Τι ετοιμάζουν οι Michelin και Alpine;
Οι Alpine και Michelin ετοιμάζονται για μια συνεργασία που ηλεκτρίζει.
Με τη συνεργασία ανάμεσα στις Alpine και Michelin να ξεκινά το 2012 με την εξέλιξη της κουπέ A110, ο κατασκευαστής-μέλος του Renault Group από τη Διέπη συνεργάζεται ξανά με τον παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των ελαστικών πάνω σε διαφορετικό αυτή τη φορά project.
Και συγκεκριμένα, στο νέο A290, το μελλοντικό, συμπαγές και αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Alpine, εξελίσσοντας τα ελαστικά με τα οποία θα εξοπλίζεται με στόχο την ευελιξία και την άνεση στην καθημερινή χρήση αλλά και τη σπορ συμπεριφορά.
Όπως ανακοινώθκε, η Michelin ετοίμασε τρεις διαφορετικούς τύπους ελαστικών για το νέο A290, το οποίο θα δούμε στους δρόμους μέσα στο επόμενο κιόλας έτος, αμέσως μετά την πρεμιέρα του ομογάλακτου Renault 5 EV.
Ο πρώτος καρπός της συνεργασίας των δύο εταιρειών για το νέο «καυτό» EV της Alpine είναι το Pilot Sport EV, ένα καλοκαιρινό ελαστικό με βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση, που συνδυάζει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, μακροζωίας και αυτονομίας.
Το δεύτερο είναι το Pilot Sport S5, ένα πιο σπορ καλοκαιρινό ελαστικό που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις στο νέο A290 τόσο σε βρεγμένες όσο και σε στεγνές επιφάνειες.
Τέλος, το τρίτο ελαστικό της Michelin είναι το Pilot Alpin 5, ένα χειμερινό ελαστικό που προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε βρεγμένες ή χιονισμένες επιφάνειες.
Το νέο Alpine A290
Σε σχέση με το αδελφό «5» της Renault, το πιο σπορτίφ σε επιδόσεις και φιλοσοφία Α290 θα διαθέτει ακόμα πιο εξελιγμένη ανάρτηση με πιο σφικτή ρύθμιση και υδραυλικά bump-stops. Ανεξάρτητα από αυτό, τόσο το Α290 όσο και το Renault 5 θα μοιράζονται μια διάταξη στον πίσω άξονα που θα απαρτίζεται από πολλαπλούς συνδέσμους – προφανώς σε μια προσπάθεια δημιουργίας μιας πιο σοφιστικέ απόδοσης σε επίπεδο συμπεριφοράς.
Αξιοσημείωτες είναι και οι προδιαγραφές του συστήματος πέδησης, με το νέο ηλεκτρικό hot-hatch να εξοπλίζεται στον εμπρός άξονα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Α110. Σε σχέση με την τελευταία, το Α290 στην έκδοση παραγωγής του 2024 θα είναι βαρύτερη, χωρίς ωστόσο η τελική ένδειξη της ζυγαριάς να ξεπερνά την ένδειξη «1.100».
Προς το παρόν, η Alpine δεν έχει ανοίξει επισήμως τα χαρτιά της όσον αφορά τον κινητήρα του πρώτου EV της γκάμας της. Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια έκδοση του ηλεκτρικού συνόλου του Megane E-Tech Electric, με απόδοση κοντά στους 220 ίππους, ενώ δύο χρόνια αργότερα και σίγουρα όχι νωρίτερα από το 2027, την πρεμιέρα του θα πραγματοποιήσει και μια δεύτερη με απόδοση κοντά στους 270 ίππους.
Για την μπαταρία, τα χείλη των Γάλλων είναι επίσης… κλειστά. Ωστόσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι θα κυμανθεί σε χωρητικότητα στο εύρος των 50 με 60 kWh, υιοθετώντας μια διάταξη με μόλις τέσσερα μεγάλα modules τοποθετημένα σε ένα μόνο στρώμα – το Zoe, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή μια μπαταρία με 12 μικρότερες μονάδες. Σύμφωνα με τους Γάλλους, αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν το βάρος της μπαταρίας κατά 15 κιλά.