Αποστολή 4troxoi.cy: H Toyota αποκαλύπτει το αύριο στο Kenshiki Forum

Στo καθιερωμένo πια ετήσιo συνέδριο της Toyota, όπου η εταιρεία παρουσιάζει στον Τύπο τα πλάνα της για το μέλλον, οι ιθύνοντες της αποκάλυψαν τα νέα συναρπαστικά μοντέλα και τις τολμηρές στρατηγικές τους.    

Κατά τη διάρκεια του πέμπτου Kenshiki Forum, του ετήσιου συνέδριου που πραγματοποιήθηκε τις προάλλες στις Βρυξέλλες, η Toyota αποκάλυψε, υπό την παρουσία 300 δημοσιογράφων από όλη την Ευρώπη, τα σχέδια της τόσο για το εγγύς όσο και για το μακροπρόθεσμο μέλλον.

Η εταιρεία έδωσε έμφαση στα πλάνα στρατηγικής με τα οποία ετοιμάζεται να εντείνει την επέλασή της στην Ευρώπη, την αγορά δηλαδή η οποία περνά μέσα από μια από τις κρισιμότερες φάσεις της ιστορίας της και η οποία παράλληλα δέχεται μια συγκλονιστική μεταμόρφωση σε ότι αφορά τον τομέα της αυτοκίνησης.

Τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, με επικεφαλής τον Chief Operating Officer της Toyota, Matt Harrison, ανέφεραν ότι αφουγκράστηκαν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών τόσο της Toyota όσο και της Lexus, και υποσχέθηκαν ότι τα οχήματα που θα έρθουν στα αμέσως επόμενα χρόνια θα είναι ακόμη πιο πρακτικά, οικονομικά, άνετα και ασφαλή, τονίζοντας ότι η αύξηση που σημείωσε στις πωλήσεις η Toyota, αλλά και η Lexus, αποδεικνύει περίτρανα τη επιτυχημένη στρατηγική της έως τώρα. Αποτέλεσμα που της δίνει το δικαίωμα να λειτουργήσουν και να σχεδιάσουν καλύτερα το μέλλον τους. Χωρίς να κυνηγούν την ουρά τους, αλλά με ξεκάθαρη στρατηγική που βασίζεται σε τεχνολογίες που πιστεύουν και εξελίσσουν όλα αυτά τα χρόνια.

Τεχνολογίες χαμηλών ρύπων, που προέρχονται από τα υβριδικά συστήματα, στα οποία είναι, δίχως άλλο πρωτοπόροι, αλλά και μηδενικών ρύπων, με τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν τη βάση και το άμεσο μέλλον, που σύντομα θα δούμε σε ευρύτερη υλοποίηση.

Όταν οι άλλοι έτρεχαν να «μεταλλάξουν» τη γκάμα τους σε αμιγώς ηλεκτρική, οι Ιάπωνες της Toyota επέδειξαν υπομονή. Ίσως κατηγορήθηκαν και από μερικούς για ολιγωρία, αλλά εκ του αποτελέσματος δικαιώνονται, καθώς προχωράνε με σταθερά βήματα μόνο εμπρός, όταν κάποιοι άλλοι υποχρεώνονται σε πισωγυρίσματα.

Οι στόχοι και τα μοντέλα που θα δούμε το 2024 και έπειτα

Όσον αφορά την αγορά των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Toyota στην Ευρώπηαυτή τη χρονιά ήταν στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% μέσα στο 2024. Ακόμα περισσότερο θα επεκταθεί στα αμέσως επόμενα χρόνια με την προσθήκη των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία μέχρι το 2026 θα είναι 15 στο σύνολο μαζί με τα επαγγελματικά. Παράλληλα δεν θα παραγκωνιστούν μοντέλα με υπάρχουσες τεχνολογίες, με την Toyota να υποστηρίζει ότι είναι ανοιχτή σε όλα, προχωρώντας βήμα – βήμα.

H Toyota αναμένεται να κερδίσει περισσότερους ευρωπαίους αγοραστές το 2024, βάζοντας στην εμπροσθοφυλακή τη νέα έκδοση του δημοφιλούς και αγαπημένου C-HR, ενώ με τη σειρά της η Lexus αναμένεται να βγει στην αντεπίθεση με το LBX Compact Luxury Crossover το οποίο πήρε σάρκα και οστά όταν o κύριος Akio Toyoda θέλησε να δώσει στη Lexus κάτι αντίστοιχο του Yaris Cross.

Στην Toyota θα δώσουν νέα πνοή οι υβριδικές εκδοχές των Yaris και Yaris Cross, ενώ το 2024 θα δούμε και το ευρωπαϊκό λανσάρισμα του ολοκαίνουργιου Land Cruiser, με την επιλογή 48-Volt Hybrid.

