Eνεργειακή μεταμόρφωση για την «Εxtreme E» – Με υδρογόνο και νέα ονομασία από το 2025
«Extreme H» θα είναι η νέα ονομασία της υπάρχουσας ηλεκτρικής σειράς αγώνων εκτός δρόμου «Extreme E», η οποία θα μεταβεί στο υδρογόνο από το 2025.
Η F1, η FIA και η σειρά αγώνων εκτός δρόμου Extreme Ε ανακοίνωσαν ότι δημιουργούν μια κοινή ομάδα εργασίας για το υδρογόνο, προκειμένου να αξιολογήσουν τη μελλοντική χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Extreme H θα είναι η νέα ονομασία της υπάρχουσας ηλεκτρικής σειράς Extreme E εκτός δρόμου, η οποία σχεδιάζει να μεταβεί σε υδρογόνο από το 2025. Η σειρά, η οποία ξεκίνησε το 2021 με πανομοιότυπα SUV και άνδρες και γυναίκες οδηγούς σε κάθε σύνθεση, περιλαμβάνει ομάδες που ανήκουν στους πρωταθλητές της F1 Lewis Hamilton, Jenson Button και Nico Rosberg, καθώς και μια άλλη που ανήκει στη McLaren.
Οι «24 ώρες του Le Mans», το στολίδι στο στέμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής, θα έχουν μια νέα κατηγορία υδρογόνου από το 2026 με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν είτε τεχνολογία κυψελών καυσίμου είτε κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο. Το Le Mans, ιστορικό πεδίο δοκιμών για τους κατασκευαστές και την καινοτόμο τεχνολογία, στοχεύει να έχει ολόκληρη την κορυφαία κατηγορία με υδρογόνο από το 2030.
Η F1 ελπίζει να έχει μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα ως το 2030
«Το άθλημά μας έχει παράδοση στο να φέρνει νέες τεχνολογίες στο προσκήνιο, σε απίστευτα σύντομο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνικός υπεύθυνος της F1 Pat Symonds. «Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε τη βιωσιμότητα και ως εκ τούτου πρέπει να διερευνήσουμε όλους τους τομείς της απαλλαγής του τομέα της κινητικότητας από τον άνθρακα. Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει τα βιώσιμα υγρά καύσιμα υδρογονανθράκων, την ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο».
Η F1 πρόκειται να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2026 και σχεδιάζει να είναι «καθαρή» ως άθλημα μέχρι το 2030. Στη νέα ομάδα εργασίας θα συμμετέχουν εκπρόσωποι και των τριών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων του τεχνικού διευθυντή της Extreme E Mark Grain, του Symonds και του διευθυντή μονοθέσιων της FIA Νικόλα Τομπάζη. Στόχος της είναι να παρακολουθεί την πρόοδο και την ανάπτυξη της τεχνολογίας του υδρογόνου για τις κυψέλες καυσίμου και τα συστήματα μπαταριών, καθώς και τις υποδομές, τη μεταφορά, τη φόρτιση, την αποθήκευση και τη διαχείριση, όπως και τις επιπτώσεις στην ασφάλεια.
Οι διοργανωτές του Extreme H σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ένα πρώτο shakedown ενός πρωτότυπου πλαισίου που κινείται με υδρογόνο αυτό το μήνα, με ένα πλήρες πρόγραμμα δοκιμών στις αρχές του 2024. Η Extreme E δήλωσε ότι θα γίνει πρωτάθλημα της FIA, ως Extreme H, από την εναρκτήρια σεζόν του 2025 με πρόθεση να γίνει παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIA από το 2026. Η FIA θα είναι υπεύθυνη για τους τεχνικούς, αθλητικούς κανονισμούς και τους κανονισμούς ασφαλείας της Extreme H.