Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη το 2023;

Ενδεικτικά της σταθερά αυξανόμενης αποδοχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους Ευρωπαίους αγοραστές είναι τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων της Jato Dynamics που «δείχνουν» μάλιστα ότι το best-seller μοντέλο για το σύνολο της αγοράς της γηραιάς ηπείρου θα είναι για το 2023 ένα EV.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, τον Οκτώβριο του 2023 καταγράφηκαν 1.040.278 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στις 28 χώρες αναφοράς της έρευνας – επίδοση αυξημένη κατά 14% σε σχέση με τις 909.724 μονάδες που καταγράφηκαν τον Οκτώβριο του 2022.

Συγκεκριμένα, η αύξηση αυτή  σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης για την ευρωπαϊκή αγορά, με τις ταξινομήσεις στο πρώτο 10μηνο του έτους να φθάνουν τις 10.677.402 μονάδες – επίδοση βελτιωμένη κατά 17% από έτος σε έτος.

Η ανάπτυξη που καταγράφηκε τον Οκτώβριο μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, μια τάση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ευρύ φάσμα των κινήτρων που διατίθενται στους ευρωπαίους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, οι εγγραφές αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σε όλη την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 30%, φτάνοντας σε απόλυτους αριθμούς τις 157.957 μονάδες. Έτσι, στο σύνολο της Ευρώπης, τα BEV αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών νέων ταξινομήσεων τον Οκτώβριο.

Από τον Ιανουάριο του 2023 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα έχουν ταξινομηθεί σε όλη την Ευρώπη.

Tesla - Elon Musk - Gigafactory Berlin

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι πρωταγωνιστές

Η άνοδος των πωλήσεων των BEV τον Οκτώβριο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεισφορά τριών σημαντικών παιχτών: της Tesla, του BMW Group και του κινεζικού ομίλου SAIC Motor. Οι εγγραφές της Tesla τριπλασιάστηκαν σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2022, χάρη στις αυξημένες πωλήσεις των Model Y και Model 3. Ωστόσο, λόγω της συγκριτικά πιο περιορισμένης γκάμα του, ο αμερικανός κατασκευαστής δεν κατάφερε να συμβαδίσει με τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων, όπως το VW Group, το BMW Group και η Stellantis, σε συνολικές εγγραφές. Έτσι, τον Οκτώβριο, η VW ήταν ο όμιλος με τις περισσότερες πωλήσεις στα BEV, ακολουθούμενος από το BMW Group, το οποίο κατέγραψε αύξηση 53% στις ταξινομήσεις με 18.297 μονάδες, χάρη στα ισχυρά εμπορικά αποτελέσματα των i4 και iX1.

BMW i4 e40

Η κινεζική SAIC Motor, ο ιδιοκτήτης με άλλα λόγια των MG και Maxus, κατέγραψε αύξηση 66% στις ταξινομήσεις πουλώντας 8.841 BEV. Το MG 4 σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο, με αποτέλεσμα να καταταγεί στη σχετική κούρσα ως το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό hatchback τον Οκτώβριο και το τέταρτο BEV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, οι οποίες ήταν 1,6 φορές υψηλότερες από εκείνες του VW ID.3.

MG4

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι χώρες

Αν και η Νορβηγία συνέχισε να είναι η ηγέτιδα αγορά όσον αφορά τη διείσδυση των BEV, η πιο σημαντική ανάπτυξη σημειώνεται σε μια άλλη χώρα του σκανδιναβικού βορρά. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο, η Φινλανδία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς των BEV, σχεδόν διπλασιάζοντας το από 20% επί του συνόλου της αγοράς που ήταν τον Οκτώβριο του 2022, σε 36% τον Οκτώβριο του 2023. Τη Φινλανδία ακολούθησε το Λουξεμβούργο, όπου το μερίδιο των BEV αυξήθηκε στο 30% και η Δανία (από 22% σε 36%). Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κροατία μειώθηκε από μια ήδη χαμηλή βάση που δεν ξεπερνούσε το 3,1% τον Οκτώβριο του 2022 στο 1,8% τον περασμένο μήνα, ενώ μειωμένη ήταν η απήχησή τους σε Ιρλανδία και Γερμανία.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E – Norway

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η κούρσα του Tesla Model Y

Αν και δεν βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα πωλήσεων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, το Tesla Model Y παραμένει το πιο δημοφιλές νέο επιβατικό όχημα για το 2023 μέχρι στιγμής.

Tesla Model Y

Με περισσότερες από 209.000 μονάδες να έχουν ταξινομηθεί από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτωβρίου του 2023 – επίδοση που αντιστοιχεί σε μερίδιο της τάξης του 13% στο σύνολο των BEV που πουλήθηκαν στην Ευρώπη – το Model Y καταγράφει αύξηση στη γηραιά ήπειρο που ξεπερνά τις 85.823 μονάδες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022. Και όπως όλα δείχνουν, το Model Y πρόκειται να γίνει το πιο δημοφιλές νέο όχημα της Ευρώπης για το σύνολο της χρονιάς – αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα μη ευρωπαϊκό μοντέλο θα βρεθεί στην κορυφή της σχετικής κατάταξης. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης αλλά και του «μεγέθους» των παραπάνω επιδόσεων, αξίζει να αναφέρουμε ότι η VW ως ανεξάρτητη μάρκα καταγράφει μέχρι τώρα πωλήσεις 165.594 BEV, ενώ οι συνολικές πωλήσεις της ομογάλακτης Sebat, για το σύνολο της γκάμας της, ανέρχονται στο 10μηνο στις 206.100 μονάδες.

TESLA MODEL Y PERFORMANCE