγές από αυτές που μαρτυρά η εξωτερική του αμφίεση.

Η VW παρουσίασε σήμερα το νέο Golf, το οποίο αποτελεί επί της ουσίας μια φρεσκαρισμένη εκδοχή του μοντέλου όγδοοης γενιάς, με εκτενείς όμως αλλαγές στα μηχανικά μέρη, στο εσωτερικό και στο λογισμικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η VW γιορτάζει τα 50 χρόνια από τότε που το Golf ήρθε στο φως αντικαθιστώντας το Beetle ως το βασικό μοντέλο της γκάμα μας.

Η τελευταία έκδοση του μοντέλου, αν και δεν διαφέρει ριζικά στη συνολική σχεδίασή της, είναι επιφορτισμένη με τη διατήρηση στο προσκήνιο του ονόματος «Golf» έως ότου αντικατασταθεί από το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ένατης πλέον γενιάς προς στο τέλος της δεκαετίας.

VW Golf

Το νέο VW Golf εκ των έσω

Η κυριότερη αναβάθμιση για το μοντέλο του 2024 είναι το ανανεωμένο εσωτερικό, το οποίο ποντάρει σε σημαντικές βελτιώσεις στην εργονομία, την ποιότητα και τη λειτουργικότητα – τομείς στους οποίους η VW έχει παραδεχτεί ότι τα τρέχοντα μοντέλα της υπολείπονται.

Για τον σκοπό αυτό, το νέο Golf διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο ταμπλό, το οποίο τώρα φιλοξενεί μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη infotainment 12,9 ιντσών, σε συνδυασμό με ένα ψηφιακό ταμπλό 10,4 ιντσών, ενώ όλα «τρέχουν» με την τελευταία γενιά της πλατφόρμας infotainment MIB.

VW Golf

Το νέο σύστημα MIB, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα ηλεκτρικά ID.3 και ID.7, χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη δομή μενού, μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας και οθόνες υψηλότερης ανάλυσης ως απάντηση στις επικρίσεις που είχε δεχθεί στο παρελθόν.

Το «παρών» δίνει επίσης μια βελτιωμένη έκδοση του φωνητικού βοηθού IDA, που υποστηρίζεται από το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Ο εν λόγω βοηθός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο λειτουργιών όπως το infotainment, η δορυφορική πλοήγηση και ο κλιματισμός με μεγαλύτερη ποικιλία φωνητικών εντολών από ό,τι προηγουμένως. Η ενσωμάτωση δε του ChatGPT επιτρέπει στους οδηγούς και τους επιβάτες να επικοινωνούν με το αυτοκίνητο με «πιο φυσικό τρόπο», σύμφωνα με την VW.

VW Golf

Οι επιβάτες του νέου Golf μπορούν να δώσουν συγκεκριμένες φωνητικές εντολές όπως «Hey Ida, ανέβασε τη θερμοκρασία» ή «Πήγαινέ με στον πλησιέστερο φορτιστή». Η τεχνολογία AI που ενσωματώνει μπορεί επίσης να καταστήσει το σύστημα ικανό να ανταποκριθεί και σε άλλα αιτήματα όπως «Hey Ida, κρυώνω», ή «Πρέπει να αγοράσω νέο φορτιστή τηλεφώνου».

Εκτός από το νέο Golf, το νέο αυτό λογισμικό θα διατεθεί over-the-air σε όλα τα οχήματα της VW που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τελευταίας γενιάς και θα τοποθετηθεί σε όλα τα νέα αυτοκίνητα στο μέλλον.

VW Golf

Η προσπάθεια της VW για μεγαλύτερη χρηστικότητα μεταφράζεται σε περαιτέρω αναβαθμίσεις στο εσωτερικό, όπου τα γνωστά χειριστήρια ελέγχου έχουν αντικατασταθεί με πιο παραδοσιακά φυσικά κουμπιά – μια διάταξη που είναι οπτικά γνωστή από το προηγούμενο, έβδομης γενιάς Golf – ενώ φωτιζόμενη πλέον είναι η γνωστή «μπάρα» για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Στον τομέα της απτής ποιότητας, το νέο Golf αναμένεται να προσφέρει πιο πολυτελή χαρακτηριστικά σε όλο το εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου υλικού που ονομάζεται Atrilur – παρόμοιο με το Alcantara.

VW Golf

Το νέο VW Golf στους υπόλοιπους τομείς

Το νέο VW Golf δεν φέρνει… ανατροπές στους υπόλοιπους τομείς. Τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε μηχανικά μέρη. Τα οποία ωστόσο είναι ανανεωμένα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει γνωστές και μη επιλογές, όλες με μηχανικά σύνολα 4 κυλίνδρων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Την αφετηρία συνθέτουν οι εκδόσεις με και χωρίς mild hybrid σύστημα, οι οποίες αποδίδουν 115 και 150 ίππους και έχουν ως σημείο αναφοράς τον 1.500άρη TSI βενζινοκινητήρα (1.5 TSi και 1.5 eTSI). Υπάρχει επίσης ένας επανασχεδιασμένος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων που αποδίδει 204 ίππους και 265 ίππους στο Golf GTI, το οποίο δεν διατίθεται πλέον με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

VW Golf

VW Golf GTI

Από εκεί και πέρα, η γκάμα των κινητήρων ντίζελ περιλαμβάνει μια εξελιγμένη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου 2.0 TDI, που αποδίδει τώρα 115 ίππους και 150 ίππους.

Τα υπάρχοντα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν ενδυναμωθεί με ένα βενζινο-ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης δεύτερης γενιάς. Αποτελούμενο από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5 λίτρων (στη θέση της προηγούμενης μονάδας των 1,4 λίτρων) και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 204 ίππους στο νέο 1.5 TSI eHybrid και 272 ίππους στην έκδοση GTE. Αμφότερα διαθέτουν μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητκότητα 19,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ,. Η τελευταία μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα (ΑC) και έως 50 kW σε συνεχίες (DC) – σε αυτό το σενάριο, η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε σχεδόν 20 λεπτά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μοντέλα 2.0 TDI 115 PS και τα μη υβριδικά 1.5 TSI συνεχίζουν να πωλούνται με μηχανικό κιβώτιο 6σχέσεων. Όλα τα άλλα μοντέλα διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 ή 7 σχέσεις.

VW Golf

VW Golf GTE