Όταν το Dacia Sandero τα βάζει με το Tesla Model Y
Σκληρή μάχη για την επικράτηση στην Ευρώπη για το 2023 ανάμεσα στο… ταπεινό Dacia Sandero και το έως τώρα επικεφαλής της κούρσας Tesla Model Y.
Το Dacia Sandero δείχνει ότι είναι σε θέση να τερματίσει την εμπορική κούρσα του Νοεμβρίου ως το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο στο εξόχως ανταγωνιστικό τερέν της γηραιάς ηπείρου. Εφόσον αυτό πραγματοποιηθεί, το μικρό hatchback της Dacia θα κερδίσει το στέμμα για δεύτερο συνεχόμενο μήνα και τέσσερις συνολικά φορές μέσα σε 11 μήνες.
Το Sandero, το οποίο σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,5% (19.760 μονάδες) τον Νοέμβριο, έχει σταθερό προβάδισμα 2.296 πωλήσεων έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου του, του Tesla Model Y, το οποίο κατέγραψε πτώση 8,2% (17.464 μονάδες), με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.
Η πιθανή κατάκτηση της δεύτερης θέσης του Model Y τον Νοέμβριο είναι μια μεγάλη ανάκαμψη μετά την απομάκρυνση του αμερικανικού ΕV από το Top 10 τον Οκτώβριο.
Ωστόσο, για ολόκληρο το 2023, το Model Y είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο κατά τον δεύτερο μήνα των περασμένων τριμήνων παίρνοντας… άριστα τον Φεβρουάριο, τον Μάιο και τον Αύγουστο.
Ένας παράγοντας που θα μπορούσε να εξηγήσει το πιθανό τέλος αυτού του σερί είναι η κόντρα της Tesla με τα συνδικάτα και κάποια συνταξιοδοτικά ταμεία στη σκανδιναβική ήπειρο που αφορά την άρνηση της αμερικανικής εταιρείας να δεχτεί τα αιτήματα των μηχανικών από τη Σουηδία για συλλογικά δικαιώματα διαπραγμάτευσης που καλύπτουν μισθούς και άλλους όρους. Η «διαμάχη» που ξεκίνησε τον Οκτώβριο έχει ήδη ανατρέψει τα πλάνα Tesla στην ευρύτερη περιοχή, καθώς η συμπαράσταση από άλλα συνδικάτα σε λιμενεργάτες στη γειτονική Δανία, τη Φινλανδία και τη Νορβηγία αναγκάζει την εταιρεία του Elon Musk να μεταφέρει τα αυτοκίνητά της με προορισμό τη Σουηδία μέσω φορτηγών από την ηπειρωτική Ευρώπη.
Μολαταύτα, παρά την επιτυχία του Sandero τον Νοέμβριο, το Model Y αναμένεται να διατηρήσει το προβάδισμα στις συνολικές πωλήσεις μετά από 11 μήνες. Έτσι, με βάση τα έως τώρα στοιχεία, το SUV της Tesla οδηγεί την κούρσα με 229.980 πωλήσεις στην Ευρώπη, έναντι 217.244.
Φέτος το Model Y ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις στην Ευρώπη επτά φορές (Φεβρουάριος, Μάρτιος, Μάιος, Ιούνιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος) ενώ το VW T-Roc ήταν Νο. 1 τον Ιούλιο. Οι πρωτιές για το Sandero ήρθαν τον Ιανουάριο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο.
Στη θέση 3 το Model 3
Το Tesla Model 3 είναι έτοιμο να ολοκληρώσει τον μήνα ως το Νο. 3 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση 35% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το 97% των ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες της ΕΜΕΑ και το Ην. Βασίλειο.
Την πρώτη πεντάδα τον Νοέμβριο συμπληρώνουν το Renault Clio (+12%) και το VW Golf (+7,1%), με διαφορά ωστόσο μόλις 2(!) μονάδων – επομένως ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές μόλις όλες οι αγορές αναφέρουν τα στοιχεία τους.
Μια ακόμα κλειστή μάχη εντοπίζεται για την ένατη θέση, με το VW Tiguan να προηγείται του VW T-Roc με μόλις 38 πωλήσεις, με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία. Άλλα αυτοκίνητα που πρόκειται να σημειώσουν μεγάλα κέρδη στις πωλήσεις τον Νοέμβριο είναι τα Ford Puma (+25%), Nissan Qashqai (+26%) και Fiat Panda (+31%).