Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA για τον μήνα που πέρασε, οι νέες εγγραφές οχημάτων εμφανίζονται μειωμένες κατά 3,8%, φτάνοντας σε απόλυτο αριθμό τις 1,05 εκατ. μονάδες, στις αγορές της ΕΕ, του Ην. Βασιλείου, της Νορβηγίας, του Λιχνενστάιν, της Ελβετίας και της Ισλανδίας.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το αποτέλεσμα αυτό προμηνύει για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε μείωση του ρυθμού ανάπτυξης της αγοράς ως απόρροια της αντίστοιχης μείωσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα τέταρτο στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης (που δεν είναι άλλη από τη Γερμανία) μετά την κατάργηση των κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα, υπερκαλύπτοντας την ανάπτυξη που καταγράφηκε σε άλλες βασικές χώρες της γηραιάς ηπείρου.
Το αυξημένο κόστος δανεισμού, η υποτονικοί δείκτες της οικονομίας σε ουκ ολίγες χώρες της Ευρώπης και η αυξανόμενη απαισιοδοξία γύρω από τα EV θολώνουν τις προοπτικές του κλάδου, αναφέρουν χαρακτηριστικά έγκυροι αναλυτές του.
Η Bloomberg Intelligence, για παράδειγμα, προβλέπει ότι η αύξηση των πωλήσεων για το 2024 θα επιβραδυνθεί στο 5%, έναντι 14% που ήταν το 2023.
«Η ζήτηση έχει αρχίσει να εξασθενεί», ανέφεραν οι αναλυτές της με επικεφαλής τον Daniel Roeska. Οι αντιπροσωπείες αλλά και οι ίδιοι κατασκευαστές «θα αντιμετωπίσουν σύντομα τις συνέπειες της υποτονικής ζήτησης».
Η πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία, όπου οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν σχεδόν στο μισό τον περασμένο μήνα, αντιστάθμισε την ανάπτυξη σε αγορές όπως εκείνες του Ην. Βασιλείου, της Ισπανίας και της Γαλλίας.
Στην Ιταλία επίσης, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν 6% τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση εξετάζει ένα πακέτο ύψους 930 εκατομμυρίων ευρώ για να ενισχύσει τις πωλήσεις των EV.
Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 28% πέρυσι, αλλά μειώθηκαν κατά 25%, στις 205.980 μονάδες, τον Δεκέμβριο, εν μέσω πτώσης των ταξινομήσεων για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στη Σουηδία, την Ολλανδία και την Κροατία.