BMW M5: έτοιμη για test drive στην Κύπρο
Η BMW εναρμονίζει και επισήμως πλέον την Μ5, αλλά και την πιο σκληροπυρηνική M5 Competition, τις κορυφαίες με άλλα λόγια εκδοχές της Σειράς 5, με τα αισθητικά πρότυπα που γνωρίσαμε πρόσφατα στις ταπεινότερες εκδόσεις της οικογένειας, προχωρώντας συγχρόνως σε βελτιωτικές κινήσεις στο πλαίσιο, τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, την αισθητική της καμπίνας και τις τεχνολογίες που την συνοδεύουν.
Επεμβάσεις έχουν γίνει επίσης και στα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι λεπτότερα διαμορφώνοντας στο εσωτερικό τους το γράμμα L. Άξια αναφοράς είναι τα νέα φώτα με την ονομασία BMW Individual Shadowline, τα οποία έρχονται να προσθέσουν μια «σκοτεινή» απόχρωση στους προσαρμοζόμενους προβολείς LED με την τεχνολογία BMW Laserlight. Τα πίσω φώτα LED έχουν ανασχεδιαστεί και αυτά, ενώ στιλιστικές επεμβάσεις έχουν γίνει τόσο στο σχήμα των «καθιερωμένων» διπλών απολήξεων του V8 κινητήρα, όσο και στο διαχύτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες M5 και M5 Competition είναι διαθέσιμες σε πέντε νέους εξωτερικούς χρωματισμούς (Brands Hatch Grey, Motegi Red, Tanzanite Blue II, Aventurine Red II και Frozen Bluestone) καθώς και με τις 20άρες ζάντες Orbit Grey που είδαμε στη Μ8.
Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει η μεγαλύτερη οθόνη των 12,3 ιντσών, ενώ νέα είναι και τα δύο χαρακτηριστικά μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, τα οποία παρέχουν άμεση πρόσβαση σε μια σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου αλλά και απεικονίσεων του πίνακα οργάνων και του head-up display. To «παρών» δίνει και το μαγικό κουμπί Μ Mode, που επιτρέπει στον οδηγό να μεταβεί από το πρόγραμμα Road στο Sport – στην έκδοση Competition το παρατεταμένο πάτημά του ενεργοποιεί το πρόγραμμα Track. Φυσικά, όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που είδαμε στην ανανεωμένη Σειρά 5 υιοθετούνται τόσο στην Μ5, όσο και στην Μ5 Competition.
Η καρδιά των δύο αυτοκινήτων δεν είναι άλλη από τον γνωστό V8 Μ TwinTurbo κινητήρα των 4,4 λίτρων των Βαυαρών του M Division. Στην απλή Μ5 η απόδοση του ορίζεται στους 600 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 750 Nm, σταθερά από τις 1.800 έως και τις 5.600 σ.α.λ. – στην έκδοση Competition η ισχύς σκαρφαλώνει στoυς 625 ίππους, στις ίδιες στροφές, με τη ροπή να παραμένει η ίδια, αλλά να αποδίδεται… διευρυμένη, έως και τις 5.860 σ.α.λ., ενώ διαφορετικές είναι και οι βάσεις της κινητήριας μονάδας. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το τυπικό «0-100» και «0-200» ολοκληρώνεται στην M5 σε χρόνο 3,4 και 11,1 δλ., ενώ στην M5 Competition σε 3,3 και 10,8 δλ. Η δε τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά και στις δύο περιπτώσεις στα 250 χλμ./ώρα, εκτός και αν ο οδηγός έχει επιλέξει το προαιρετικό M Driver’s Pack που «απελευθερώνει» το γερμανικό σεντάν έως και τα 305 χλμ./ώρα.
Η πίεση ψεκασμού των μπεκ καυσίμου του V8 κινητήρα φτάνει στα 350 bar, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι επεμβάσειςτων μηχανικών στο σύστημα ψύξης και λίπανσης – το τελευταίο μάλιστα ελέγχεται ηλεκτρονικά με ξεχωριστό εγκέφαλο. Όπως και στο παρελθόν, το εν λόγω διαμάντι συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της οικογένειας Steptronic που φέρει την υπογραφή του M Division, καθώς και το γνωστό σύστημα Drivelogic. Highlight και της νέας Μ5 εξακολουθεί φυσικά να είναι το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, παρουσία του μπλοκέ πίσω διαφορικού M Differential που μπορεί να μεταφέρει τη ροπή σε έναν τροχό σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει έως και το 100%.
Σε κάθε περίπτωση, η καρδιά του Μ xDrive παραμένει μια κεντρική μονάδα, ή για να το θέσουμε στη σωστή του τεχνική διάσταση, ένα κιβώτιο μεταφοράς, το οποίο απαρτίζεται από πολύδισκο συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά – διάταξη που έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή του V8 ανάμεσα στους δύο άξονες. Κατά βάση, η νέα M5 είναι πισωκίνητη, όπως εξηγούν οι Βαυαροί, με τους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου να μπαίνουν στο παιχνίδι μόνο στην περίπτωση που οι πίσω δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν την ισχύ του κινητήρα που περνά σε αυτούς.
Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε δυνατούς συνδυασμούς, που αφορούν στο DSC (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και το M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Όσοι επιθυμούν μπορούν να θέσουν εκτός λειτουργίας το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του αυτοκινήτου «μετατρέποντας» τη νέα Μ5 σε πισωκίνητη. Με την εκκίνηση πάντως του κινητήρα, η «by default» ρύθμιση είναι η «DSC on» και «4WD», στην οποία όμως είναι εφικτό ένα μικρό σπινάρισμα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου. Στo «DSC off» o οδηγός μπορεί να επιλέξει σε συνδυασμό μια από τις ρυθμίσεις «4WD», «4WD Sport» και «2WD», ενώ με την επιλογή «MDM» (M Dynamic Mode) το μοναδικό διαθέσιμο πρόγραμμα στο M xDrive είναι το «4WD».
Στην ανάρτηση αμφότερες οι νέες M5 και M5 Competition είναι εφοδιασμένες με ενεργά αμορτισέρ (Variable Damper Control). Στη δεύτερη ωστόσο, το αμάξωμα, χάρη στα διαφορετικά και πιο σκληρά κατά 10% ελατήρια, «κάθεται» κατά 7 χλστ. πιο χαμηλά, ενώ διαφορετικό είναι το set-up των αμορτισέρ, τα οποία αποτελούν προϊόν της εμπειρίας που αποκτήθηκε από τους Βαυαρούς από την M8 Gran Coupe. Ταυτόχρονα, οι εμπρός τροχοί της Μ5 Competition διαθέτουν μεγαλύτερο κάμπερ, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει τόσο στις αντιστρεπτικές δοκούς, που είναι πιο σφικτές, όσο και στα ball joints της πίσω ανάρτησης.
Σε ότι αφορά στα φρένα και οι δύο εκδοχές του μοντέλου προσφέρονται με το σύστημα πέδησης M Compound, σε συνδυασμό με 6πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω χρώματος μπλε (στάνταρ εξοπλισμός), μαύρου ή κόκκινου. Προαιρετικά συνεχίζει να προσφέρεται η λύση των κεραμικών και ελαφρύτερων κατά 23 στο σύνολο κιλών δίσκων, σε συνδυασμό με τις ίδιες δαγκάνες χρώματος χρυσαφί. Τέλος, η Μ5 Competition (σ.σ.: η μόνη εκ των δύο με carbon οροφή) «πατά» σε 20άρες ζάντες με διαστάσεις 275/35 και 285/35, ενώ η απλή Μ5 σε 19άρες και ελαστικά 275/40 και 285/40.