H «νέα» Alfa Romeo είναι εδώ
Κερδοφόρα, με σπορ χαρακτήρα αλλά και ηλεκτρική, η Alfa Romeo γυρίζει σελίδα σε μια προσπάθεια να διατηρήσει το γνώριμα αθλητικό DNA της προσαρμοσμένο πλέον στα δεδομένα της σύγχρονης κινητικότητας.
H Alfa Romeo βρίσκεται σε διαρκή κινητικότητα τα τελευταία χρόνια σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει στους κόλπους της Stellantis όχι μόνο τη βιωσιμότητά της, σε ένα περιβάλλον όπου η ηλεκτροκίνηση, θέλοντας και μη πλέον, έχει τον πρώτο λόγο, αλλά και το γνώριμα αθλητικό DNA της.
Ως προς το πρώτο σκέλος της εν λόγω προσπάθειας, για το 2023, η Alfa Romeo θα είναι κερδοφόρα, όπως χαρακτηριστικά επιβεβαίωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της μιλανέζικης φίρμας Jean-Philippe Imparato. Και αυτό είναι σίγουρα ένα σημείο καμπής για μια μάρκα που έχανε χρήματα πριν από τη σύσταση της Stellantis το 2021.
Η Stellantis δεν δημοσιοποιεί οικονομικά αποτελέσματα για τις επιμέρους μάρκες της. Ωστόσο, το μόνο αριθμητικό δεδομένο για το 2023 είναι οι 70.000 με 80.000 παγκοσμίως πωλήσεις της εταιρείας για το σύνολο του 2023, επίδοση έως και 30% υψηλότερη σε σχέση με εκείνες του 2021 και του 2022. Από αυτές, περίπου το 60% θα προέλθει από την Tonale, η οποία «παρέχει το επίπεδο κερδοφορίας που χρειάζεται η Alfa Romeo», όπως δηλώνει ο CEO της εταιρείας.
Αυτή τη στιγμή, ο ρυθμός πωλήσεων της Tonale είναι περίπου 6.000 μονάδες το μήνα, ή περίπου 70.000 ετησίως, με τους αγοραστές στις ΗΠΑ να έχουν στη διάθεσή τους μόνο την plug-in υβριδική έκδοση των 285 ίππων. Την ίδια στιγμή, οι Ευρωπαίοι μπορούν επίσης να αποκτήσουν εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία καθώς και πετρελαιοκίνητες παραλλαγές.
Η μεγάλη είδηση για την Alfa Romeo είναι η επιστροφή της στο 2024 στην κατηγορία Β, όταν και θα λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Ένα μικρό SUV, το οποίο θα φέρει την ονομασία Milano. Κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας που θα δει τα φώτα της δημοσιότητας από το 2025 και μετά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, με τις πωλήσεις των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να ολοκληρώνονται έως το 2027.
Μετά τη νέα Alfa Romeo Milano θα ακολουθηθεί, το 2025 και το 2026, δύο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην αρχιτεκτονική STLA Large που θα αντικαταστήσουν τις Giulia και Stelvio. Και τα δύο αυτά αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Stellantis στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας – εκεί όπου γεννιούνται και σήμερα οι θερμικές Giulia και Stelvio.
Έως και τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των Giulia και Stelvio στην Ευρώπη ξεπέρασαν οριακά τις 4.300 και 10.300 μονάδες, αντίστοιχα, με την Tonale να «γράφει» 42.607 μονάδες.
Alfa Romeo: Μειώνοντας την πολυπλοκότητα, βελτιώνοντας την ποιότητα
Βασικός στόχος της Alfa Romeo είναι να περιορίσει την πολυπλοκότητα στην παραγωγή των αυτοκινήτων – και κατ΄επέκταση το κόστος. Χαρακτηριστική εδώ είναι η δήλωση του Jean-Philippe Imparato:
«Την πρώτη φορά που πήγα στο Cassino, ανακάλυψα εκεί ότι υπάρχουν 4.000 επιλογές – συμπεριλαμβανομένων 47 διαφορετικών ζαντών– και τις έκοψα σε 1.500 για να μειώσω την πολυπλοκότητα».
