Το νέο Fiat Panda έρχεται το 2024 και σε ηλεκτρική έκδοση
Το καλοκαίρι του 2024 το νέο Fiat Panda θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του και σε ηλεκτρική έκδοση. Ιδού ό,τι γνωρίζουμε.
Το προσεχές καλοκαίρι η Fiat θα λανσάρει την τέταρτη γενιά του Panda, ενός μοντέλου που για μια ακόμα φορά θα αποτελέσει τη «βάση» της προϊοντικής πυραμίδας της ιταλικής εταιρείας. Με τη διαφορά, πλέον, ότι το νέο Panda θα είναι ένα μεγαλύτερο μικρό αυτοκίνητο με δυνατότητα επιλογής κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και ηλεκτρικών εκδόσεων.
Μολαταύτα, πρόκειται για ένα μοντέλο που δεν θα αντικαταστήσει άμεσα το σημερινό Panda, ένα μίνι αυτοκίνητο που παράγεται από το 2012 και θα συνεχίζει να ζει μέχρι το 2026 ή ενδεχομένως και περισσότερο εφόσον η ΕΕ υιοθετήσει μία «ηπιότερη» εκδοχή του προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 7.
Η Fiat αναμένεται να ονομάσει το νέο της «μικρό» New Panda, ακολουθώντας μια παρόμοια στρατηγική ονομασίας με το Fiat 500, το οποίο αποκαλείται «500» για την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η ελαφρώς μεγαλύτερη ηλεκτρική παραλλαγή του υιοθετεί την ονομασία New 500.
Η Stellantis επιβεβαίωσε, επίσης, σε διεθνή μέσα ότι η εταιρεία έχει κατοχυρώσει επίσης το όνομα Pandina (μικρό Panda), το οποίο όμως θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε ειδικές εκδόσεις του τρέχοντος μοντέλου.
Το Panda είναι το μοντέλο της Fiat με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, γεγονός που το καθιστά ως το best-seller μοντέλο στη μίνι κατηγορία. Η εταιρεία πούλησε 103.928 Panda μέχρι τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση 1,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce. Το «500», ένα αδελφό μοντέλο με το Panda που μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με 94.310 μονάδες, μπροστά από το Toyota Aygo X που «έκλεισε» στα 70.290 οχήματα.
Το Panda κατασκευάζεται τώρα στο εργοστάσιο Pomigliano d’Arco, κοντά στη Νάπολη, στη Νότια Ιταλία. Η επόμενη γενιά πρόκειται να «γεννηθεί» στο εργοστάσιο της Stellantis στο Kragujevac της Σερβίας. αν και η Stellantis δεν το έχει επιβεβαιώσει επίσημα. Ο πρόεδρος της Σερβίας Aleksandar Vucic είπε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει από τη Stellantis να παράγει ένα ηλεκτρικό Fiat Panda με μπαταρία στο Kragujevac. Η σερβική κυβέρνηση κατέχει το 33% του εργοστασίου του Kragujevac, με τη Stellantis να ελέγχει το υπόλοιπο. Τον Απρίλιο του 2022, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares και ο Vucic υπέγραψαν συμφωνία 190 εκατομμυρίων ευρώ για να επενδύσουν στην παραγωγή EV στο εργοστάσιο.
Το νέο Panda θα υποστηρίζεται από την αρχιτεκτονική Smart Car της Stellantis, μια πλατφόρμα που τοποθετείται κάτω από τη νέα αρχιτεκτονική STLA Small που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026.
Το Citroen e-C3 θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική Smart Car, η οποία αναπτύχθηκε αρχικά στην Ινδία σε συνεργασία με την Tata Consulting. Σήμερα όμως η Stellantis έχει αναλάβει καθήκοντα ανάπτυξης ευρωπαϊκών μοντέλων «πάνω» σε αυτή την πλατφόρμα.
Το Νέο Panda αναμένεται να έχει παρόμοιες διαστάσεις με το νέο e-C3, το οποίο έχει μήκος 4.010 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ. και ύψος 1.570 χλστ. Το σημερινό Panda είναι πάνω από 300 χλστ. πιο κοντό σε μήκος (3.686 χλστ.) και περισσότερο από 100 χλστ. πιο στενό (1.643 mm), ενώ έχει παρόμοιο ύψος στα 1.551 χλστ.
Το Citroen e-C3 θα κάνει το ντεμπούτο του την επόμενη άνοιξη ξεκινώντας σε κόστος από τα 23.300 ευρώ στη Γερμανία και τη Γαλλία για την ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία φωσφορικού-λιθίου-σιδήρου με χωρητικότητα 44 kWh και αυτονομία 320 χλμ. Στις αρχές του 2025 θα λανσαριστεί μια έκδοση με μικρότερη μπαταρία και αυτονομία κοντά στα 200 χλμ. με τιμή 19.990 ευρώ.
Με τη σειρά της, η Fiat αναμένεται να τιμολογήσει το νέο ηλεκτρικό Panda κοντά στο νέο e-C3. Το φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat σήμερα το New 500, το οποίο ξεκινά από 28.950 ευρώ στην Ιταλία. Το βενζινοκίνητο Panda ξεκινά από 15.500 ευρώ στη γείτονα χώρα.
Σε κάθε περίπτωση, η Stellantis σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πλατφόρμα Smart Car σε επτά νέα μοντέλα, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τον αναμενόμενο καταιγισμό φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.