Volvo – Στόχος η μείωση εκπομπών κατά 75% ως το 2030
Η Volvo ισχυροποιεί τη δέσμευσή της για την κλιματική δράση, στοχεύοντας να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% ως το 2030 και σχεδιάζει τη χρήση αλουμινίου και χάλυβα μηδενικών εκπομπών.
Καθώς οι ηγέτες του κόσμου συναντήθηκαν στην κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών (COP28) στο Ντουμπάι, καθίσταται πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης. Σήμερα, ανακοινώνουμε ότι ισχυροποιούμε το κλιματικό μας σχέδιο, που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία, με σκοπό να ελαττώσουμε τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Πρόκειται για μία προσθήκη στη φιλοδοξία μας να γίνουμε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018. Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την υλοποίηση του υφιστάμενου στόχου μας, που προβλέπει να διαθέτουμε προς πώληση μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές στην εξάτμιση για το σύνολο της γκάμας μας.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, ανακοινώνουμε ότι είμαστε πλέον μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum, και θέτουμε την αγοραστική μας δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, αναλαμβάνουμε δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας μας με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB. Είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη SSAB, με στόχο να διερευνήσουμε τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων μας έως το 2026.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Volvo αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το μικρό SUV που σχεδιάστηκε για να έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο μοντέλο Volvo ως σήμερα. Το EX30 είναι ένα από τα αρκετά, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo που έχουμε ήδη παρουσιάσει και θα συνεχίσουμε να παρουσιάζουμε τα επόμενα χρόνια, στην πορεία τής μετεξέλιξής μας σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Ήδη σημειώνουμε σημαντική πρόοδο – κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών μας πωλήσεων. Συγχρόνως, απομακρυνόμαστε γρήγορα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα παράγουμε το τελευταίο μας αυτοκίνητο με κινητήρα diesel στις αρχές του 2024, ενώ έχουμε σταματήσει τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη (R;D) νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αντί να μείνουμε προσηλωμένοι σε τεχνολογίες του παρελθόντος, στρέφουμε το βλέμμα μας προς το μέλλον.
Την ίδια στιγμή, η εκπλήρωση του πιο πρόσφατου στόχου μας απαιτεί τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και τις δραστηριότητές μας (συμπεριλαμβανομένων των logistics), με στόχο να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές σε κάθε πτυχή της λειτουργίας μας, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Κάνουμε ήδη πολλά. Το 2022, το 69% όλων των λειτουργιών μας χρησιμοποιούσε κλιματικά ουδέτερη ενέργεια. Και από τότε, έχουμε πρόσφατα φτάσει στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσιά μας ανά τον κόσμο. Αυτό το καλοκαίρι, γίναμε επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανακοινώνει τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα βιοκαύσιμα, για το 86% των διηπειρωτικών θαλάσσιων μεταφορών μας. Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές μας κατά 84% και υποστηρίζει τον στόχο μας για τον περιορισμό των εκπομπών στη λειτουργία μας.
Η COP28 λαμβάνει χώρα με φόντο την έκθεση Global Climate Stocktake του ΟΗΕ για το κλίμα, που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο. Το νηφάλιο συμπέρασμά της είναι ότι παρά την πρόοδο σε κάποια πεδία, ο κόσμος απέχει ακόμη πολύ από το να περιορίσει την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα. Η έκθεση περιέχει επίσης συστάσεις για συγκεκριμένους τομείς, περιλαμβανομένου του τομέα μεταφορών. Δηλώνει ότι όσον αφορά τη βιομηχανία αυτοκινήτων, «η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έχει τις καλύτερες προοπτικές για τον μετριασμό των εκπομπών στον κλάδο». Το συγκεκριμένο συμπέρασμα ευθυγραμμίζεται με τις δράσεις της Volvo για τον εξηλεκτρισμό του στόλου της και την κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.