WRC – Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Ό,τι και να γίνει θυμήσου…
Στην αφετηρία του Μόντε, μετά στο SP και αργότερα στον τερματισμό, έναν θέλεις να συναντήσεις. Υπεράνω αποτελέσματος.
Ο 40χρονος Sebastein Ogier με τα οκτώ πρωταθλήματα και τις εννέα νίκες στο Πριγκιπάτο, και μάλιστα με πέντε διαφορετικά αυτοκίνητα, είναι ακόμη εδώ. Παρών και στο φετινό WRC, από όπου λείπουν οι προσωπικότητες, το απαραίτητο στοιχείο για την επικοινωνία και την έμπνευση. Για την προοπτική. Ό,τι εκφράζει ο Παγκόσμιος του 2022 και του 2023, ο Φινλανδός Kalle Rovanpera, που δε συμμετέχει στο Μόντε και θα τον ξαναβρούμε «μεθαύριο» στη Σουηδία. Σε αγαπημένο του τερέν. Ό,τι δε διάλεξε ποτέ ο Ogier, όντας παντός καιρού, με αντίστοιχη προσέγγιση που στατιστικά θα βρεις από τους παλιούς, στους Alen, Sainz, Makinen και Gronholm, με προεξάρχοντα τον άλλον Seb, τον Loeb.
Οι νεότεροι, όπως και η ομάδα των τεσσάρων που διεκδικούν τη νίκη μεθαύριο στο Μόντε, με εξαίρεση τον Ogier, δεν έχουν περιθώρια επιλογής. Παντός εδάφους και καιρού ο Evans της Toyota και οι Neuville και Tanak της Hyundai, και από τους ενεργούς -πάντα με εξαίρεση τους Seb- μόνο ο Neuville έχει κερδίσει Μόντε. Το 2020 με το Hyundai.
Στο δρόμο για το δέκατο
Πρώτη νίκη του Γάλλου εκεί το 2009, με το Μόντε να προσμετρά στο IRC και τον Γάλλο, αργότερα πρωταθλητή, σε πτήση με Peugeot 207 S2000. Ακολούθησαν τα χρόνια στη Citroen με θέσεις στο βάθρο και διεκδίκηση της νίκης, που την κατέκτησε επιτέλους με το Polo WRC το 2014. Πετυχαίνοντας εντυπωσιακό σερί, νικητής και το 2015 και το 2016, χτίζοντας και την αυτοκρατορία του σε τίτλους.
Στη συνέχεια πήγε στην M-Sport και οδήγησε το Ford Fiesta WRC κερδίζοντας στο Μόντε πεντακάθαρα το 2017 τον Latvala, αφεντικό του σήμερα, και το 2018 τον Tanak, αμφότερους με Toyota.
Το 2019 νικητής με το C3 στην κόψη του ξυραφιού σε σχέση με τον Neuvillle στην αναπνοή του. Στα 2 δλ. η διαφορά τους. Όταν το 2020 και το 2022, που έχασε από τους Neuville και Loeb με Hyundai και Ford, αντίστοιχα, ήταν στα 10 δλ. Μικρές διαφορές σε μεγάλους αγώνες από σημαντικούς που ελέγχουν την πίεση με μαεστρία, και ήταν αποτέλεσμα της ποιότητάς του οι δύο νίκες με Toyota Yaris το 2021 και το 2023, «πικραίνοντας» τους team mate του, Evans και Rovanpera. Δεν αναλύονται οι διαφορές όταν πρόκειται για τέτοια μεγέθη αθλητών, με γεγονός ότι το λάστιχο και το τετ-α-κε είναι κομμάτι της ιστορίας, με κυρίαρχο το αποτέλεσμα.
Πάμε Μόντε
Λογικό φαβορί ο Ogier μεθαύριο, στον αγώνα με αφετηρία και δύο ειδικές διαδρομές το βράδυ της Πέμπτης 25 Ιανουαρίου. Οι Ogier-Landais διαθέτουν πολλά ατού, συνδεδεμένα με την εμπειρία του οδηγού και την ποιότητα του πληρώματος, που κατατάσσει τον Γάλλο στους καλύτερους όλων των εποχών. Στη λίστα μας, με υποκειμενικά στοιχεία, καρέ των άσων με τους Rohrl, Loeb και Sainz, και δεν είναι της παρούσης το γιατί εξαιρούμε τον Colin McRae, με σεβασμό στο ότι δεν είναι πλέον μαζί μας (δείτε εδώ τις συμμετοχές του αγώνα)
Αφετηρία και του φετινού WRC με το Μόντε (δείτε εδώ τα ωράρια του αγώνα), θεσμός όπου δεσπόζει και ο δικός μας αγώνας, το ΡΑ το Σεπτέμβριο, και μείνετε συντονισμένοι. Στη Hyundai παίζουν το τελευταίο τους χαρτί, ενώ το ενδιαφέρον του ειδικού συγκεντρώνεται άμεσα και στα WRC-2. Από τη Σουηδία και στο JWRC με 19 Fiesta WRC-3, που θα τα δούμε και στην Ελλάδα. Υπενθυμίζουμε πως το ΡΑ προσμετρά με συντελεστή 2 σε έναν θεσμό που λογικά εξασφαλίζει την προοπτική σε επίπεδο οδηγών. Θα σχολιάζαμε μάλιστα πως με Αυγενάκη-Κερερέ στην ηγεσία του αθλητισμού και του ΡΑ και με την ΟΜΑΕ σε υγιή λειτουργία, όπως συμβαίνει, το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα βλέπαμε στο θεσμό Έλληνα 20χρονο «πίτσι», ώστε να κατέβει ο μέσος όρος ηλικίας με ελπίδα για τη διάκριση, σε βάθος χρόνου._ Σ. Χ.