Φτάνοντας σε υψόμετρο 6.734 μ. πίσω από το τιμόνι μιας Porsche 911
Μια ειδικά διασκευασμένη Porsche 911 κατάφερε να «σκαρφαλώσει» σε υψόμετρο 6.734 μ. στη Χιλή καταναλώνοντας e-fuel και με πιλότο τον οδηγό αγώνων Romain Dumas.
Δεν φαντάζει και τόσο εύκολο να καταφέρει να «αναρριχηθεί» κανείς στα κακοτράχαλα εδάφη ενός ηφαιστείου στη Χιλή σε υψόμετρο 6,7 χλμ. οδηγώντας μια Porsche 911. Κι όμως, ο δύο φορές νικητής στο Le Mans, Romain Dumas, πέτυχε διάνα το στόχο έχοντας στο πλευρό του, εκτός από την Porsche, την HIF Global, που προμήθευσε την μετασκευασμένη «911» με ηλεκτροκαύσιμα, αλλά και τις Schaeffler Group, Mobil 1, BFGoodrich και TAG Heuer που υποστήριξαν ενεργά το όλο εγχείρημα.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή την εμπειρία. Ήταν ένα ιδιαίτερο συναίσθημα να οδηγείς εκεί που δεν έχει ξαναπάει αυτοκίνητο», είπε ο Romain Dumas λίγο μετά την κάθοδό του από το ηφαίστειο. «Η 911 κατάφερε να ανέβει ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην ιστορία».
Για την περίσταση χρησιμοποιήθηκαν όχι ένα αλλά δύο τροποποιημένες Porsche 911 που έφεραν τα παρατσούκλια «Doris» και «Edith», με το σχετικό ρεκόρ στο ηφαίστειο Ojos del Salado να καταρρίπτεται από το δεύτερο εξ αυτών. Τεχνικά, το τελευταίο βασίζεται στην τρέχουσα 911 Carrera 4S, με τον 6κύλινδρο boxer κινητήρα των 3,0 λίτρων να αποδίδει 443 ίππους σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων. Με τη σειρά τους, τα εργοστασιακά λιπαντικά της Mobil 1 επέτρεψαν στο σύστημα μετάδοσης κίνησης να λειτουργεί χωρίς προβλήματα ακόμα και σε θερμοκρασίες -20 βαθμών Κελσίου, ενώ το «παρών» έδωσαν και στις δύο 911 καθίσματα κατασκευασμένα από carbon και ζώνες ασφαλείας πέντε σημείων.
Από εκεί και πέρα, οι τροποποιήσεις στην ανάρτηση επέφεραν αύξηση της απόστασης των δύο αυτοκινήτων από το έδαφος στα 350 χλστ. Η εγκατάσταση ειδικής προστασίας κάτω από το αμάξωμα κρίθηκε επιβεβλημένη, όπως και η κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης, για καλύτερο… σκαρφάλωμα. Ωστόσο, ακόμα πιο σημαντική ήταν η εγκατάσταση ενός συστήματος διεύθυνσης steer-by-wire που επέτρεψε στον Romain Dumas να «τοποθετεί» το αυτοκίνητο ακριβώς εκεί που χρειαζόταν.
Το σχετικό ρεκόρ έλαβε χώρα στις 2 Δεκεμβρίου, με την Porsche και όλους τους εμπλεκόμενους να προετοιμάζουν και να σχεδιάζουν το όλο εγχείρημα επί δύο εβδομάδες.