Hans-Joachim Stuck: Έφηβος ετών 70!
Την Πρωτοχρονιά του 1951 ο Bergkönig, ο «Βασιλιάς των βουνών», Hans Stuck, υποδεχόταν σε αυτόν τον κόσμο τον πρωτότοκο γιο του: τον Hans-Joachim Stuck.
Την Πρωτοχρονιά του 1951 ο Bergkönig, ο «Βασιλιάς των βουνών», Hans Stuck, υποδεχόταν σε αυτόν τον κόσμο τον πρωτότοκο γιο του: τον Hans-Joachim Stuck.
Το χαρμόσυνο βρήκε τον ευτυχή πατέρα σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής του. Μεταπολεμικά οι Γερμανοί είχε απαγορευτεί να συμμετέχουν σε πολλά πράγματα και κατά συνέπεια και στους αγώνες αυτοκινήτων.
Εκείνος όμως είχε πάρει την Αυστριακή υπηκοότητα, μαθημένος από μωρό να ελίσσεται προς επιβίωση. Ούτως ή άλλως ήταν ένας Ευρωπαίος πολίτης έστω και αν τότε ο όρος αυτός δεν είχε την έννοια που του δίνουμε σήμερα. Είχε γεννηθεί στη Βαρσοβία, από γονείς με ελβετικές ρίζες που τον μεγάλωσαν στη Γερμανία. Δεν θα τον πείραζε και πολύ να τρέχει με αυστριακή σημαία.
Ήθελε απλώς να τρέχει. Και τα κατάφερε, ξεκινώντας μια νέα εποχή στην καριέρα του, μετά τις επιτυχίες πριν τον πόλεμο με τα ασημένια βέλη, της Auto Union. Το παρατσούκλι του «Βασιλιάς των βουνών» του δόθηκε σε αυτήν την περίοδο, που η συνεργασία του με την BMW τον έφερε στις αναβάσεις. Στα 60 του πήρε το τελευταίο πρωτάθλημα εκεί και αποχώρησε από την ενεργό δράση, για να γίνει δάσκαλος στο Nurburgring.
Όπως καταλαβαίνετε ο γιος του, Hans-Joachim μεγάλωσε μέσα στο Ring! Έμαθε τα μυστικά του, το «ξεκλείδωσε» ή ό,τι άλλο κλισέ μπορεί να σκεφτεί κανείς. Σε κάθε περίπτωση, ήταν ξεκάθαρο πως τα γονίδια είχαν μεταφερθεί αυτούσια από τον μπαμπά Hans και μάλλον κάπως πιο εξελιγμένα.
Στα 19 του, ο Hans-Joachim κέρδισε τον πρώτο 24ωρο στο Ring με μια BMW 2002 Ti. Ήταν η πρώτη του συμμετοχή στον φημισμένο πλέον αγώνα και σε αυτό το ανατριχιαστικό grid βρέθηκε άλλες 18 φορές στην καριέρα του, παίρνοντας άλλες δύο νίκες.
Στην πορεία πήρε εκκίνηση σε 74 Grand Prix της F1, έχει πάρει ακόμη δύο νίκες στο Le Mans, έναν τίτλο στο DTM και τον τίτλο των οδηγών στο World Sportscar Championship του 1985. Ένα πρωτάθλημα που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι το απόλυτο all-star στην ιστορία του ευρωπαϊκού motorsport.
Για τον συγκεκριμένο τίτλο για παράδειγμα, τον οποίο ο Stuck μοιράστηκε με τον Derek Bell, καθώς μαζί οδηγούσαν την Porsche 962C, επικράτησαν αντιπάλων όπως (προσέξτε τα σάλια σας παρακαλώ) Jacky Ickx, Ricardo Patrese, Jochen Mass, Henri Pescarolo, Aguri Suzuki, Thierry Boutsen, του μπαμπά Winkelhock και πολλών ακόμη.
Το τέλος της καριέρας του γιορτάστηκε επί της ουσίας, στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring το 2011, όπου εκείνος οδήγησε μια Lamborghini Gallardo μαζί με τον Ferdinand και τον Johannes, τους δύο γιους του. Ο σεβασμός προς το πρόσωπό του και το γεγονός πως είναι μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες του motorsport της Γερμανίας, απεικονίζεται στις δύο θητείες που έκανε ως πρόεδρος της DMSB, της Γερμανικής Ομοσπονδίας, από το 2012 και έπειτα. Καθώς επίσης στο οτι η γνώμη του μετράει από την Formula E πλέον μέχρι και το ADAC GT Masters.
Σήμερα ο Strietzel όπως τον φωνάζουν οι Γερμανοί, θέλοντας να δείξουν οτι είναι καλός σε όλα και πάντα φρέσκος, είναι 70 ετών. Τελευταία φορά οδήγησε στο Audi TT Cup, στην κατηγορία Legend του υποστηρικτικού αγώνα στο DTM, το 2017.
Όμως, οδηγός αγώνων δεν είσαι ποτέ παλαίμαχος! Στις καλές περιπτώσεις όπως αυτή του Stuck, είσαι βετεράνος. Έτσι ο Γερμανός το προσεχές Σαββατοκύριακο θα δώσει ξεχωριστή αίγλη στην κατηγορία GT2 που θα ξεκινήσει φέτος από την πίστα της Monza. Ο Stuck θα οδηγήσει ένα KTM XBow GT2 μαζί με τον Kris Rosenberger σε μια κατηγορία που για αυτήν την πρεμιέρα, έχει συγκεντρώσει 12 συμμετοχές.