O Simon Humphries, Chief Branding Officer, μας είπε ότι «η κινητικότητα είναι ελευθερία και ότι η ελευθερία ανοίγει το δρόμο για τις ευκαιρίες που θα έρθουν στην Toyota», κάνοντας λόγο για μοντέλα όπως το IMV 0, ένα «build your own» όχημα που θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο καφέ, παντοπωλείο, φουτουριστικό κάμπερ, νοσοκομειακό όχημα και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Με σύνθημά της το «Mobility for All», η Toyota σπεύδει για να προσφέρει ελπίδα στον συνάνθρωπο με αναπηρίες, τονίζοντας πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν στον πλανήτη 1.3 δισεκατομμύρια ανάπηροι άνθρωποι και ότι ενόψει των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι το 2024, η εταιρεία θα διαθέσει ένα στόλο από οχήματα APM (Accessibility People Mover) για την εύκολη και άνετη μετακίνηση των αθλητών. Επιπρόσθετα, με το Neo Steer, η Toyota θα μπορεί να προσφέρει μια τέλεια επιλογή σε άτομα με αναπηρία στα κάτω άκρα, αφού όλες οι λειτουργίες του οχήματος θα ελέγχονται από το τιμόνι.

Επιπρόσθετα, στο Παρίσι 2024 η ιαπωνική εταιρεία θα προσφέρει υπηρεσίες με σύγχρονα μοντέλα που θα μειώσουν κατά 50% τους ρύπους σε σχέση με τους προηγούμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, με τα οχήματα που θα διατεθούν για τις ανάγκες μετακινήσεων στο Παρίσι να φτάνουν σε αριθμό τα 2.650. Να σημειώσουμε ότι αυτά θα παραμείνουν στην Πόλη του Φωτός και μετά το τέλος των Αγώνων, για να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες ατόμων που τα χρειάζονται.

Γυρίζει σελίδα η Lexus

Την ίδια στιγμή, η Lexus γυρίζει σελίδα με το LF-ZC: ένα battery electric concept νέας γενιάς, πάνω στην σχεδίαση και τεχνολογία του οποίου θα βασιστεί ένα νέο της μοντέλο που θα κάνει την εμφάνισή του το 2026. Μέσα από αυτό το concept η Lexus επιθυμεί να δώσει ακόμη περισσότερη έμφαση στις κομψές αναλογίες, το χαμηλό κέντρο βάρους, την ευρύχωρη καμπίνα και τη συναισθηματικά φορτισμένη σχεδίαση που συνδυάζει λειτουργικότητα και αισθητική, με την υπόσχεση για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Η σπουδαιότερη ανακάλυψη είναι μια νέα πλατφόρμα λογισμικού που η Toyota ονομάζει AreneOS, η οποία θα δώσει στο LF-ZC κάτι που ακούγεται σχεδόν σαν προσωπικότητα. «Το αυτοκίνητο είναι κυριολεκτικά ένας κινούμενος αισθητήρας. Μπορεί να δει, μπορεί να αγγίξει, να ακούσει, ακόμη και να μυρίσει».

Σπορ και επαγγελματικά

Από το Kenshiki Foruma δεν θα έλειπε ένα συναρπαστικό, λαμπερό σπορ όχημα και φέτος η Toyota αποκάλυψε το ηλεκτροκίνητο FT-Se, ένα AWD μοντέλο με δύο κινητήριες μονάδες, το οποίο θα μπορεί να ανταγωνιστεί την ηλεκτρική Porsche Cayman και να πραγματοποιήσει το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Στα επαγγελματικά μοντέλα ο εξηλεκτρισμός διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο, με την Toyota να έχει στην πρώτη γραμμή το Proce, το οποίο από το 2021 ως αμιγώς ηλεκτρικό παρέσυρε τις πωλήσεις πάνω από τις 100.000 μονάδες (118.000). Η ζήτηση των μεγάλων επαγγελματικών έβαλε την Toyota στο παιχνίδι με την παρουσίαση της έκδοσης Proace Max, ένα μοντέλο που προέκυψε από τη συνεργασία με τον Όμιλο Stellantis.

Η αποκάλυψη του μέλλοντος

Μέχρι το 2030 η Toyota θα είναι carbon neutral στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένων όλων των εργοστασίων της) και η εταιρεία δεν έκρυψε -για πολλοστή φορά- ότι το μέλλον είναι υδρογόνο.

Οι Ιάπωνες τόνισαν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία αυτή έχει μέλλον και το πρόβλημα δεν αφορά αυτήν καθ’ αυτήν την τεχνολογία, αλλά τις υποδομές, οι οποίες βρίσκονται πίσω.

Ξεκινώντας με στόλους φορτηγών και λεωφορείων και με πρωτεργάτη για το κτίσιμο του αύριο το Hilux H2, η Toyota θέλει να γράψει εκ νέου ιστορία για την αυτοκίνηση και το γεγονός ότι ετοιμάζει hydrogen μοντέλα για το Le Mans, για το Rally και για το Dakar, λέει πολλά για την αφοσίωσή της στη συγκεκριμένη τεχνολογία.