Στην παραγωγή το πρώτο EV με μπαταρία ιόντων νατρίου
Το Yiwei 3 της κινεζικής JAC που υποστηρίζεται από τη γερμανική VW είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί χρησιμοποιώντας μια μπαταρία ιόντων νατρίου.
Η άγνωστη στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι της Ευρώπης εταιρεία Yiwei ανήκει στον Όμιλο JAC και είναι μία πρωτοεμφανιζόμενη μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων με «πεδίο δράσης» την Κίνα που υποστηρίζεται από τη VW.
Η τελευταία κατέχει το 50% της μητρικής εταιρείας Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings της JAC – το άλλο 50% είναι κρατικό – έχοντας επενδύσει σε αυτή 1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2021. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επίσης αναλάβει τον έλεγχο της υπάρχουσας κοινοπραξίας EV με μερίδιο 75%.
Όσον αφορά το Yiwei 3, πρόκειται για ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο είναι το πρώτο που διατίθεται σε ευρεία κλίμακα χρησιμοποιώντας την κυλινδρικού τύπου μπαταρία ιόντων νατρίου NaCR32140 της HiNa Battery, μιας εταιρείας τεχνολογίας με έδρα το Πεκίνο η οποία διατηρεί στενούς δεσμούς με το Ινστιτούτο Φυσικής της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών.
Η εν λόγω μπαταρία είναι παρόμοια με την μπαταρία Blade της BYD, η οποία χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά οχήματα των Toyota, Kia και Ford. Μπορεί επίσης να συγκριθεί με την τεχνολογία CTP (cell-to-pack) της CATL.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε επίσης το Sehol E10X, ένα μοντέλο με άλλο όνομα σε σχέση με το Yiwei 3, που τροφοδοτείται και αυτό με μπαταρία ιόντων νατρίου, η οποία έχει χωρητικότητα 25 kWh και ενεργειακή πυκνότητα 120 Wh/kg. Με φόρτιση 3C έως 4C, το ηλεκτρικό hatchback θα μπορούσε να επαναφορτιστεί από 10% έως 80% σε 20 λεπτά, ενώ μια πλήρη φόρτιση η αυτονομία ανέρχεται στα 250 χλμ.
Αν και οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα. Σύμφωνα με την JAC, έχουν καλύτερη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αυξημένη αντοχή με την πάροδο του χρόνου.
Το πιο σημαντικό είναι ότι οι μπαταρίες χρησιμοποιούν φθηνότερες πρώτες ύλες, οι οποίες δυνητικά θα επιτρέψουν στη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα γίνουν ένας σημαντικός τύπος μπαταρίας, συμπληρωματικός των μπαταριών LFP και μια λύση χαμηλού κόστους που προωθεί τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο πρόεδρος της Yiwei Tech, Xia Shunli.