Πάνω από 1.000 χλμ. με μια φόρτιση; Κι όμως ναι!
Η κινεζική Nio κατάφερε να διανύσει πάνω 1.000 με μία πλήρη φόρτιση της νέας μπαταρίας WeLion με την οποία εξοπλίζεται το ΕΤ7 – και όχι μόνο.
Η αυτονομία είναι το Νο 1 άγχος για τους «ηλεκτροκίνητους» οδηγούς. Και όχι άδικα, θα προσθέταμε. Ωστόσο, δειλά δειλά και με δεδομένες τις πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα, η αυτονομία πολύ σύντομα δεν θα αποτελεί ζήτημα… προς διαπραγμάτευση, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές.
Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύει σήμερα η κινεζική Nio, η οποία επικαλείται σε σημερινή της ενημέρωση ότι ένα ΕΤ7 κατάφερε να ολοκληρώσει ένα ταξίδι 1.044 πραγματικών χιλιομέτρων αξιοποιώντας το 97% του ενεργειακού περιεχομένου της νέας μπαταρίας WeLion της εταιρείας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…
Η Nio αναφέρει ότι η νέα Ultra Long Range μπαταρία της έχει χωρητικότητα 150 kWh και «είναι ο πρώτος Cell-to-Pack συσσωρευτής σε μορφή θήκης στον κόσμο» που αποτρέπει βάσει σχεδιασμού το φαινόμενο της θερμικής διαφυγής, λόγω υπερθέρμανσης, σε μία ή περισσότερες γειτονικές κυψέλες. Την ίδια στιγμή, η κινεζική εταιρεία επαίρεται και για την ενεργειακή πυκνότητα της εν λόγω μπαταρίας, με τη σχετική επίδοση να φτάνει τις 360 Wh/kg ανά κυψέλη και συνολικά για ολόκληρη τη συστοιχία στις 260 Wh/kg.
Η μπαταρία των 150 kWh ζυγίζει 525 κιλά, μόλις 20 κιλά επιπλέον σε σχέση με την ήδη διαθέσιμη στην Κίνα μπαταρία των 100 kWh. Οι διαστάσεις είναι 2.062×1.539×186 χλστ., όπως και σε όλες τις μπαταρίες της Nio.
Αυτή η μπαταρία είναι συμβατή με όλα τα ηλεκτρικά οχήματα της Nio και είναι διαθέσιμη μέσω του προγράμματος εναλλάξιμων μπαταριών της εταιρείας, το οποίο ξεκίνησε να «τρέχει» και στη γηραιά ήπειρο με την αρωγή 33 ευρωπαϊκών σταθμών Βattery-as-a-Service.
Στην Κίνα δε, η Nio διαθέτει ήδη 2.289 σχετικούς σταθμούς έχοντας πραγματοποιήσει ήδη 34 εκατομμύρια(!) εναλλαγές μπαταριών.
1.044 χλμ. με τη νέα μπαταρία της Nio
Όπως ανακοίνωσε η Nio, το ET7, εξοπλισμένο με την εν λόγω μπαταρία, ξεκίνησε και ολοκλήρωσε μέσα σε 14 συνολικά ώρες το ταξίδι του στις 17 Δεκεμβρίου με αφετηρία την Σαγκάη και «τερματισμό» την Xiamen, μια πόλη στις νοτιοανατολικές ακτές της Κίνας. Πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου βρέθηκαν εναλλάξ ο ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Nio, William Li, ο Dr. Fei Shen, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Nio Power, και η Chenxia Huang, Γενική Διευθυντρια της Tencent News.
Συνολικά, το τριμελές πλήρωμα διένυσε 1.044 χλμ. αξιοποιώντας το 97% της ενέργειας της μπαταρίας. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ήταν από -2 έως +12 βαθμούς Κελσίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 92% των χιλιομέτρων, ήτοι τα 957 χλμ., έγιναν με ενεργοποιημένο το σύστημα Navigate-on-Pilot+ του αυτοκινήτου, όπου το μέγιστο όριο κίνησης ήταν τα 90 χλμ./ώρα.
Η μέση ταχύτητα του ταξιδιού ήταν 83,9 χλμ./ώρα, με «καθαρό» χρόνο κίνησης τις 12,4 ώρες (οι υπόλοιπες 1,6 ώρες αφορούσαν στάσεις για ανάπαυση και αλλαγή οδηγού) και μέση κατανάλωση ενέργειας 13,2 kWh/100 χλμ.
Πόσο κοστίζει η μπαταρία των 150 kWh της Nio;
Η μπαταρία, όπως παραδέχονται οι ιθύνοντες της Nio, θα είναι πολύ ακριβή. Μάλιστα, ο πρόεδρος της εταιρείας αποκάλυψε πρόσφατα ότι το κόστος της θα είναι ισοδύναμο με εκείνο ενός… ολόκληρου ET5, χωρίς την μπαταρία. Ενδεικτικά, η έκδοση του τελευταίου με τον «75άρη» συσσωτευτή ενέργειας αυτή τη στιγμή κοστίζει στην Κίνα 298.000 γιουάν, δηλαδή 42.100 δολάρια.
Στην Κίνα, και πλέον και στην Ευρώπη, μπορεί κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο Nio, όχι όμως και τη μπαταρία. Ο ενδιαφερόμενος απλά γίνεται πελάτης στην υπηρεσία BaaS (Battery-as-a-Service) καταβάλλοντας μια μηνιαία συνδρομή, με την μπαταρία να αποτελεί ιδιοκτησία της Nio. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί κανείς να αναβαθμίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου του κατά το δοκούν. Εάν, για παράδειγμα, ο πελάτης έχει εγγραφεί στη συνδρομητική υπηρεσία για ένα Nio με την μπαταρία των 75 kWh, μπορεί όποτε επιθυμεί να την αλλάξει στους εν λόγω σταθμούς με τη μεγαλύτερη των 100 kWh έναντι 7 δολαρίων την ημέρα ή 123 δολαρίων το μήνα.