Αναφερόμενος στις προσπάθειες της εταιρείας να αναβαθμίσει την ποιότητα, ο πρώην επικεφαλής της ομόσταβλης Peugeot επεσήμανε:
«Διαπίστωσα επίσης ότι η ποιότητα δεν ήταν στα επίπεδα που έπρεπε, οπότε καθυστέρησα το λανσάρισμα της Tonale κατά έξι μήνες για να βελτιώσουμε την ποιότητα πριν ξεκινήσει η παραγωγή».
Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, ο CEO της Alfa Romeo επεσήμανε στο πλαίσιο των δηλώσεών του ότι «το κόστος των εγγυήσεων έχει μειωθεί στο μισό».
Alfa Romeo: Κερδοφορία και αύξηση τιμών
Αφού ανέλαβε τα ηνία της Alfa Romeo τον Ιανουάριο του 2021 – με τις ευλογίες ασφαλώς του Carlos Tavares – o Jean-Philippe Imparato αύξησε τις τιμές κατά περίπου 5.000 ευρώ και μείωσε τις πωλήσεις σε λιγότερο κερδοφόρα «κανάλια», όπως οι ενοικιάσεις.
Η Alfa Romeo, όπως και άλλες μάρκες, φάνηκε να ωφελείται από την έλλειψη ημιαγωγών, η οποία οδήγησε σε αυξημένες τιμές τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Όπως δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, η μάρκα κέρδιζε επιπλέον 4.000 έως 5.000 ευρώ από οχήματα που ολοκλήρωναν την περίοδο μίσθωσής τους.
Όπως επεσήμανε, ο συνδυασμός των υψηλότερων τιμών, της καλύτερης ποιότητας (και επομένως του μειωμένου κόστους εγγύησης) και των αυξημένων υπολειμματικών αξιών έφερε την Alfa Romeo ξανά στην κερδοφορία.
«Από τότε διπλασιάζουμε την κερδοφορία μας χρόνο με τον χρόνο. Τα κέρδη και η ποιότητα έχουν μεγαλύτερη σημασία για μια premium μάρκα, παρά ο όγκος πωλήσεων».
Alfa Romeo: «From 0 to 0»
Το πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης της Alfa Romeo σε προϊοντικό επίπεδο φέρει την ονομασία «From 0 to 0» – που σημαίνει ότι η εταιρεία θα μεταβεί από το να μην έχει ηλεκτρικά μοντέλα σε μια μάρκα μόνο με ηλεκτρική μοντέλα μηδενικών εκπομπών. Κάτι που αναμένεται να δούμε από το 2027 και μετά.
Η Alfa Romeo Milano θα είναι το τελευταίο μοντέλο που θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2025, όλες οι νέες Alfa Romeo θα είναι ηλεκτρικές – ξεκινώντας με τους αντικαταστάσεις των Giulia και Stelvio. Από το 2027 η μιλανέζικη φίρμα θα πουλά μόνο EVs.
Alfa Romeo: Τα ονόματα των μελλοντικών EV
Η Alfa Romeo αναμένεται να ακολουθήσει μια «μικτή» τακτική όσον αφορά τα ονόματα των αυτοκινήτων της. Όπως έγινε γνωστό, το νέο B-SUV της θα λέγεται τελικά Milano, αποτίοντας φόρο τιμής στην έδρα της εταιρείας, και όχι Brennero, που παραπέμπει στα ορεινά περάσματα του ιταλικού βορρά, όπως συνέβη με τα άλλα δύο SUV της μάρκας – τις Stelvio και Tonale. Ο CEO της ιταλικής εταιρείας διαβεβαίωσε ότι οι νέες, αμιγώς ηλεκτρικές Giulia και Stelvio δεν θα αλλάξουν ονομασίες.