H Tesla… καταδιώκει τις BMW, Mercedes και Audi στην premium κατηγορία
Η BMW παραμένει ο Νο 1 premium κατασκευαστής σε πωλήσεις παγκοσμίως, μπροστά από την Mercedes και την Audi, που πλέον νιώθει ζεστή την ανάσα της Tesla.
Το 2023, η BMW επέκτεινε το προβάδισμά της έναντι της Mercedes ως η κορυφαία σε πωλήσεις premium μάρκα σε παγκόσμιο επίπεδo, με την Tesla να πιέζει έντονα από την τέταρτη πλέον θέση την Audi, που παραμένει στην τρίτη.
Πιο συγκεκριμένα, οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων της μάρκας BMW αυξήθηκαν 7,3% το 2023 φτάνοντας στις 2.253.835 μονάδες. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 92%, αγγίζοντας τα 330.956 EVs. Το BMW Group, το οποίο περιλαμβάνει τις μάρκες MINI και Rolls-Royce, πούλησε 2.555.341 αυτοκίνητα το περασμένο έτος, σημειώνοντας αύξηση 6,5%.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Mercedes παρέμειναν σταθερές, στις 2.043.800 μονάδες, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων για ήπια υβριδικά συστήματα των 48 volt και οι αλλαγές σε νέα μοντέλα περιόρισαν τις παραδόσεις, ειδικά το τέταρτο τρίμηνο, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πωλήσεις EV της Mercedes αυξήθηκαν κατά 73%, φτάνοντας τις 222.600 μονάδες. Οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών Mercedes και των αυτοκινήτων Smart, ήταν 2.491.600 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 1,5%.
Με τη σειρά τους, οι πωλήσεις της Audi αυξήθηκαν κατά 17%, στις 1.895.240 μονάδες. Οι «ηλεκτρικές πωλήσεις» της μάρκας των τεμνόμενων κύκλων αυξήθηκαν κατά 51%, σε λίγο πάνω από τις 178.000 μονάδες.
Αυτή η άνοδος απεδείχθη αρκετή για να συγκρατήσει την ταχύτατα αναπτυσσόμενη Tesla, η οποία πούλησε 1.808.581 αυτοκίνητα, καταγράφοντας αύξηση 38%. Μόλις δύο μοντέλα της, το Model 3 και Model Y, αντιπροσώπευαν το 96% των πωλήσεων της Tesla, με τα Model S και Model X να αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο.
Εφόσον η ανάπτυξη των πωλήσεων της Tesla συνεχιστεί στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, η εταιρεία του Elon Musk είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα απειλήσει ακόμα και την BMW για την πρώτη θέση.
Η Lexus, η premium μάρκα της Toyota Motor Corporation, δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει στοιχεία για τις πωλήσεις ολόκληρου του έτους, αλλά μετά από 11 μήνες οι τελευταίες ανήλθαν στις 741.112 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 28%σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022.
Τέλος, οι πωλήσεις της Volvo για ολόκληρο το έτος ήταν 708.116 μονάδες, επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση 15% από έτος σε έτος.