H Toyota επιμένει στη συνέχιση της εξέλιξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Toyota θα ανακοινώσει ένα νέο πρόγραμμα εξέλιξης των θερμικών κινητήρων υπερθεματίζοντας στην άποψη της ίδιας και προσωπικά του Προέδρου της Akio Toyoda ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία δεν αποτελούν την μοναδική λύση στον πόλεμο κατά τα εκπομπών ρύπων.

Δεν είναι λίγες οι φορές που η Toyota έχει δεχθεί τα βέλη πολλών αναφορικά με την καθυστερημένη είσοδό της στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Εξίσου γνωστή όμως είναι και η πεποίθηση της ιαπωνικής εταιρείας ότι τα BEV δεν αποτελούν τη μόνη λύση στον «πόλεμο» κατά των εκπομπών ρύπων, μιας και άλλες τεχνολογίες, όπως η υβριδική, μπορούν να συνεισφέρουν στο συγκεκριμένο στόχο. Όπως και το υδρογόνο.

Στο θέμα του ρόλου που καλούνται να διαδραματίσουν οι θερμικοί κινητήρες στο μέλλον της αυτοκίνησης (και της Toyota, ειδικότερα) επανήλθε πριν λίγα 24ώρα ο Πρόεδρος της, Akio Toyoda. Μάλιστα, ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της Νο 1 σε πωλήσεις ανεξάρτητης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο προανήγγειλε ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν πρόκειται να εγκαταλείψει αμαχητί τους θερμικούς κινητήρες. Τουναντίον, στο εγγύς μέλλον θα τους εξελίξει έτι περαιτέρω, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αξιοποίηση της τεχνολογίας υδρογόνου.

Toyota - Akio Toyoda

«Πιστεύοντας ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία δεν αντιπροσωπεύουν τον μοναδικό τρόπο για την επίτευξη ουδετερότητας όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα, εργαζόμαστε σε πρωτοβουλίες για κινητήρες υδρογόνου εδώ και τρία χρόνια. Πέρυσι, δοκιμάσαμε το υγρό υδρογόνο και συμμετείχαμε με ένα τέτοιο όχημα στο Le Mans».

Αναφερόμενος στο κρίσιμο ερώτημα «πως η στροφή ηλεκτροκίνηση επηρεάζει την κοινωνία εξαιτίας των επικείμενων απωλειών σε θέσεις εργασίας», ο Akio Toyoda είπε:

«Πολλοί από τους 5,5 εκατομμύρια συναδέλφους μας στην Toyota κατασκευάζουν σήμερα εξαρτήματα κινητήρα. Αυτοί οι άνθρωποι υποστηρίζουν την Ιαπωνία και έχουν τις ικανότητες να κάνουν την Ιαπωνία του αύριο δυνατή. Δεν πρέπει ποτέ να χάσουμε αυτούς τους ανθρώπους.

«Ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες άτομα που σχετίζονται με την παραγωγή κινητήρων δεν μπορούν να δανειστούν χρήματα από την τράπεζα αυτές τις μέρες. Αυτό δεν πρέπει να συμβεί, και θέλω να κάνω κάτι γι’ αυτό.

«Ως εκ τούτου, έκανα ένα συγκεκριμένο αίτημα στην Toyota.

«Οι κινητήρες μπορούν να διαδραματίσουν ακόμα σημαντικό ρόλο ως πρακτικό μέσο για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Λοιπόν, ας βελτιώσουμε την τεχνολογία των κινητήρων. Ας ξεκινήσουμε να τα κάνουμε».

Toyota - Akio Toyoda

Τι ακριβώς πρόκειται να πράξει η Toyota προκειμένου να παρατείνει τη ζωή των θερμικών κινητήρων και να προστατεύσει τους εργαζομένους της;

«Ο Πρόεδρος Koji Sato και άλλα μέλη της διοίκησης συμφώνησαν με την πρότασή μου και ένα project για την εκ νέου προώθηση της ανάπτυξης των κινητήρων ξεκίνησε στην Toyota.

«Κινητήρες σε αυτή εποχή μας; Μπορεί να ακούγεται σαν να πηγαίνουμε πίσω, αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Αυτό είναι απαραίτητο για να προχωρήσουμε προς το μέλλον.

«Σε όλους όσοι έφτιαχναν κινητήρες μέχρι τώρα, ας συνεχίσουν να το κάνουν! Δεν θα αφήσω ποτέ όλη τη δουλειά που έχετε κάνει μέχρι τώρα να πάει χαμένη!

«Ωστόσο, η Toyota είναι μια μεγάλη εταιρεία, επομένως μπορεί να χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος. Σας ζητώ να το περιμένετε.»

Toyota - Akio Toyoda

Ολοκληρώνοντας το σκεπτικό του, ο Akio Toyoda προσέθεσε τα εξής:

«Όπως και εγώ, αρκετοί άνθρωποι λένε “Λατρεύω τους κινητήρες!” και “Οι ήχοι και οι μυρωδιές τους είναι ακαταμάχητες!” Σε μερικούς ανθρώπους αρέσουν τα EV με μπαταρία. Κάποιοι λένε ότι τώρα είναι η ώρα των υβριδικών. Και μετά υπάρχουν plug-in υβριδικά οχήματα και το υδρογόνο.

«Η κινητήρια δύναμη θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε! Ο μόνος εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα!»

Toyota H2 Corolla - Hydrogen

Toyota: Ναι στα θερμικά, αλλά και φουλ επίθεση στα ηλεκτρικά

Παράλληλα με τη συνέχιση της εξέλιξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Toyota αγκαλίζει (τελικά) την ηλεκτρική κινητικότητα. Όπως έχει ήδη προαναγγείλει, 10 νέα EVs αναμένεται να ενταχθούν στην προϊοντική της γκάμα έως τα τέλη του 2026. Ανάμεσά τους, ένα urban ΕV, αλλά και ένα 2θεσιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία πραγματοποιεί σημαντικά βήματα και στον τομέα των μπαταριών. Και δη σε εκείνων που αφορούν τους συσσωρευτές ενέργειας στερεού ηλεκτρολύτη.

Toyota Idemitsu solid state battery

Tags: